Искусне возаче мами плата од 2.000 евра

Н. С.

18. 01. 2018. у 07:35

Да ли градском саобраћају прети колапс упркос томе што је одобрено запошљавање 30 нових возача. Док у ЈГСП "Нови Сад" кажу да имају возача, синдикати упозоравају да проблеми тек предстоје

Искусне возаче мами плата од 2.000 евра

Возачи су задужени и за продају карата Фото: Д. Дозет

ПРОБЛЕМ одласка возача из Србије у земље Европске уније где су далеко боље плаћени, није заобишао ни новосадског градског превозника - ЈГСП "Нови Сад". Из овог градског предузећа саопштавају како су, у сарадњи са градским властима, успели да обезбеде довољан број радника. Са друге стране, међутим, синдикалци упозоравају да прави проблем тек предстоји, и да ће фирму ове године напустити дупло више радника него лане.

Из ЈГСП, међутим, не страхују од недостатка возача и тврде да ће се превоз одвијати по редовном плану.

- Као потврду тога имамо и вест да је Комисија Владе Србије на првој седници у овој години одобрила запошљавање још 30 возача, а у складу са договором из прошле године - јасни су у ЈГСП. - Захваљујући томе, али и напорима руководства предузећа, синдиката "ЈГСП Нови Сад 1911", Самосталног синдиката ЈГСП "Нови Сад" и оба удружења возача и механичара, предузеће нема проблема са одласцима возача.

У ЈГСП, такође, кажу како су ситуацију са најављеним одласком возача дочекали спремно, тако да се већ дуже време прави интерна база кадрова који морају да прођу све фазе тестирања и селекције у складу са највишим светским нормама.

- Дневно имамо по неколико молби возача који желе да раде у нашем предузећу, а јављају се чак и возачи из Београда и осталих градова у Србији - јасни су у ЈГСП. - Са новим одобрењем да се запосли 30 возача, њихов број се повећава са 610, колико их је било и пре три године, на данашњих 640, што је довољно да се обезбеди функционалан јавни превоз.

Са друге стране, Обрад Тепић, председник Синдиката "Независност" у ЈГСП, објашњава да је фирму лани напустило око 60 возача, а да би ове године могло да оде још 150 његових колега. Разлози за то су јасни, јер искусан возач у иностранству може да заради и више од 2.000 евра.

НОВИ АУТОБУСИ - У ПРЕДУЗЕЋЕ ће стићи седам купљених нових аутобуса, а у плану за ову годину је већа обнова возног парка и модернизација система наплате карата. Сви ови подаци показују да су гласине о незадовољству у предузећу, које су се претходних дана спорадично појављивале у јавности, јефтина политичка игра појединаца - кажу у ЈГСП.

- Колико ми је познато, предуговоре је већ сада потписало око 100 наших возача, који би требало да оду у Немачку - указује Тепић. - Део колега требало би да оде у пензију, а ту су и они који сами налазе послове. Незгодно је то што нам одлазе искусни возачи, са стажом од 10 или 20 година.

А нови возачи који се сада запошљавају не планирају да остану до пензије. Потребно им је да у радну биографију унесу да су возили градски аутобус, јер су тако много цењенији. Нама је за неометан рад потребно око 630 возача, а тренутно нас је 610.

Надам се да ће се решење наћи, јер је то већ постао проблем на државном нивоу.


ПЛАТА 54.825 ДИНАРА

- ПЛАТЕ возачима нажалост не могу да се повећју јер нам то не дозвољава закон, тако да ће оне остати на прошлогодишњем просеку од - 54.825 динара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (33)

Radojko

18.01.2018. 07:43

U inistranstvu ne treba samo da se vozi, nego i prica na stranom jeziku, tako da najbolje da ostanu kuci da voze ili neka pokusaju u nasem ministarstvu inostranih poslova, tamo se ne trazi znanje stranih jezika.

Киераш

18.01.2018. 08:30

Пре, пар месеци, послао сам на пар адреса, по Новом Саду имејл и ЦВ, у вези посла, а међу њима и ЈГСП, нико не одговара, не требају им возачи.

