РЕКОРДНА зарада од 1,4 милијарде евра, највећи пораст долазака кинеских туриста у Европи и укупан раст долазака туриста од осам одсто су одлични резултати овогодишњег туризма Србије.

Туристичка организација Србије слави четврт века постојања и том приликом су додељене реномиране награде Туристички цвет.

- Србија је угостила дупло више кинеских гостију од Словеније и више него Албанија, Бих и Црна Гора заједно - рекао је Расим Љајић, министар туризма. - Почели смо да решавамо питање приватизације бања. Желимо и да применимо модел Врњачке Бање на целу Србију. Држава је уложила 175 милиона динара, а то је изазвало лавину од 100 милиона евра инвестиција приватног сектора.

Прочитајте још: У Србији све више турских туриста

Министар је најавио и низ лепих вести за наредну 2020.годину као што су гондоле на Златибору и Брзећу, спа центар у Паличу и хелиодром на Копаонику.

Марија Лабовић, директор ТОС-а, подсетила је на промотивне активности националне организације.

- Промоција се мењала као и ТОС, па смо са сајмова прешли на директне састанке, радионице и "роудшоу" - рекла је Лабовићева. - Већ трећу годину имамо глобалну кампању и дигиталну промоцију на посебним тржиштима.

ВРЊАЧКА БАЊА И ВИТЕЗОВИ

НАЈБОЛЈА Туристичка организација ради у Врњачкој Бањи, док је најбоља агенција "Балкан травел центар".


За најоригиналнију манифестацију проглашен је витешки фестивал Деспот Стефан Лазаревић "Just Out" који се одржава у Манасији. Најбољи хотел је Гранд хотел Торник, а најбољи смештај "Натали спа" у Сокобањи. Туристички цвет добио је и Археолошки парк Виминацијум, Српска филмска асоцијација и др Искра Максимовић директорка Голубачке тврђаве коју је посетило више од 90.000 туриста.