STUBIĆIMA "ODSEKLI" 30 DOMOVA: Meštani dela Ostružnice godinama bez puta do centra naselja, a sada su i potpuno zatvoreni

S. B. Milošević

28. 01. 2021. u 08:51

STOTINAK žitelja Ostružnice godinama svojim automobilima prelaze magistralni put ka Obrenovcu preko duple pune linije, a pešaci pretrčavaju četiri saobraćajne trake, da bi stigli do svojih domova.

СТУБИЋИМА ОДСЕКЛИ 30 ДОМОВА: Мештани дела Остружнице годинама без пута до центра насеља, а сада су и потпуно затворени

Foto Z. Jovanović

Da zlo bude veće, nadležni su pre deset dana postavili stubiće kako bi onemogućili nebezbedan izlaz vozilima na magistralu. Međutim, žitelji Ulice Rada Brankovića nemaju alternativu i postavljanje stubića znači da ni Hitna pomoć, ni vatrogasci, ne mogu da priđu kućama. Da je Opština Čukarica u periodu od 1996. godine do sada izgradila samo kilometar puta, odnosno ulicu ka legalno građenim kućama, nikakvog problema sada ne bi bilo.

Na molbe stanovnika Ulice Rada Brankovića da dobiju bezbedan prilaz kućama niko nije hajao godinama. Ni GO Čukarica, ni Sekretarijat za saobraćaj, ni nadležno ministarstvo. Asfaltni put koji su koristili da se uključe na magistralu vodi se kao "pešačka staza" i jedini je prilaz za skoro 30 kuća koje se nalaze na 13 kilometara od centra prestonice.

- Pre desetak dana došli su radnici kompanije "Štrabag" i postavili stubiće. Tu je bilo i vozilo GO Čukarice. Po čijem naređenju je to urađeno, nije jasno - priča Kosan Brzanović, žitelj ove ulice.- Alternativu nemamo, mada postoji atarski put, kroz njive, ali tokom zimskih meseci on ne može da se koristi. Meštani su iz očaja i besa stubiće tokom noći zapalili. Nije ni to rešenje, postaviće ih opet. Ali pitam nadležne, ako se ne daj bože, dogodi požar u naselju i neko nastrada, ko će biti odgovoran što vatrogasci ne mogu da prođu svojim vozilom?

Kuće u Ulici Rada Brankovića građene su legalno, po građevinskim dozvolama, ali ulica duga 950 metara, koja je bila predviđena detaljnim urbanističkim planom, a koja bi spojila ovo naselje sa centrom Ostružnice, nikada nije urađena. Put dug stotinak metara do magistrale probijen je 1996. godine i vodi se kao pešačka staza. Od tada Brzanović i njegove komšije svakodnevno krše saobraćajne propise i rizikuju živote.

Još pre tri godine u GO Čukarica "Novostima" su kazali da "ne postoje zakonski uslovi da se na pomenutom delu napravi priključak na magistralni deo puta" i da su ulicu koja bi rešila problem žitelja označili kao prioritet za program Direkcije za građevinsko zemljište za 2018. godinu.

Ulice ni danas nema, a odgovor Opštine je drugačiji:

- Predsednik opštine Srđan Kolarić je u više navrata primio sugrađane i zajedno sa njima pokrenuo inicijativu za izgradnju puta u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Direkcija je usvojila zahtev i pokrenula postupak izrade projektne dokumentacije. Trenutno je u toku postupak formiranja građevinske parcele koji se sprovodi u Republičkom geodetskom zavodu. S obzirom na to da je reč o magistralnoj saobraćajnici, Gradska opština Čukarica nema nadležnost, niti je donela odluku o postavljanju stubića na predmetnoj saobraćajnici.

Ipak, put se vodi kao "pešačka staza" i kao takav u nadležnosti je opštine, koja ga je 2018. i asfaltirala.

SVI PREDLOZI ODBIJENI

MEŠTANI su predlagali i da se izuzme 200 metara državnog zemljišta koje se nalazi tik uz magistralu, kako bi se ostvarila veza ove ulice sa Savskom ulicom, odnosno sa selom. Tako onda ne bi vozili preko duple pune linije.

- Svaki put su nam njihove stručne službe rekle da ne postoji mogućnost da se ovde napravi priključak na magistralni deo puta - priča Mirjana Paškaš. - Onda se pitamo kako su te iste stručne službe mogle da projektuju autobuska stajališta s obe strane magistrale, a da nema pešačkog prelaza. Predlagali smo i da se postavi semafor, ali su nam rekli da se svetlosna signalizacija ne postavlja na magistralnom putu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

KLIKNITE ZA VIŠE VESTI

Komentari (1)

Vasa

28.01.2021. 10:39

Sve je ovo posledica skandalozne odluke da se magistralom prepolovi centar Ostružnice i oskrnavi mesto od istorijskog značaja. A predviđeno je da se trake dupliraju sa još jednim nadvožnjakom!