НЕ ПРИХВАТАЈУ РЕКЛАМАЦИЈЕ: Трговци нерадо враћају новац

Д. МАРИНКОВИЋ

22. 09. 2016. у 17:55

Највећи број жалби потрошача ове сезоне односио се на квалитет обуће, посебно патика и то оних скупљих модела

НЕ ПРИХВАТАЈУ РЕКЛАМАЦИЈЕ: Трговци нерадо враћају новац

ДА ли је могуће решити рекламацију на нашем тржишту. Највећи број жалби потрошача ове сезоне односио се на квалитет обуће, посебно патика и то оних скупљих модела. У потрошачким организацијама кажу да неки продавци по том питању излазе и не излазе у сусрет купцима, а неки су разрадили озбиљну тактику како да не прихвате чак ни оправдану рекламацију потрошача, када се само после две, три недеље ношења патике одлепе, рашију или се појави прелом на ђону.

Већина рекламација потрошача управо се односи на тзв. несаобразну обућу, односно обућу лошег квалитета, која више није за употребу већ након пар месеци, а често и после неколико дана ношења. Трговци по правилу углавном одбијају те рекламације тврдећи да је дошло до механичког оштећења неправилном употребом, и да је обућа била одговарајућег квалитета.

- С обзиром на то да се тада спор између трговца и потрошача своди на сукоб "реч против речи" потребно је урадити независно испитивање обуће, које би показало шта је узрок оштећења, лош квалитет или неправилна употреба - каже за "Новости" Дејан Гавриловић, председник Удружења "Ефектива".

Након позитивне експертизе, могуће је поново обратити се трговцу. Ако ни то не буде прихваћено, остаје као последња могућност покретање судског поступка.

МИНИМУМ ДВЕ ГОДИНЕ ИАКО је нови Закон о заштити потрошача унео побољшања у правни систем, још увек постоје бројни проблеми у пракси у тој области. Купци се најчешће жале на проблеме приликом рекламације разне робе, где не наилазе на разумевање. Закон прописује минималну гаранцију од две године. Свака промена која настане у периоду до шест месеци од куповине сматра се да је постојала и у тренутку куповине. - Обавеза трговца је да замени робу, или да изврши повраћај новца - кажу у потрошачким организацијама Србије.

- Често нам се дешава да трговци одбију као неосновану рекламацију, затим независна кућа анализом утврди лош квалитет обуће, али трговац и даље не прихвата замену или повраћај новца, јер претпоставља да потрошач неће ићи даље, односно да неће улазити у судски поступак - додају у "Ефективи".

- С обзиром на то да тржишна инспекција ту нема никакве ингеренције, судски поступак остаје једино преостало решење.

Судски спорови се могу покретати преко удружења за заштиту потрошача која су финансирана од стране Министарства трговине и која за ту намену обезбеђују бесплатну правну помоћ.

- Проблем је што већина потрошача не жели да уђе у судски поступак због релативно мале вредности робе, а и не верују у позитиван исход - закључује Гавриловић.

- Без воље потрошача не можемо да покрећемо спор. Трговци иначе имају потписане уговоре са фирмама које раде вештачење обуће која је предмет приговора. Резултат тог вештачења често је наводно неадекватно одржавање. Тиме трговац добија алиби да приговор потрошача одбије, без обзира на то што сам налаз вештака није обавезујући за трговца и што он не мора да поступи по њему. Ретко се догађа да трговац изврши замену.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (23)

Tadijakadija

24.09.2016. 13:59

@sasa - Истина је да се не гони по службеној дужности крађа до 15000 дин.,али је увек могуће гоњење по приватној тужби,па је могуће ипак завршити у затвору.

Ribolovac

22.09.2016. 18:10

Kupio sa Adidas 12.000 odlepile su se nakon mesec dana.Dobio sam u zamenu druge ali isti slucaj...Z nase trziste stize losa klasa obuce dok se naplacuje po najvisem cenovniku...Trebala bi drzava da prepise sve Evropske zakone umesto sto ih izmislja...

Rale

22.09.2016. 22:59

@Ribolovac - Pa uzmi pa zalepi sam te patike,i neces imati problema,nemoj da nam sekiras nase gazde.Razdrmajte se malo da bi nam krenulo bolje.

DarioBG

22.09.2016. 19:49

Patike kupujte u Đaku, meni već nekoliko puta( dva sina fudbalera) uvažavali reklamaciju za nejviše 5 dana.U Sportvision radnji jednom dobio odgovor neadekvatno održavanje za patike od 15 000 din nakon 10 dana nošenja i nikad više tamo nisam ušao.Samo ĐAK!!!!

Mile

22.09.2016. 21:55

Kupujte u Beču. Bliže se praznici , veliki popusti i iskoristite da kupite robu zapadnog kvaliteta po cenama daleko nižim nego na Balkanu.Imate jeftine ture, malo provedete gospođe i vratite se sa punim kesama.Tako radimo godinama i nikad reklamacije.

