МАШИНЕ ЋЕ ПРВО У МАКИШКО ПОЉЕ: Закон о метроу и градској железници био је предуслов да се прихвати идејни пројекат и започну радови

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

22. 05. 2021. у 06:30

УСВАЈАЊЕ Закона о метроу и градској железници, који су републички посланици изгласали у четвртак увече, обезбедило је правни оквир да се у новембру почне са изградњом метроа.

МАШИНЕ ЋЕ ПРВО У МАКИШКО ПОЉЕ: Закон о метроу и градској железници био је предуслов да се прихвати идејни пројекат и започну радови

Фото З. Јовановић

Јер без тога, Републичка ревизиона комисија не може да прихвати идејни пројекат.

Београд би до 2030. требало да добије две линије метроа, док би трећа која је и даље у фази пројектовања, требало да се заврши неколико година касније.

Према речима заменика градоначелника Горана Весића, усвајањем закона направљен је последњи формални корак ка изградњи метроа.

Горан Весић, Фото П. Митић

- Од 1971. године, када је Београду први пут обећан метро, слушали смо разна обећања како метро само што није почео да се гради. Све су то биле лажи јер за изградњу није постојао правни оквир који би регулисао изградњу метроа, нису постојали пројекти, урбанистичка документација, а ни потребан новац.

Сада први пут имамо све. Метро се убрзано пројектује, раде се геолошка истраживања на траси, ради се катастар ризика односно снимање свих објеката на траси метроа.

Веома брзо ће бити расписан тендер за пројектовање првих 19 метро станица, у јуну почиње изјашњавање грађана о изгледу вагона. Ускоро у Кини почиње производња ТБМ машина које ће под земљом копати тунеле. Све ће бити спремно да се започне изградња метроа, тачно 50 година откако је први пут најављена - рекао је Весић.

Машиновође нису потребне

БЕОГРАДСКИ метро биће најсавременији, потпуно аутоматизован, без машиновође. Све станице ће имати "скрин дор", односно стакло које ће се отварати када композиција стигне у станицу, због безбедности путника. У старту ће бити куповано по три вагона са по 120 места за путнике, али ће цео метро бити пројектован за четири возне композиције. Тако ће у будућности капацитет метроа моћи да буде повећан.

Градња почиње изградњом депоа у Макишком пољу и Град ће само тај објекат коштати 70 милиона евра. У новембру ће бити завршен и идејни пројекат за прву фазу прве линије метроа, од Железника до Карабурме, како би се на пролеће кренуло са градњом. Прва линија спаја Железник са Миријевом, дугачка ће бити 21,3 километра, а имаће 21 станицу, иако је првобитно планирано 23. Одустало се од станица "Ранжирна" и "Палата правде".

МОДЕРНО Једно од могућих решења будућег метроа , Фото Промо

Линија два метроа стаја Железничку станицу Земун са Миријевом и дуга је 19,2 километра.

Уместо првобитно планираних 20, сада ће имати 21 станицу, а додата је станица "Блок 18". Прве две линије укрштаће се на Савском тргу.

Прва линија требало би да буде готова до 2028. године. Пројектовање друге линије требало би да буде готово 2023, а она саграђена до 2030. године.

ИЗВОЂАЧИ ИЗ КИНЕ И ФРАНЦУСКЕ

ДОГОВОРЕНО је да ће француска компанија "Алстом" радити испоруку возова и електромашинских подсистема, односно опрему метроа, док ће кинеска фирма "Пауер Чајна" радити све грађевинске радове односно инфраструктурне објекте.

Процењена вредност целокупног посла прве фазе прве линије је 1,83 милијарде евра, а за прве две линије линије 4,4 милијарде евра.

Трећа линија, према постојећем концептуалном решењу, требало би да споји Нови Београд са Бањицом. Идеја је да прође кроз центар града испод Трга републике и Дома Народне скупштине, али и да споји аутобуску станицу у Блоку 42 и Железничку станицу "Београд - центар". Требало би да буде дуга 20,8 километара и да има 21 станицу. Тачка спајања прве са трећом је Трг републике, док се друга и трећа линија укрштају испод парка Мањеж и код "Штарк арене".

По изградњи депоа, градиће се метро станице, а онда ће "кртица" да пробија тунеле. Те, посебне ТБМ машине, пројектује кинеска компанија "Пауер Чајна". Њена градња и монтажа ће трајати 18 месеци и прави се само за наше услове јер је на првој линији различита геологија земљишних слојева. Једна машина ће копати део од Макиша ка центу, а друга од Аде Хује, па би требало да се сусретну негде НА средини трасе.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

САД И ТЗВ. КОСОВО ХОЋЕ ДА ИМА СОПСТВЕНУ СРЕБРЕНИЦУ! Председница лажне државе у перфидној игри оптужила Београд

ПРЕДСЕДНИЦА лажне државе Косово Вљоса Османи, и поред тога што још нису прескочили последњу станицу ка чланству у Савету Европе - гласање на Комитету министара 17. маја најављује да ће породице несталих моћи да туже Србију Европском суду за људска права за повреду права на живот њихових најмилијих.

29. 04. 2024. у 07:00

БИЛЕ ПОСЕБНО ВЕЗАНЕ: Ко је била мајка Бојане Јанковић - преминула пре неколико месеци (ФОТО)

БИЛЕ ПОСЕБНО ВЕЗАНЕ: Ко је била мајка Бојане Јанковић - преминула пре неколико месеци (ФОТО)

ВОДИТЕЉКА Бојана Јанковић сахрањена је на Новом гробљу у Београду, њу су на вечни починак испратили у великом броју пријатељи, породица, а њен бивши супруг Огњен Јанковић одржао је потресан говор.

29. 04. 2024. у 13:49

Коментари (0)

Нови Samsung Neo QLED телевизори померају границе кућне забаве