Bojan

18.01.2018. 08:44

Soferi imaju skoro 55 000 din, za 50 eura vecu platu od profesora...i kukaju, a lekar opste prakse ima 56 000 din....da covek stavi prst na celo...

Problem

18.01.2018. 12:35

@Bojan - Treba smanjiti plate profesora i lekara opste prakse jos vise, kako bi soferi bili jos zadovoljniji!Ljudi moji razmishljanja nasheg, samo zato sto lekari i profesori imaju male plate eto logike.A za lekare i profesore imamo takodje resenje.Sta se lekari i profesori bune kad poslanici u skupstini imaju male plate...A za poslanike imamo takodje resenjr...itd...Samo poslanici ostaju u Srbiji svi odlaze sto vrede!

Slobodan

18.01.2018. 08:51

Odlasku šofera u inostranstvo daje se prevelik značaj. Od svakog nepismenog ili polupismenog čoveka moguće je za nekoliko meseci obuke napraviti šofera. Za dobrog lekara, inženjera, IT stručnjaka, itd. treba između 18-25 godina od upisa u osnovnu školu do završetka školovanja, iskustva uz rad, specijalizacije, doktoriranja (u zavisnosti od zanimanja i oblasti kojom se stručnjak bavi) a uglavnom kod ovih ljudi usavršavanje i akumuliranje znanja traje do penzionisanja.

Гојко

18.01.2018. 11:23

@Mile Brica - Najmanje što država sebi i svojim građanima MOŽE da učini,je to da omogući svim pripadnicima vojske Srbije,i onima koji dobrovoljno služe,je da se obuče za polaganje C kategorije.Takođe,i u školi MUP-a.To je obostrano korisno i zbog ukidanja redovnog vojnog roka došlo je do nedostatka ove profesije.

Кипераш

18.01.2018. 15:32

@Mile Brica - Каква Школа МУП-а, каква Војска? Војска, једва да има за одржавање, Оружиа и Оруђа,одржавање Технике и униформи, а МУП, нема више Школе Полиције, већ једногодишњи Курс, за Полицијске Службенике. Неће нам ваљда Полиција, возити Аутобусе и Камионе по унутрашњем и Међународном Саобраћају...

11111

18.01.2018. 09:20

U inostranstvu moze da zaradi i vise od 2000€...napisite gde u kojoj zemlji? Pisete bezveze i posle se zalite kako ljudi beze u inostranstvo... Svasta... Pozdrav iz gradskog saobracaja Minhena

Zoran

31.01.2018. 16:52

@11111 - Sto se tice plata u inostranstvu, neko tu bre lupa ko otvoren prozor !!! Pozdrav iz Grosshadern-a.

JJ

18.01.2018. 10:01

sve sto je i textu stoji, ali ovi novi vozaci su vecinom divljaci po voznji i ponasanju.

Ranchello

18.01.2018. 11:05

Vozaci gradskog saobracaja u Svedskoj imaju otprilike 18-25.000 SEK (1.850-2.600 €),u zavisnosti od radnog vremena. Postalo je i normalno da ljudi cim skupe malo iskustva odlaze u inostranstvo, jer malo ko ce raditi isti posao za platu od 400 €, a uz to trpiti i svakodnevnu torturu nasih privatnika. A u kasnjenju plata i.losim uslovima i da ne pricamo. Nazalost je tako u gotovo svim sektorima, ne samo u prevozu. Lep pozdrav iz Svedske.

Vladimir

18.01.2018. 11:11

Znaci gradjane prevoze manje iskusni vozaci!A i oni samo dok ne dobiju preporuke.Nabavimo bicikle jeftinije i sigurnije.

Анти Антифа

18.01.2018. 11:38

Који дивљаци возе аутобусе у НС,сачувај Боже

Dejan

18.01.2018. 11:44

radim u Dortmundu,vozaci kamiona polazu kod 95 to je licenca profi vozaca EU,moze da zaradi oko 2000e cistih para,ozenjeni primaju vise od neozenjenih,avozaci autobusa pored koda moraju jezik da znaju,a plate su jace od vozaca kamiona.

Киераш

18.01.2018. 11:45

Слобо, такви Неписмени и полуписмени Шофери, (који сада дрмају превозом)су и довели Саобраћајну Струку и друмски саобраћај, на ово стање.

