ИЗГРАДЊА ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА: Мост ће пловити до места уградње!

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

24. 09. 2018. у 19:02

Изградња на делу обилазнице око Београда, од Саве до петље Орловача, увелико у току, а ради се и код Остружнице. Постављање челичног скелета из воде до сада невиђен подухват

ИЗГРАДЊА ОБИЛАЗНИЦЕ ОКО БЕОГРАДА: Мост ће пловити до места уградње!

РОКОВИ Обилазница око Београда увелико се гради / Фото З. Јовановић

РАДОВИ на изградњи леве траке ауто-пута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача увелико су у току. Путари су започели са земљаним радовима на деоници од моста број девет до тунела Железник, а уједно се ради и на делу од моста број 11 до петље Орловача. И мост на Сави код Остружнице, који се налази у склопу обилазнице, добија своје обрисе. Због јединственог начина градње, до сада невиђеног у овом делу Европе, неимарима изазов тек предстоји.

- Уговор који је председник Србије Александар Вучић потписао у Кини односи се на изградњу сектора 4, 5 и 6 обилазнице око Београда. То је део од моста на Сави код Остружнице до Бубањ потока, укупне дужине 20,4 километра - прича, за "Новости", Бојан Аранђеловић, из ЈП "Путеви Србије", задужен за надзор. - Сада се изводе радови на две локације на сектору 4, који обухвата трасу од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача. Путари су започели земљане радове на делу од моста девет до тунела Железник, и од моста број 11 до петље Орловача. Иначе, у оквиру ове деонице потребно је изградити леву траку ауто-пута, опремити два тунела: Липак и Железник, и изградити мостове број 9, 10 и 11, као и преостале радове на петљи Орловача.

Најинтензивнији и најкомпликованији радови у склопу обилазнице тренутно се обављају на мосту преко Саве код Остружнице. У току је монтажа челичних елемената који ће чинити конструкцију моста изнад реке.

- Ово ће бити први пут да се мост ове категорије и распона од готово 600 метара монтира са воде, без помоћних ослонаца у речном кориту - прича Драган Јоцић, из ЈП "Путеви Србије". - Ово је јединствени поступак и инжењерски изазов. Са десне стране обале примењујемо систем гурања, односно, потискивањем, конструкцију полако наводимо на реку, на стубове. На другој страни реке, дизалицом тешком 100 тона, превозе се комади конструкције, подижу на стубове и онда монтирају.

Ипак, за неимаре највећи изазов биће трећа врста монтаже.

- Тренутно на Бродоградилишту правимо три мостовске конструкције од по 80 метара, које ћемо затим претворити у пловила, а која ће онда речним путем бити транспортована до места уградње. Значи, имамо мостовску конструкцију која ће постати пловило и затим опет мостовска конструкција. Подизањем крановима поставићемо је у коначну позицију. Овакав вид изградње моста практично у Европи није познат - истиче Јоцић.


Како кажу у предузећу "Путеви Србије", постављање средишње конструкције моста могло би да се очекује већ средином децембра, јер ће се тада водостај знатно подићи. Иначе, за конструкцију дугу 586 метара, набављено је и обрађено 4.900 тона челика.


ЗАВРШЕТАК ПЛАНИРАН ЗА ЈУЛ 2021.

МОСТ код Остружнице требало би да буде завршен до краја лета 2019. године, док је рок за завршетак обилазнице до Бубањ потока јул 2021. Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од петље Орловача до тунела Стражевица, укључујући и градњу леве тунелске цеви, као и три моста. Сектор 6 подразумева изградњу обе траке ауто-пута од тунела Стражевица до петље Бубањ поток, укључујући и градњу тунела Бели поток, петље Авала и Бубањ поток, као и мостова 16 и 17. За деоницу од Бубањ потока до Панчева, којом се пројекат обилазнице заокружује, тек предстоји уговарање радова.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

veselnik

24.09.2018. 20:38

Novinar nije strucan, ali kada pise clanak sa ovakvim izjavama "prvi u svetu", "nikad vidjeno" i slicno, mogao bi da pokusa da bude NOVINAR i istrazi malo literaturu i da "izgugla" ponesto... NISTA nije novo i nepoznato, a sve sto se sada radi i udara na velika zvona je OBICAN posao za vecinu ozbiljnih firmi, nekad i nasih, a sada samo svetskih. Kolicine i rokove tek ne treba komentarisati, razvlaci se na sve strane, nista se ne kompletira!