Патриота

22.09.2016. 22:13

Zato nikad necemo prosperorati kao drustvo. Pazi molim te "nema reklamacije". To nigde u svetu nema. Ne shvataju da tako samo teraju musterije.

Patrioto

23.09.2016. 08:34

@Патриота - ova vest je jednostavno-laž. U prodavnicama normalno uvažavaju reklamacije. Jest da im nije drago, ali to je normalno, ne bi ni tebi bilo drago....

Srbija

23.09.2016. 02:07

Kada kupujete zimsku obuću i kada Vas prodavac uverava kako je to idealna obuća za zimu i da je vodonepropusna obavezno tražite da vidite šta piše na deklaraciji na kutiji, i skoro u svim slučajevima ćete videti da piše da je za suvo vreme. Pa kad vam se odlepe patike i kad ih reklamirate onda će iz njihove laboratorije da stigne izveštaj da se obuća odlepila zbog neadekvatnog korišćenja tj. da je stajala u vodi i da se zbog toga razlepila.

Dejan

23.09.2016. 08:09

Kupio sam namestaj u Vitorogu u NS koji se cekao 21 dan i nakon toga je stigao los proizvod. Reklamirao sam ga nekoliko puta, jer je uvek stizao kriv, budjav i slicno i na kraju me je licno gazda nazvao, uvazio reklamaciju, sredio da mi nakon 3 meseca stigne normalan proizvod. Dobio sam i 10% popusta. Sve je bilo na misice i upornost, ali ispali su na kraju korektni. Nudili su i da vrate novac, ali sam ja insistirao na proizvodu.

Daki

23.09.2016. 09:33

Kod nas se prodaju patike stare po dve godine i vise koje su ostarile u magacinima i prodate nama na kilo. Pogledajte uvek kada je obuca proizvedena i uvezena pa ce vam sve biti jasno.

Dusan BG

23.09.2016. 11:02

Ja moram da vam kazem da je odeca i obuca kod nas preskupa. Proletos sam bio u Italiji i tamo je sasvim normalno da na prodavnici istaknu "Sve za 10 evra" i da u prodavnici zaista sve cipele kostaju 10 evra. A kvalitet je mnogo bolje. A kod nas nema iole dobrih cipela ispod 40 evra. I sto su skuplje cipele, to je djon tvrdji i kruci i puca od gazenja. Namerno tako prave.

Realista

08.11.2016. 05:20

Mi nikako ne shvatamo, ja iz principa u Sport Vision ne ulazim više i tako će biti za ubuduće. Prevaren sam za patike koje su se odlepile posle nedelju dana, na reklamaciju sam čekao 10 dana, posle lepljenja sam ih vratio istog dana, jer su se odlepile posle dva sata nošenja. Tako da ovu bahatost samo ne ulazeći u njihove radnje možemo rešiti.

caca

22.12.2017. 19:37

SPORT VISION uzassssss..... prosle godine sam detetu kupila čizme kojima se đon odvalio posle 10 dana. Ove godine skafander koji se posle 5 dana isfronclao i naravno odbijaju reklamaciju, kazu ne adekvatno odrzavanje. Kako li se skafander odrzava za 5 dana .... Čak sam i njih pitala ali ni oni neznaju odgovor.... To samo kod nas moze očigledno....

dejan

04.03.2018. 19:51

Kupio sm patike putem interneta "PLANETA SPORT" za manje od mesec dana gornji deo je ispuco a na mestu gde se stopalo savija sa jedne i druge strane došlo je do kidanja između đona i gornjeg dela patika, Reklamirao sam , brzo su mi odgovorili da je do ostećenja došlo neadekvatnim odžavanjem/korišćenjem.Pitam kako se održava sintetika, pošto su patike od sintetike,jer po njima trebo sam da ih nosim u rukama a da pritom hodam bos.

Prevaren korisnik

29.11.2018. 14:22

Sport Vision treba izbegavati jer svima salju istu poruku pri reklamaciji: Komisija je donela odluku da je vaša reklamacija Odbijena reklamacija uz obrazloženje da pri pregledu nije ustanovljena nesaobraznost artikla kao uzrok reklamacije, veċ se u konkretnom slučaju radi o nepravilnom korišċenju, odnosno održavanju.

Snežana

14.05.2019. 10:09

Kupili smo patike najke air max sa vazdušnim djonom u Planeti sport u VrscuOba vazdušna djona su pukla posle 23dana cena patika devet hiljada dinaraReklamirali smo dva puta i odbijeni smoKoja su NASA prava.ko nas štiti

Prevaren potrošač

12.11.2019. 11:47

Kao što je neko napisao u komentarima; mislim da Sport Vision treba izbegavati i na sva usta ih kritikovati zbog bahatosti i nepoštovanja potrošača. Prodaju patike koje su jako lošeg kvaliteta, previsoke cene i prilikom reklamacije ne priznaju jako loš kvalitet.