ЖАЛБЕ НА КВАЛИТЕТ ОБУЋЕ: Не признају рекламације
20. 11. 2018. у 19:02
Свака трећа рекламација односи се на обућу, а чак њих 70 одсто трговци одбијају
Права потрошача нема ко да штити Shutterstock
ЖАЛИТИ се на квалитет обуће у Србији најчешће је јалов посао. Свака трећа рекламација везује се за ципеле и патике, а одговор трговаца у готово 70 одсто случајева је негативан. Некада се у одбијању притужби продавци позивају на овлашћене лабораторије, од којих се никако не може очекивати позитиван одговор. Јер, управо они дају потврде квалитета при увозу и не могу касније своје потврде и побијати.
То је недавно схватила и Београђанка М. С. која се трговцу пожалила на квалитет патика. Како прописује закон, одговор од трговца је добила у року од осам дана. Рекламација јој је одбијена уз објашњење - "неправилно коришћење", а то је потврдио и "Југоинспект" као овлашћена лабораторија. Проблем је што је ова лабораторија увознику потврдила квалитет исте спортске обуће.
- Тако долазимо у ситуацију - "кадија те тужи, кадија ти суди" - жали нам се М. С. - Како могу да очекујем да ми одобре жалбу, када би онда "Југоинспект" побио своју претходно дату потврду квалитета коју је дао при увозу. Сигурно неће рећи да су патике пукле због лошег квалитета, када су при увозу рекли да су доброг квалитета. Патике сам платила скоро 20.000 динара. Нисам покисла у њима и нисам ништа урадила да би се распале после два месеца.
То је, према речима Петра Богосављевића, председника Покрета потрошача Србије, класичан пример сукоба интереса. Он сматра да је недопустиво да кућа која потврђује квалитет обуће касније пресуђује о рекламацији на ту исту обућу.
ПРОЧИТАЈТЕ И: НЕ ПРИХВАТАЈУ РЕКЛАМАЦИЈЕ: Трговци нерадо враћају новац
- Рок за рекламацију од шест месеци је дат управо због тога што је у току тог периода одлепљивање ђонова или рашивање последица најчешће фабричке грешке, никако грешке потрошача - каже Богосављевић. - Иза објашњења "неправилно коришћење" или "неправилно одржавање" најчешће стоји лош квалитет.
ОЦЕЊУЈУ ОДОКАТИВНО
ГОДИШЊЕ Националној организацији за заштиту потрошача (НОПС) стигне око 17.000 жалби на квалитет производа и услуга. Трећина се односи на телекомуникације - мобилне телефоне, али и услуге, друга трећина на квалитет обуће, а последња трећина на сву осталу робу и услуге. То значи да се годишње на квалитет обуће НОПС пожали око 5.600 грађана.
- Највећи проблем је што се потврде о квалитету издају само на основу органолептичких анализа - каже Горан Паповић, председник НОПС. - Потврђују квалитет на основу изгледа патике. Додатно је што трговци рекламације и не шаљу лабораторијама, већ одговоре сами и то најчешће негативно. Морамо да уведемо стандарде у прописе који би гарантовали квалитет робе при увозу.
Mile
20.11.2018. 19:19
Mene cudi i da 30 % prodavaca uvazava reklamacije , jer ne postoje nikakve lose posledice po njih. Zakon stiti potrosace samo u Nazivu . Tu je dobra volja prodavaca i nista vise . Van toga prva i poslednja solucija je sud , a ko ce da se vuce po sudovima za jedne patike ? Zato trgovci svega ne samo patika rade sta hoce, to im omogucava zakon .
Ruku na srce. Moja supruga kada god je reklamirala obucu za nju ili dete uvek su uvazavali. Cak je jedna sportska radnja dala cerkici nove rolere zato sto zatezac nije hteo da zatvara. A stare je bas izvozala.
Imao isti problem. u N sport u kupio patike,posle mesec dana pukle. Otišao da reklamiram odbijaju reklamaciju i bez prava na žalbu. Odem kod tržišnog inspektora on mi otvoreno kaže da ne može da pomogne. STRASNO
@Zare -
Ова прича има бар два лица. Лично знам људе који након месец или два ношења патика оду и рекламирају, па пново и тако у круг годинама!
Коментари (11)