БГ ВОЗ ЋЕ СПОЈИТИ ЖЕЛЕЗНИК И КАРАБУРМУ: Састанак градских челника са Русима око развоја градске железнице

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

27. 05. 2021. у 08:17

У БУДУЋНОСТИ, када 2033. пројекат БГ воз буде завршен, Београд ће имати 223 километра градске железнице, 76 станица и 500 полазака.

БГ ВОЗ ЋЕ СПОЈИТИ ЖЕЛЕЗНИК И  КАРАБУРМУ: Састанак градских челника са Русима око развоја градске железнице

Фото Ж. Кнежевић

У плану су две нове линије Железник - Карабурма (14 километара) и Сурчин - Обреновац (24 километра), као и изградња нових колосека ка Лазаревцу и Барајеву, односно Сопоту и Младеновцу.

Ово је јуче најавио заменик градоначелника Горан Весић, на првом првом састанку српско-руског научног и технолошког савета за имплементацију пројекта "Београдски дијаметри". На скупу се говорило о развоју градске железнице и унапређењу мреже шинског система саобраћаја у Београду.

Састанку су присуствовали и амбасадор Руске Федерације Александар Боцан-Харенко, представнник руске компаније "Синара" заинтересоване за улагање у пројекат, председници приградских општина које ће бити у систему БГ воза, представници Министарства саобраћаја.

ПЛАНОВИ Чучковић (Обреновац), Стевић (Лазаревац),Шуша (Сурчин), Адамовић (Барајево) и Глишић (Младеновац), Фото Беоинфо

- БГ-воз и метро су потпуно два различита пројекта који чине јединствену целину, али се развијају потпуно одвојено. БГ воз нам је посебно значајан због тога што ће повезати центар града са приградским општинама. Пројекат се наслања на постојећу железничку инфраструктуру, тако да не правимо нову железницу, већ користимо постојећу и дограђујемо је заједно са "Железницама Србије" и Владом како би она била стављена у функцију градске железнице - појаснио је Весић и подсетио да је недавно усвојен Закон о метроу и градској железници.

БОЦАН ХАРЧЕНО: ПОДРШКА РУСИЈЕ

АМБАСАДОР Руске Федерације у Србији Александар Боцан-Харченко истакао је да овај пројекат заслужује да има подршку Руске Федерације.

- Пројекат је настао у разговорима потпредседника Руске Федерације Јурија Борисова са председником Александром Вучићем и председницом Владе Аном Брнабић. Што се амбасаде тиче, увек можете рачунати на нашу подршку.

Пројекат се потпуно уклапа у план развоја Београда, саобраћаја, а велико је достигнуће и то што има привредни и економски значај, као и изражену хуманитарну, људску димензију - рекао је Боцан-Харченко.

Возови сада саобраћају на две две градске линије Батајница - Овча (31,3 километра) и Ресник - Овча (36 километара). Две приградске линије Младеновац - Овча (62 километра) и Лазаревац - Овча (68 километара), нису потпуно функционалне, пошто имају мали број полазака. До Лазаревца их је седам, а до Младеновца само три дневно.

ПРИОРИТЕТИ

САСТАНКУ је присуствовао и генерални директор "Инфраструктуре железнице Србије" Небојша Шурлан.

- Развој железнице је један од приоритета ове владе. Са унапређењем београдске железнице смо већ кренули, а радимо и на развијању железничке мреже. Са партнерима ћемо радити на заједничким пројектима како би Београђани имали бољи превоз - рекао је Шурлан.

- Ако желимо да ови делови града буду повезани, треба да имају бољу динамику. Тренутно имамо 197 километара градске железнице и укупно 104 поласка, а план је да, када пројекат "Бг воз" завршимо, имамо 223 километра, 76 станица и 500 полазака - истиче Весић.

Презентације су одржали Секретаријат за јавни превоз, ЈКП "Београдски метро и воз", Саобраћајни факултет и Саобраћајни институт ЦИП.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)