НЕ ПРИХВАТАЈУ РЕКЛАМАЦИЈЕ: Трговци нерадо враћају новац
22. 09. 2016. у 17:55
Највећи број жалби потрошача ове сезоне односио се на квалитет обуће, посебно патика и то оних скупљих модела
ДА ли је могуће решити рекламацију на нашем тржишту. Највећи број жалби потрошача ове сезоне односио се на квалитет обуће, посебно патика и то оних скупљих модела. У потрошачким организацијама кажу да неки продавци по том питању излазе и не излазе у сусрет купцима, а неки су разрадили озбиљну тактику како да не прихвате чак ни оправдану рекламацију потрошача, када се само после две, три недеље ношења патике одлепе, рашију или се појави прелом на ђону.
Већина рекламација потрошача управо се односи на тзв. несаобразну обућу, односно обућу лошег квалитета, која више није за употребу већ након пар месеци, а често и после неколико дана ношења. Трговци по правилу углавном одбијају те рекламације тврдећи да је дошло до механичког оштећења неправилном употребом, и да је обућа била одговарајућег квалитета.
- С обзиром на то да се тада спор између трговца и потрошача своди на сукоб "реч против речи" потребно је урадити независно испитивање обуће, које би показало шта је узрок оштећења, лош квалитет или неправилна употреба - каже за "Новости" Дејан Гавриловић, председник Удружења "Ефектива".
Након позитивне експертизе, могуће је поново обратити се трговцу. Ако ни то не буде прихваћено, остаје као последња могућност покретање судског поступка.
- Често нам се дешава да трговци одбију као неосновану рекламацију, затим независна кућа анализом утврди лош квалитет обуће, али трговац и даље не прихвата замену или повраћај новца, јер претпоставља да потрошач неће ићи даље, односно да неће улазити у судски поступак - додају у "Ефективи".
- С обзиром на то да тржишна инспекција ту нема никакве ингеренције, судски поступак остаје једино преостало решење.
Судски спорови се могу покретати преко удружења за заштиту потрошача која су финансирана од стране Министарства трговине и која за ту намену обезбеђују бесплатну правну помоћ.
- Проблем је што већина потрошача не жели да уђе у судски поступак због релативно мале вредности робе, а и не верују у позитиван исход - закључује Гавриловић.
- Без воље потрошача не можемо да покрећемо спор. Трговци иначе имају потписане уговоре са фирмама које раде вештачење обуће која је предмет приговора. Резултат тог вештачења често је наводно неадекватно одржавање. Тиме трговац добија алиби да приговор потрошача одбије, без обзира на то што сам налаз вештака није обавезујући за трговца и што он не мора да поступи по њему. Ретко се догађа да трговац изврши замену.
sasa
22.09.2016. 18:06
uzmes druge,tj ukrades,do 15000 dinara se ne ide u zatvor
@sasa - Истина је да се не гони по службеној дужности крађа до 15000 дин.,али је увек могуће гоњење по приватној тужби,па је могуће ипак завршити у затвору.
@sasa - Ko ce tebe goniti po privatnoj tuzbi bre?
Kupio sa Adidas 12.000 odlepile su se nakon mesec dana.Dobio sam u zamenu druge ali isti slucaj...Z nase trziste stize losa klasa obuce dok se naplacuje po najvisem cenovniku...Trebala bi drzava da prepise sve Evropske zakone umesto sto ih izmislja...
@Ribolovac - Pa uzmi pa zalepi sam te patike,i neces imati problema,nemoj da nam sekiras nase gazde.Razdrmajte se malo da bi nam krenulo bolje.
Коментари (23)