Кобни раскид копилота с вереницом?

Горан ЧВОРОВИЋ

петак, 27. 03. 2015. у 09:52

Кобни раскид копилота с вереницом?

Копилот Андреас Лубиц <бр/> Фото: Тањуг / АП

Копилот одговоран за пад авиона "Џерманвингса" имао озбиљне психичке проблеме још од обуке. Андреас Лубиц догодине планирао венчање, али недавно прекинуо везу с девојком. Био све време под лекарским надзором

ДА ли су љубавни јади натерали Андреаса Лубица да дигне руку на себе, истовремено одводећи у смрт 150 недужних људи? На ово питање одговор ће покушати да пружи истрага, која се већ углавном сконцентрисала на највероватнији могући разлог пада авиона "Џерманвингса" над француским Алпима - самоубиство копилота.

Већ сада је сасвим јасно да је Андреас Лубиц (27) имао озбиљних психичких проблема. А то повлачи питање одговорности матичне куће "Луфтханза". Да му није било добро, показује податак да је данас у његовом стану у Диселдорфу пронађена дознака за боловање, баш на дан трагедије, коју је он сакрио од послодаваца и поцепао?!

Чинило се, ипак, да је Андреас Лубиц имао све што је било потребно да би човек био срећан. Радио је посао који је волео, имао новца, био је млад, успешан, имао предусретљиве родитеље. Такође, спремао се да се следеће године венча са вереницом. У овом последњем податку, међутим, можда се крије и кључ трагедије, јер неки Лубицови суседи наводе да је недавно раскинуо везу с девојком.

Прве знаке слабости Андреас Лубиц показао је током обуке 2009. године, када је "прегорео" у немогућности да испуни професионалне захтеве. Тада је на шест месеци прекинуо школовање, а онда наставио као да се ништа није догодило.

У досијеу му је записано да је имао озбиљне здравствене проблеме, али не и какве, али то му није сметало да добије одговоран посао.

Полиција је претресла кућу Лубицових у Монтабауру, где је повремено живео, као и његов стан у Диселдорфу. Пронашли су доста докумената, изнели компјутер на анализу, али нигде није било трага опроштајном писму, радикалним религијским брошурама или нечем сличном.

У месту где живе његови родитељи, комшије описују Андреаса као мирног и учтивог, али одлучног младића. Кажу да потиче из имућне, протестантске породице. Његови ужаснути родитељи још не могу да дођу себи, нити имају објашњење за оно што се догодило.

Неки од пријатеља Андреаса Лубица из Диселдорфа кажу да је, осим "прегоревања" на обуци, пре шест година патио и од депресије, али да је после тога живео мање-више стабилно. Ипак, има и наговештаја да се последњих петнаестак дана није осећао добро.

Породице страдалих су огорчене после сазнања како је дошло до несреће. Неки од њих су то јавно исказали, као Клод Дрисенс, чији је брат Кристијан страдао у авионској несрећи. Он је директно прозвао компанију што је дозволила да личност, с медицинским досијеом који указује на психијатријске проблеме седне за команде авиона.

Ситуација је неразумљива, тим пре, што је Андреас Лубиц, од тренутка када му је утврђена депресија, био све време под редовним лекарским надзором.

Останак Андреаса Лубица самог за командама додатно је забрињавајући, у контексту његовог неискуства. Наведено је да је он до сада имао око 630 сати лета, али то подразумева и време обуке. У суштини, он је у ваздуху, као запослен, провео свега стотинак сати.

И поред тако малог искуства, ипак је, изгледа, до танчина успео да изведе свој паклени план. Разговор у кокпиту је текао нормално све до момента када је пилот најавио колеги да ће на тренутак изаћи. Тад је његов глас одједном постао хладан и одсечан. Пилот је на повратку у кабину узалуд лупао на врата. Кажу да се на снимку чуло да је на крају, када је схватио да је све изгубљено, и заплакао.


САМОУБИЦЕ

* 2013 - Капетан компаније "Лам" из Мозамбика закључао се у кабини, спречавајући копилота да уђе. Погинуло је 33 људи.

* 1999 - Копилот "Иџипт ера" током паузе пилота, укључио аутопилота, прочитао молитву и оборио авион са 217 људи, због финансијских тешкоћа и незадовољства положајем у компанији.

* 1999 - Због велких дугова пилот "Силк ера" искључио црне кутије и срушио авион са 104 путника на острво Суматра.

* 1994 - Пилот "Ројал ера" намерно срушио авион са 44 особе на планину Атлас.

* 1982 - Ментално нестабилан пилот "Џапан ерлајнса" преживео рушење авиона у Токију у коме су страдале 23 особе. (К. М.)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (37)

Деки

27.03.2015. 10:10

Добар изговор (лаж), пара вреди! У овом случају, много пара...

