Додик има подршку парламента око Пељешког моста

С. МИШЉЕНОВИЋ

18. 07. 2019. у 07:28

Додик има подршку парламента око Пељешког моста

Народна скупштина РС

У четвртак посебна седница Народне скупштине РС о виталном ентитетском интересу Српске око закључака о Пељешокм мосту. За усвајање одлуке потребно 56 гласова. Подршку најавио и опозициони ПДП

МИЛОРАД Додик, председавајући Председништва БиХ, има подршку две трећине посланика у Народној скупштини РС, у којој ће се у четвртак одржати посебна седница на тему покретања заштите виталног националног интереса РС у Председништву БиХ.

Наиме, пошто су Додика, у уторак, прегласала друга два члана Председништва БиХ - Комшић и Џаферовић, приликом одлучивања о закључцима о Пељешком мосту, тражећи да Хрватска одмах прекине са радовима, Додик је прогласио одлуку деструктивном по витални интерес ентитета за територију са које је изабран. Зато ће о њој одлучивати Народна скупштина РС.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Седница Председништва БиХ у Сарајеву. Зауставља се градња Пељешког моста?

- Таква одлука ће бити одмах упућена Народној скупштини Републике Српске, уколико је ту изјаву дао члан са те територије, бошњачким делегатима у Дому народа Федерације, уколико је такву изјаву дао бошњачки члан или хрватским делегатима у истом телу, уколико је ту изјаву дао хрватски члан. Уколико такав проглас буде потврђен двотрећинском већином гласова у року од 10 дана по упућивању, оспоравана одлука Председништва неће имати учинка - пише у Уставу.

Владајућа коалиција у Народној скупштини РС има потребних 56 руку као двотрећинску већину, а да су спремни да подрже Додикову иницијативу о заштити виталног националног интереса, потврдили су и у опозиционом ПДП.

Шеф Клуба посланика ПДП у НСРС, Перица Бундало, каже, за "Новости", да ће Клуб посланика ПДП подржати Додикову изјаву о виталном интересу Српске.

- Ми ћемо као партија подржати ову Додикову иницијативу и предлог. Мислим да на питању виталног интереса Српске, треба да занемаримо наше дневнополитичке разлике - каже Бундало, и додаје да ће ПДП на седници предложити и одређене закључке који ће ићи у правцу решавања спорова које БиХ и РС има са Хрватском, а тичу се одлагања радиоактивног отпада на локалитету Трговска гора, линији разграничења око реке Уне и положаја Срба у Хрватској.

С друге стране, у опозиционом СДС кажу да они неће подржати Додикову иницијативу.

- Мислимо да Република Српска има много нерешених питања са Хрватском, а поготово је сраман њихов однос према протераним Србима и због тога ми не можемо подржати овакву иницијативу, каже, за "Новости", Миладин Станић, шеф Клуба посланика СДС у НСРС.

Председништво БиХ усвојило је у уторак на седници са два гласа за и једним против закључак о званичном ставу БиХ у вези са наставком изградње моста Комарна-Пељешац. За закључак су гласали Комшић и Џаферовић, а против је гласао Додик.

СПОРНЕ НАМЕРЕ

ИЗ Републике Српске је поручено да је овакав потез Џаферовића и Комшића дошао у дану када је у Хрватској коначно потписан уговор за изградњу моста на Сави у Градишци.

- Шефик Џаферовић и Жељко Комшић су на седници Председништва одлуком да се заустави изградња моста на Пељешцу, покушали да направе субверзију не би ли Хрватска повукла свој потпис о изградњи моста на Сави или почела да прави проблеме у његовој реализацији - порука је из Републике Српске.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Комшић и Џаферовић изигравају јавност

КОЛИКА ЈЕ ВАЖНОСТ УГОВОРА ПОТПИСАНОГ У ЗАГРЕБУ

МОСТ НА САВИ ПОСЛЕ СЕДАМ ГОДИНА

ПОТПИСИВАЊЕМ уговора у уторак у Загребу о изградња моста на Сави код Градишке, коначно је након седам година приведена крају прича о реализацији овог пројекта. Изградњом овог моста коначно ће се ауто-пут Бањалука - Градишка спојити на ауто-пут Загреб - Београд. Мост ће градити Конзорцијум који чине "Интеграл инжењеринг" а.д. из Лакташа, "Ђуро Ђаковић монтажа" д.о.о. и "Загреб монтажа" д.о.о. Вредност радова је 19,54 милиона евра без ПДВ, а изградњу моста равноправно финансирају БиХ, односно РС и Хрватска.

Мост ће бити дуг 426 метара, а широк 22,6 метара и имаће по две коловозне траке у сваком смеру. Планирано је да након завршетка моста буду изграђени и одвојени гранични прелази, а када сви радови буду готови биће омогућен бржи проток људи и роба, као и нормално одвијање живота у Градишки.

- Извођачи имају рок од 105 дана увођења у радове и након тога 30 месеци да се изградња оконча. Надамо се да ће радови протећи без тешкоћа и да ћемо избећи проблеме које смо имали на мосту код Свилаја, рекао је за "Новости" Игор Пејић, секретар минстарства транспорта и комуникација БиХ.

Душан Топић, директор "Аутопутева РС" каже, за "Новости", да се на моменте чинило да је реализација овог пројекта немогућа мисија, али да је на крају превладао разум и потреба за спајањем и заједничким развојем.

- Без путева и мостова нема ни напретка. Какав и колики ће тај напредак бити, видећемо када мост буде изграђен - рекао је он, и додао да ће од моста, осим шире заједнице, корист имати и "Аутопутеви" РС, јер се очекује да ће мост утицати на повећање прихода од путарина.

Иначе, приликом изградње моста Хрватска већ гради приступне путеве око моста са своје стране којима ће се ићи према ауто-путу Загреб - Београд. Вредност ових инвестиција је 50 милиона евра.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације