USKORO NOV SISTEM ULASKA I IZLASKA U GRADSKOM PREVOZU: Najavljeno pomeranje aparata za overu karte

Novosti Onlajn

30. 11. 2022. u 12:14

GRADSKI i prigradski prevoznici dobili su dopis u kome se obaveštavaju da će "Kentkart" razmestiti aparate za overu karata "radi uređenja protoka putnika"

УСКОРО НОВ СИСТЕМ УЛАСКА И ИЗЛАСКА У ГРАДСКОМ ПРЕВОЗУ: Најављено померање апарата за оверу карте

Autobus marke "Higer", Foto S. Milošević

Gradski i prigradski prevoznici dobili su od Sekretarijata za javni prevoz dopis u kome se obaveštavaju da će "Kentkart" razmestiti aparate za overu karata "radi uređenja protoka putnika u vozilu".

Ipak, na osnovu ovog obaveštenja, čini se da će, kada aparati budu razmešteni, organizacija ulaska u vozilo i izlaska iz njega biti nešto drugačija od najavljivane, odnosno da se neće ulaziti isključivo na prednja vrata.

Jer, kako stoji u dopisu upućenom prevoznicima, "Kentkart" će aparate razmestiti tako što će u zglobnim vozilima validator instaliran kod drugih vrata biti pomeren kod prvih, a onaj koji je kod trećih biće pomeren kod zadnjih. U solo vozilima validator kod srednjih vrata biće izmešten kod zadnjih.

Ovakvo razmeštanje upućuje da će, ukoliko se validatori iz sredine pomere ka prednjim i zadnjim vratima, ulazak i overa karata biti i kod prednjih i kod zadnjih vrata.

Broj vozila na ulicama može uskor oviti smanjen, Foto Tanjug

Ulaz na prva i zadnja vrata

Na osnovu ovoga izgleda i da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti.

Za razliku od Beograda, pravila ulaska, izlaska i overe karata zaživela su, delimično, u Novom Sadu. Mnogi putnici, naročito kada nisu gužve, ulaze na prednja vrata, kupuju kartu kod vozača ili overavaju mesečnu i tek onda prolaze.

Ima i onih koji ulaze na srednja, pa i zadnja vrata, ali isto, kada uđe većina overava karte kod srednjih ili zadnjih vrata. Ne poštuju svi ni pravilo izlaska, ima švercovanja i tamo, ali očito je da se u Srpskoj Atini u prevozu znatno više poštuju pravila.

Sistem pretplatnih karata mora da se promeni

– Ključna je naplata karata, da novac koji se zaposlenima isplaćuje za ove namene bude direktno uplaćivan za markice i da ne može da se iskoristi ni za šta drugo. Kada bi se uvelo to pravilo, samim tim bi više od 60 odsto putnika imalo plaćen mesečni prevoz i za rešavanje problema neplaćanja karata bi ostalo onih tridesetak odsto - smatra Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika.

(Politika)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

NATO U STRAHU: Stoltenberg otkrio šta Putin želi u Ukrajini