"INFOSTAN" NAPLATIO 95 ODSTO : Komunalnom preduzeću za objedinjenu naplatu Beograđani duguju manje od dve milijarde za prethodnu godinu

G. NOVAKOVIĆ

20. 01. 2021. u 11:39

ИНФОСТАН НАПЛАТИО 95 ОДСТО : Комуналном предузећу за обједињену наплату Београђани дугују мање од две милијарде за претходну годину

Foto P. Milošević

NAPLATA računa komunalnih usluga može se oceniti pozitivno, uprkos tome što je najveći deo prošle godine obeležila epidemija virusa korona.

Puštanje u rad portala i mobilne aplikacije e.Sanduče dodatno je doprinelo tome da sugrađani redovno izmiruju obaveze prema JKP "Infostan tehnologije", pa ovo preduzeće beleži veoma visok procenat naplate u 2020. godini, od oko 95 odsto.

Kako za "Novosti" otkrivaju u ovom preduzeću, tekući dug u 2020. godini iznosi ispod jednog mesečnog zaduženja.

- U ovom trenutku, to je oko dve milijarde dinara, pri čemu treba uzeti u obzir činjenicu da je u toku naplata decembarskog računa koji je distribuiran korisnicima početkom januara, zbog čega još pristižu uplate, pa će dug biti značajno manji - kažu u JKP "Infostan tehnologije".

POGODNOSTI omogućen je reprogram dugovanja, Foto P. Milošević

Prema rečima rukovodstva, naplata komunalnih usluga se poboljšava i raste, jer mnogi korisnici izmiruju dug pre pokretanja postupka prinudne naplate, kako ne bi plaćali dodatne troškove predujma i kamate. S tim u vezi, "Infostan" je posle šest godina omogućio i akciju reprograma, čime su otvorene pogodnosti za izmirivanje nagomilanih obaveza.

- Prema evidenciji, broj postupaka prinudne naplate kreće se između jedan i dva odsto. Reprogram duga po najpovoljniji uslovima zaključilo je oko 17.000 korisnika, uz otpis kamate i dela glavnog duga. Preostale neizmirene obaveze korisnika preduzeće naplaćuje u postupku prinudne naplate, koji se pokreće kod javnih izvršitelja u skladu sa zakonskim propisima u roku od godinu dana, kako potraživanja ne bi zastarela - podsećaju nadležni.

POPUSTI ZA 300.000 LJUDI JKP

 "Infostan tehnologije" štampa i distribuira račune objedinjene naplate za više od 720.000 domaćinstava. Popust pri plaćanju računa ostvaruje više od 300.000 korisnika.

Redovnim platišama se popust unapred obračunava pet, šest i sedam odsto, u zavisnosti od broja meseci uzastopnog plaćanja pre isteka roka. Oko 60.000 socijalno ugroženih korisnika ostvaruje od 10 do 30 odsto subvencije.

Portal i aplikacija e.Sanduče, koji su pokrenuti pre nekoliko meseci, rado su dočekani među sugrađanima, budući da se u praksi pokazalo da su pogodan i poželjan način za beskontaktno plaćanje. Ovaj elektronski servis zasad broji više od 100.000 korisnika.

- Veliki broj korisnika svoje obaveze izmiruje elektronski, a dodatna pogodnost na e.Sandučetu je mogućnost plaćanja redovnih računa, utuženja, reprogramiranih obaveza i opomena - kažu u "Infostanu".

- Takođe, preduzeće je korisnicima omogućilo da sve reklamacije i sve zahteve za promene mogu uraditi elektronskim putem.

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)