ПАМЕТНИ СЕМАФОРИ ЗА ТРИ ГОДИНЕ: Град продужио рок за уградњу опреме за адаптибилно управљање саобраћајем

С. Б. М.

23. 09. 2021. у 08:51

ПОСТАВЉАЊЕ паметних семафора на 322 престоничке раскрснице које је требало да буде завршено крајем ове године, потрајаће до 2024.

ПАМЕТНИ СЕМАФОРИ ЗА ТРИ ГОДИНЕ: Град продужио рок за уградњу опреме за адаптибилно управљање саобраћајем

Фото Танјуг

Увођење адаптибилног зонског система управљања саобраћајем у овој "плавој" зони одложено је за три године. Град Београд објавио је обавештење о измени уговора који је потписан у септембру 2019. са компанијом "Сименс".

Како је наведено у обавештењу, рок за реализацију уговора је продужен за три године, а повећана је и уговорена цена са 19,8 милиона евра без ПДВ, на 21,5 милиона евра. Разлог за продужење рока и повећање цене посла је "потреба за извршењем додатних радова на измештању бројила за утрошену струју у нове ормане, као и испоруком додатних услуга одржавања сигнализације у саобраћајне инфраструктуре".

- Уговарање ових радова са другим привредним субјектима довело би до кашњења у реализацији пројекта због спровођења нове набавке, што би проузроковало материјалну штету, а модернизоване раскрснице биле би без напајања, одржавања и ван функције, што би угрозило безбедност учесника у саобраћају. Услед наступања објективних околности продужен је рок за правдање аванса и за реализацију уговора - пише у објашњењу.

Подсећамо, систем адаптибилног управљања биће уведен у првом периоду на 322 од 650 раскрсница колико их има у престоници. Те 322 раскрснице, за које је уговор са "Сименсом" склопљен, чиниће плаву зону новог система управљања саобраћајем. Цео град биће подељен на плаву, жуту и црвену зону.

ЗАСТОЈ Нов начин управљања и у Устаничко, Фото М. Анђелај

Смањење саобраћајних гужви у Београду немогуће је без адаптибилног система, јер се постављањем уређаја и опреме на терену сакупљају информације о густини саобраћаја у реалном времену. Добијени подаци се затим обрађују у софтверима који су део пакета које "Сименс" испоручује.

Обрађени подаци се онда враћају на уређаје и даје се предност оним правцима који су најоптерећенији. То се реализује путем детекторских петљи које се уграђују у коловоз. Квадратићи исечени и заливени смолом у раскрсницама петље дају информацију о броју возила која чекају у реду.

ОПРЕМЉЕНО 120 УРЕЂАЈА

ПАНДЕМИЈА вируса корона успорила је посао постављања паметних семафора, па је те године уместо на око 70, опрема инсталирана на мање од 50 раскрсница. Да средине јуна ове године замена опреме и активирање детекторског рада је урађено на 95 раскрсница, а данас је тај број око 120. Подсећамо, зона А20 Краља Милана - Теразије - Трг републике је била прва зона у којој је био пуштен у функцију систем адаптибилног управљања саобраћајем.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (2)