НАЈСУПЕШНИЈИ су извозници, дигитално освешћени и финансијски писмени. Студија о расту и развоју малих и средњих предузећа открива да су ово кључне три предности фирми које се издвајају по успеху. Први национални форум посвећен малим и средњим предузећима у четвртак је у "Краун плази" окупио предузетнике, иновативне стартапове, банке, али и стручњаке.

Форум је део УСАИД Пројекта сарадње за економски развој, уз подршку Привредне коморе Србије. Представљено је 30 иновативних пословних решења из области електронске трговине, дигиталне економије, управљања у фирмама, нових могућности за финансирање.

- Мала и средња предузећа у Србији доприносе са 28 одсто бруто друштвеном производу, у поређењу са 55 одсто у Сједињеним Америчким Државама и Европској унији - истакао је Ентони Годфри, амерички амбасадор у Београду. - Она би требало да буду најдрагоценији играчи привреде. Постоји пуно простора да МСП испуне свој потенцијал. Ризици пословања у Србији су се смањили и убрзани су процеси у многим областима регулације.

Највећи изазови овог сектора и даље су приступ финансијама и дигитализација.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: До трактора упола цене, али под једним условом

- Ово је искорак ка томе да са папира, стратегија, регулаторних тела пређемо на оно што конкретно можемо да урадимо и помогнемо - напоменуо је Марко Чадеж, председник ПКС. - Циљ је да они праве добар и конкурентан производ. Не смемо више да говоримо о дигитализацији у будућем времену. Она је ту, од пекаре до велике компаније.

ТЕШКО ДО ИЗБИРЉИВИХ

МНОГО смо истраживали шта се дешава са малим и средњим предузећима. Овде има сјајних, софистицираних компанија и производа, али је то мали део њих - сматра Џо Лаутер из УСАИД Пројекта. - Много је талената, али им недостају неки елементи. Не могу да дођу до значајних тржишта. Услови су бољи и сада је на компанијама да се потруде.