Dejan

27.03.2015. 10:24

Nema te preventivne psihijatrije,ili bilo kakve pomoći onog trenutka kada čoveku "kvrcne" u glavi ! Jedino možda postoji mogućnost da se duplira broj pilota na četvoricu i trojica iz službe sigurnosti...Jeste da je to skuplja varijanta po kompanije,ali bezbednost nema cenu.

ali bezbednost nema cenu

27.03.2015. 19:43

@Dejan - Ima, ima, onda ne bi bio low-cost. Pa sad trcite za jeftinim avio kartama.

ovo je previše

27.03.2015. 10:37

molim vas da nas poštedite detalja oko tog aviona..u redu shvatili smo.. pišite šta je bilo s istragom o našem helikkopteru ako ste još imalo srbi a ne nemci... ako smete objavite ovaj komentar i prestanite da gnjavite s tuđim tragedijama..imamo dovoljno i svojih.

lesa

27.03.2015. 10:44

Njih nema i niko ne može da potvrdi ove priče iz prve ruke. Mrtva usta ne govore, pa su zato kompanije na sve spremne ne bi li sprečile pad svog rejtinga i profita! Moje mišljenje je da je avion bio u kvaru i da je zato ovakva medijska slika napravljena: Ucviljeni kopilot, zbog neuzvraćene ljubavi, odveo u smrt stotine nevinih. ccccPa ko da ne poželi da ponovo poleti Lufthanzom, ne bi li pokazao svoj prkos i stav ovakvim pojedincima kao što je bio kopilot! Svi Lufthanzom!

Srbistanac

27.03.2015. 10:50

Da da, profesionaloni pilot ubio 150 ljudi zbog neke tamo, dajte to malo ubedljivije. Ovim scenariom kompanija i proizvodjac letelice izbegavaju placanje enormne odstete porodicama nastradalih, a porodici pilota se udara zig dozivotne sramote. Ovaj svet je dotakao dno, na sta su sve ljudi spremni zbog novca.

naranca

29.03.2015. 11:01

@Srbistanac - @Srbistan Brilijantan komentar.I dobro si primetio.U zadnje vreme su se opustili pa izlaze sa nekim totalno nemastovitim I vrlo tankim teorijama I &#39;&#39;objasnjenjima&#39;&#39;.

Krle

27.03.2015. 11:05

Sta ako je napuklo staklo i ako je kopilot zbog toga zatvorio kabinu?Pad se desavao celih 20 minuta.Mozda vlasnici zele da se ne zna pravi razlog.

Vladimir

27.03.2015. 11:15

Ja u ovo ne verujem. Jednostavno nema smisla. Sta je prava istina ili se ne zna, ili se zataskava prebacivanjem odgovornosti na mrtvog coveka, koji ni jedan jedini pravi razlog da ucini tako nesto nije imao niti je bio problematican po bilo kom osnovu.

teror

27.03.2015. 11:39

Čuj, sad se samo sumnja... Države, nečlanice EU i NATO, koje su imale putnike u avionu, a i sve ostale, bi trebale zatražiti transparentnu istragu, kao što se to traži sa njihove strane, za dešavanja u Rusiji, Kini, ili bilo gde drugo. Jer, ova verzija je veoma, veoma čudna. Čak je i nemačka kancelarka javno izjavila da su takvi rezultati istrage nezamislivi, i da prevazilaze i najveću maštu. Najlakše je pilota proglasiti ludim, jer drugih razloga za tako nezamislivo ponašanje nema.

kataklinger

27.03.2015. 11:56

najlakse je svaliti na njega, bio je malo depresivan, pa eto odlucio da ubije 150 ljudi. brzo izasli sa ovom pricom, tako da vise verujem u kvar na avionu, ali boze moj, lufthansa je ozbiljna kompanija i njoj se takve stvari ne mogu desiti, pogotovo posle strajka i pustanja aviona u promet da bi se sto brze nadoknadili gubici. kad bi ova prica ispala tacna to bi po meni bilo jos gore, jel bi onda svaki put kada ulazimo u njihov avion trebali da se zapitamo da li je kopilot mozda dobio korpu.

Neduzan

27.03.2015. 12:07

Stvar je jasna. Pilot se uspavao, kad si u kabini sam i kad imas brige oko veridbe, nespavas celu noc, fino toplo monotono, sam u kabini. Pritisnuo je dugme za spustanje i trebao da ga iskluci, uspavao se i glupa pravila koja su uveli u avio saobracaju da se vrata zakljucavaju i da ni Kapetan ne moze da udje, mora kad tad ovo da se desi. Njima je jasno a ako je i nama onda veliku odsetu avio kompanija ima da plati i morace da se menja ovaj sistem gde ovo moze da se desi!

nik

27.03.2015. 12:07

NIsta to nije istina, Napadaju mrtvoga covjeka da bi sakrili pravu istinu I izbjegli paniku.

vh

27.03.2015. 12:25

ako je tako, apsi devojku. Njeni postupci su mogli biti usmereni ka izazivanju katastrofe. Nije to prvi put da zbog 'ljubavi' stradaju neduzni ljudi.

vh

27.03.2015. 20:10

@vh - to se zove istraga. Ona i njegovi roditelji mozda najbolje znaju zasto je 150 ljudi ubijeno. Sve se mora ispitati pre nego dodjes do vestica ili miseva.

zoran

27.03.2015. 12:32

Sve je to nagadjanje da je kopilot poveo u smrt putnike,mozda je covek izgubio svest,pilot je lupao da mu otvori vrata u toj panici mozda su zaboravili kod za otvaranje vrata,da su putnici imali padobrane postojala bi veca verovatnoca da se neko spasi

da su putnici imali padobrane

27.03.2015. 19:40

@zoran - A to ni pod razno, to je low-cost, a zato je i 25 godina star avion tu munut.

crna trava

27.03.2015. 21:01

@zoran - LAZU;LAZU sa ovim lazima udaraju sa sviju strana.zapadu posle 1999 nikad.,i nikad ne verujem jednostavno kvar, insta drugo.svaki dan probise ljudima glave sa laznim izmisljotinama.toliko poginu u IRAK ;svski dan pa niko nista.

ili se salis

28.03.2015. 00:02

@zoran - Ma ne sali se i njega ostavila devojka, pa ima nekih problema.

zoran

27.03.2015. 12:43

Ovaj razlog veze sa mozgom nema...ova izjava je na nivou morona. Da je hteo da se ubije, 100% ne bi vukao putnike za sobom...ma nema shanse...kakva crna veridba i gluposti. Uostalom kako da im covek veruje kada su izjavljivali da je pilot pokushao da razbije vrata kabine kako bi ushao, a zna se lepo da se vrata mogu otvoriti spolja, kroz shifru a i mehanichki. Avion je bio nesipravan i to sada kriju. U Shpaniji je popravljan 7 sati. Pilot odbio da vozi..zasto ne pisu o tome..???

Zoran stariji

27.03.2015. 18:41

@zoran - Pa on je svaba zoki moj ! A svabe puno volu da ubiju mnogo i odjednom to se zove germanska efikasnost.

emka

27.03.2015. 21:25

@zoran - Prezime je slovenskog porekla, potice iz istocne Nemacke gde su zivela slovenska plemena. Ovo prezime postoji i medju Jevrejima.

ana

27.03.2015. 12:48

Zar kompanija nije takodje odgovorna što nije kontrolisala kako treba psihičko zdravlje pilota? Jer on tu nije sedeo kao privatno lice, nego kao službenik kompanije.

sreto

27.03.2015. 13:36

Sto nije skocio sa tog mosta, gde se slikao? Sto su mu neduzni putnici, posebno deca smetali da i njih odvede u smrt?

milan

27.03.2015. 14:12

Napravi propaganda od kopilota totalnog ludaka kako bi sprali odgovornost sa avio kompanije i kako im ne bi opalo poverenje u Lufthanzu i njihovu krsinu od aviona staru 25 godina!

Aleksandar

27.03.2015. 14:18

Што се тиче пада немачког авиона не могу да верујем која су то правила службе да један пилот може сам да се закључа, а главни пилот не може да се врати из WC-а у кабину. Ваљда кад пилот изађе стјуарт улази да копилот не буде сам. Ово је срамота за западну цивилизацију. Може рецимо копилот да добије инфаркт,врата закључана и шта онда.

@ Aleksandar

27.03.2015. 14:54

@Aleksandar - Evropska regulativa nije dobra,amerikanci imaju malo drugaciju kod njih je upravo da bi se sprecili ovakvi slucajevi obavezno da kada jedan od pilota mora da izadje iz kabine zbog fizioloskih potreba u kabinu udje neko od osoblja kako bi u kabini uvek bile dve osobe,jer ukoliko ostane jedna osoba sama ona moze da zakljuca kabinu i niko vise nemoze da udje u nju sto se desilo u ovom slucaju.Inace da je kopilot imao infarkt pilot bi mogao da udje u kabinu unosenjem koda za hitne slucajeve

Uspavan

27.03.2015. 16:08

Imao sam i ja brige i bio depresivan, zbog devojke, nisam spavao celu noc zbog raskida.Sutradan za volanom sam se uspavao.Da sam tad poginuo rekli bi izvrsio samoubistvo!Dugme za automatsko spustanje se ukljucuje dok se ne postigne odredjena visina i moze da bude deo standardne procedure, podrazumeva se da se preuzme kontrola kad je zeljena visina postignuta.Taman da je pilot kriv, avio kompanija se nece izvuci sto procedura za wc omogucava da ovo moze da se desi. Hvataju se za slamku!

Zorangalamic

27.03.2015. 18:39

Vidite kako mi u jevropi za pet dana sve raskrinkamo a oni tamo u maleziji ne znaju cak ni gde im ja pao avion ?! Nema kontinenta bez srbije bato

bio je na bolovanju na dan nesreće

27.03.2015. 19:35

Pa kako je onda bio u avionu, ako je bio na bolovanju.

naranca

29.03.2015. 11:05

@bio je na bolovanju na dan nesreće - To ti je kvantna teorija.Elektron moze da bude na 2 mesta u isto vreme.

Istina

27.03.2015. 19:36

Pa ljudi boziji to je EVROPA. U Srbiji normalniji nedobiju vozacku dozvolu za traktor.

naranca

29.03.2015. 11:16

Devojka?Cekaj ja procitah negde da je bio zeljan slave I da je hteo da obezbedi sebi mesto u istoriji!