Киераш

18.01.2018. 11:48

Слобо, за чије Бабе здравља млади људи да се школују за возача и раде у Србији, када на трулом Западу, могу за годуну дана, да зараде, онолико, колико у Србији не могу за ШЕСТ година!

Киераш

18.01.2018. 11:53

Боки, шофер је увек једном ногом у затвору, а другом у гробу, за разлику од Профа и Доктора. Ко брани горе поменутима да положе за возаче и имају већу плату од својих Колега у Струци? Моја, плата возача је 40.000. динара, без прековременог и слободних дана, које тешко могу да остварим и без дневница.

SASA

18.01.2018. 12:28

E nekada se izivljavali, potplati direktora da te primi ,sef voznog parka kaze netreba, onda muvaj njemu, treba drzavni ispit. Pa jaka veza. E sada molite. Platilo bi i GSP neda mu drzava, vlada. To sto ce narod da se gura i da ceka po kosavi, bas njih briga oni imaju sluzbena vozila. Sada ne treba drzavni, jos malo pa ce da zovu i sa "b" kategorijom. Ja sam vozac u penziji to sam radio 38g, tesko je a radio bih opet.

Resenje

18.01.2018. 12:28

Da se proda gradski saobracaj "investitorima" kao i sve sto je rasprodato u ovj zemlji.Naravno da odlaze, bolje raditi u Inostranstvu i zaraditi 2000 nego u zemlji kojoj je plata 200 evra. Jer ovo vise i nije moja drzava Srbija nego "zapadna, "investitorska" gde nijedna firma velika ne pripada Srbiji nego profit ide zapadu.A ja ovde sluzim da placam poreze i pokrivam doprinose drzavi koja je sve prodala pa vise nema novca od profita velikih firmi. Pokrivam Tetke iz Kanade, 24 stana Malome itd

SASA

18.01.2018. 12:36

Lekar ima slicnu platu kao vozac ? Ok. Poslovi su razliciti, lekar u rukama jedan do dva zivota dnevno, vozac svakog dana na stotine. Lekar nikad kaznu nije platio a gresio je, vozacu mogu dozvolu da oduzmu i kraj. Lekar ima procenat od lekova, propisuju sve ono sto se kupuje i sto je skupo. Lekar ima silne komisije za koje je placen. Kod lekara se neide praznih ruku a ko casti vozaca.

Branislav

18.01.2018. 14:53

@SASA - Lekar je studirao medicinu 6 godina+ specijalizacije+staž itd, smešno je porediti vozača i lekara..

DARKO

13.02.2018. 23:18

@SASA - Da slazem se, samo kazi da lekari studiraju o trosku drzave a onda i oni idu gde je bolje.

Paki

08.04.2019. 08:48

@SASA - Slazem se. Upravo je toliko i potrebno da se od vozaca amatera postane profesionalni vozac, 6 godina iskustva.

Киераш

18.01.2018. 12:49

Саша, возаче части ко стигне, нашом заслугом, или онако из хира, све по родослову, Оца, Мајку, Сестру, Жену, Децу...

nibrS

18.01.2018. 13:38

Bože,šta sve ovdje može da se pročita. Zar trebaju putnici da časte vozača,pacijenti doktore i sl. Evo saznasmo ko sve,kakve i od koga dobija provizije i povlastice i tako to... Pretpostavljam da tamo gde je šatro 2000 eura plata,nema poklona i povlastica. Već vjerovatno samo jedno,a to su dve stvari, rad,rad i samo rad... Voleo bih da autori teksta napišu gdje su te plate tako velike i koji su uslovi rada. Ovako,mlatimo praznu slamu.Hvala.

Nebojsa007

18.01.2018. 14:12

Za 11111. Postovani gospodine u Becu je plata gradskog vozaca 2200e. Sve najbolje. Napustite Minhen i predjite u Wien (Bec)

Информација

18.01.2018. 21:05

У неким земљама експериментишу са мајмунима као возачима у јавном градском саобраћају и резултати су охрабрујући. Мањи су мајмуни него шофери, не возе ништа лошије од њих а уз то много мање коштају.