Искусне возаче мами плата од 2.000 евра
18. 01. 2018. у 07:35
Да ли градском саобраћају прети колапс упркос томе што је одобрено запошљавање 30 нових возача. Док у ЈГСП "Нови Сад" кажу да имају возача, синдикати упозоравају да проблеми тек предстоје
Возачи су задужени и за продају карата Фото: Д. Дозет
ПРОБЛЕМ одласка возача из Србије у земље Европске уније где су далеко боље плаћени, није заобишао ни новосадског градског превозника - ЈГСП "Нови Сад". Из овог градског предузећа саопштавају како су, у сарадњи са градским властима, успели да обезбеде довољан број радника. Са друге стране, међутим, синдикалци упозоравају да прави проблем тек предстоји, и да ће фирму ове године напустити дупло више радника него лане.
Из ЈГСП, међутим, не страхују од недостатка возача и тврде да ће се превоз одвијати по редовном плану.
Прочитајте још: Одоше шофери у Европу, плата око 2.000 евра!
- Као потврду тога имамо и вест да је Комисија Владе Србије на првој седници у овој години одобрила запошљавање још 30 возача, а у складу са договором из прошле године - јасни су у ЈГСП. - Захваљујући томе, али и напорима руководства предузећа, синдиката "ЈГСП Нови Сад 1911", Самосталног синдиката ЈГСП "Нови Сад" и оба удружења возача и механичара, предузеће нема проблема са одласцима возача.
У ЈГСП, такође, кажу како су ситуацију са најављеним одласком возача дочекали спремно, тако да се већ дуже време прави интерна база кадрова који морају да прођу све фазе тестирања и селекције у складу са највишим светским нормама.
Прочитајте још: Неће волан за 45.000 месечно
- Дневно имамо по неколико молби возача који желе да раде у нашем предузећу, а јављају се чак и возачи из Београда и осталих градова у Србији - јасни су у ЈГСП. - Са новим одобрењем да се запосли 30 возача, њихов број се повећава са 610, колико их је било и пре три године, на данашњих 640, што је довољно да се обезбеди функционалан јавни превоз.
Са друге стране, Обрад Тепић, председник Синдиката "Независност" у ЈГСП, објашњава да је фирму лани напустило око 60 возача, а да би ове године могло да оде још 150 његових колега. Разлози за то су јасни, јер искусан возач у иностранству може да заради и више од 2.000 евра.
- Колико ми је познато, предуговоре је већ сада потписало око 100 наших возача, који би требало да оду у Немачку - указује Тепић. - Део колега требало би да оде у пензију, а ту су и они који сами налазе послове. Незгодно је то што нам одлазе искусни возачи, са стажом од 10 или 20 година.
А нови возачи који се сада запошљавају не планирају да остану до пензије. Потребно им је да у радну биографију унесу да су возили градски аутобус, јер су тако много цењенији. Нама је за неометан рад потребно око 630 возача, а тренутно нас је 610.
Надам се да ће се решење наћи, јер је то већ постао проблем на државном нивоу.
ПЛАТА 54.825 ДИНАРА
- ПЛАТЕ возачима нажалост не могу да се повећју јер нам то не дозвољава закон, тако да ће оне остати на прошлогодишњем просеку од - 54.825 динара.
Radojko
18.01.2018. 07:43
U inistranstvu ne treba samo da se vozi, nego i prica na stranom jeziku, tako da najbolje da ostanu kuci da voze ili neka pokusaju u nasem ministarstvu inostranih poslova, tamo se ne trazi znanje stranih jezika.
Пре, пар месеци, послао сам на пар адреса, по Новом Саду имејл и ЦВ, у вези посла, а међу њима и ЈГСП, нико не одговара, не требају им возачи.
@Киераш - Posalji opet. Retko to ide iz prve.
Soferi imaju skoro 55 000 din, za 50 eura vecu platu od profesora...i kukaju, a lekar opste prakse ima 56 000 din....da covek stavi prst na celo...
@Bojan - Treba smanjiti plate profesora i lekara opste prakse jos vise, kako bi soferi bili jos zadovoljniji!Ljudi moji razmishljanja nasheg, samo zato sto lekari i profesori imaju male plate eto logike.A za lekare i profesore imamo takodje resenje.Sta se lekari i profesori bune kad poslanici u skupstini imaju male plate...A za poslanike imamo takodje resenjr...itd...Samo poslanici ostaju u Srbiji svi odlaze sto vrede!
Коментари (33)