"INFOSTAN" NAPLATIO 95 ODSTO : Komunalnom preduzeću za objedinjenu naplatu Beograđani duguju manje od dve milijarde za prethodnu godinu

G. NOVAKOVIĆ

20. 01. 2021. u 11:39

NAPLATA računa komunalnih usluga može se oceniti pozitivno, uprkos tome što je najveći deo prošle godine obeležila epidemija virusa korona.

ИНФОСТАН НАПЛАТИО 95 ОДСТО : Комуналном предузећу за обједињену наплату Београђани дугују мање од две милијарде за претходну годину

Foto P. Milošević

Puštanje u rad portala i mobilne aplikacije e.Sanduče dodatno je doprinelo tome da sugrađani redovno izmiruju obaveze prema JKP "Infostan tehnologije", pa ovo preduzeće beleži veoma visok procenat naplate u 2020. godini, od oko 95 odsto.

Kako za "Novosti" otkrivaju u ovom preduzeću, tekući dug u 2020. godini iznosi ispod jednog mesečnog zaduženja.

- U ovom trenutku, to je oko dve milijarde dinara, pri čemu treba uzeti u obzir činjenicu da je u toku naplata decembarskog računa koji je distribuiran korisnicima početkom januara, zbog čega još pristižu uplate, pa će dug biti značajno manji - kažu u JKP "Infostan tehnologije".

POGODNOSTI omogućen je reprogram dugovanja, Foto P. Milošević

Prema rečima rukovodstva, naplata komunalnih usluga se poboljšava i raste, jer mnogi korisnici izmiruju dug pre pokretanja postupka prinudne naplate, kako ne bi plaćali dodatne troškove predujma i kamate. S tim u vezi, "Infostan" je posle šest godina omogućio i akciju reprograma, čime su otvorene pogodnosti za izmirivanje nagomilanih obaveza.

- Prema evidenciji, broj postupaka prinudne naplate kreće se između jedan i dva odsto. Reprogram duga po najpovoljniji uslovima zaključilo je oko 17.000 korisnika, uz otpis kamate i dela glavnog duga. Preostale neizmirene obaveze korisnika preduzeće naplaćuje u postupku prinudne naplate, koji se pokreće kod javnih izvršitelja u skladu sa zakonskim propisima u roku od godinu dana, kako potraživanja ne bi zastarela - podsećaju nadležni.

POPUSTI ZA 300.000 LjUDI JKP

 "Infostan tehnologije" štampa i distribuira račune objedinjene naplate za više od 720.000 domaćinstava. Popust pri plaćanju računa ostvaruje više od 300.000 korisnika.

Redovnim platišama se popust unapred obračunava pet, šest i sedam odsto, u zavisnosti od broja meseci uzastopnog plaćanja pre isteka roka. Oko 60.000 socijalno ugroženih korisnika ostvaruje od 10 do 30 odsto subvencije.

Portal i aplikacija e.Sanduče, koji su pokrenuti pre nekoliko meseci, rado su dočekani među sugrađanima, budući da se u praksi pokazalo da su pogodan i poželjan način za beskontaktno plaćanje. Ovaj elektronski servis zasad broji više od 100.000 korisnika.

- Veliki broj korisnika svoje obaveze izmiruje elektronski, a dodatna pogodnost na e.Sandučetu je mogućnost plaćanja redovnih računa, utuženja, reprogramiranih obaveza i opomena - kažu u "Infostanu".

- Takođe, preduzeće je korisnicima omogućilo da sve reklamacije i sve zahteve za promene mogu uraditi elektronskim putem.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (1)

EKSKLUZIVNO: Pogledajte šta policija radi u kući Dankine majke (VIDEO)