За озакоњење потребна четири папира
08. 06. 2018. у 12:02
У главном граду Србије претходне две и по године позитивно решење добило 21.000 грађана. Тамо где је проблем немар инвеститора, власницима станова издаје се такозвана "безимена дозвола"
фото Н.Скендерија
ЗА две и по године, откако је усвојен Закон о озакоњењу, у Београду је легализовано близу 21.000 објеката. Од решених предмета каса градске управе "тежа" је за око милијарду динара. Највећи успех је постигнут у насељу Бусије, где пре три године није било ниједног легалног објеката, а сада је то пола насеља, односно близу 500 кућа - каже, за "Новости", Немања Стајић, секретар Секретаријата за легализацију.
- Да би се објекат озаконио, потребно је да странка достави извештај о затеченом стању, геодетски снимак, доказ о власништву и да донесе уплатницу као доказ да је плаћена такса - објашњава Стајић. - Посебан акценат стављамо на решавање индивидуалних стамбених објеката, јер таквих случајева има највише, с обзиром на то да Закон о озакоњењу има наглашено социјално значење и да су таксе за легализовање објеката неупоредиво ниже него што су досад биле. Управо зато се посебно води рачуна о томе да у тим предметима помогнемо онима који су предали захтев. Већина грађана је такве објекте градила јер није имала другу могућност за решавање стамбеног питања своје породице.
Стајић каже да је највећи успех постигут у насељу Бусије. Службеници Секретаријата за легализацију ових дана обилазе Књажевац, Јајинце и Кумодраж и разговарају са њиховим житељима.
Да би се убрзало решавање 230.000 заосталих предмета, недавно је у Секретаријату, на одређено време, запослено 100 стручњака.
- Предмети се решавају дан за дан. Трудимо се да на сваки начин помогнемо грађанима. Јавни је интерес да пронађемо позитивно решење. До сада је 99,5 случајева решено у корист грађана - објашњава Стајић.
Највећи проблем код озакоњења једног број објеката јесте незаинтересованост странке. Постоје зграде у Београду где 70 одсто житеља жели да некретнину озакони, а 30 одсто њих су потпуно незаинтересовани.
- Разговарамо са скупштинама станара. Имамо прелазно решење за њих, да ураде техничку документацију, а онда им ми издамо такозвану безимену дозволу. То значи да испуњавају услове за озакоњење, а затим се појединачно декларишу као власници легално изграђеног стана. Свако са својим уговором појединачно плаћа таксу за озакоњење - објашњава Стајић.
ОДБИЈЕНО 110 ЗАХТЕВА
Један број објеката без грађевинске дозволе неће моћи да буде легализован због имовинских и урбанистичких разлога. Реч је о некретнинама које не могу да се уклопе са урбанистичким плановима јер су подигнуте на површинама јавне намене или на подручјима где се угрожавају токови река. Постоји одређени број објеката који се налазе на парцелама намењеним за подизање домова здравља, школа и других јавних институција. До сада је одбијено 110 захтева.
ВИСИНА ТАКСЕ
Законом је предвиђено да такса за објекте до 100 метара квадратних износи 5.000 динара, до 200 квадрата 15.000, до 300 квадрата 20.000 динара, а преко 300 квадрата 50.000 динара. Када је реч о комерцијалним објектима, такса до 500 квадрата износиће 250.000 динара, за објекте од 500 до 1.000 квадрата 500.000 динара, за оне до 1.500 квадрата милион динара, а преко те квадратуре три милиона динара.
Steva
08.06.2018. 12:20
Sekretarijat za ozakonjenje radi dobar posao, ali dzaba to kada lokalni katastri prave opsti haos trazeci hrpu nepotrebne dokumentacije koju i sami imaju i nema je ni na jednom spisku potrebne dokumentacije za ozakonjenje. Na pitanje zasto se to trazi kada je zakon promenjen i postoji jasno definisan spisak potrebnih dokumenata, odgovor je "mi tako radimo". Identican odgovor dobio sam u katastrima u Beogradu, Nisu i Krusevcu! Katastri su dno dna administracije!
Postovani,Da li moze da se uradi ozakonjenje zgrade u Filmskom gradu-poznato kao 1000 ostecenih, sto su Lukic i Stankom radili, gde je stecaj u toku?Pozdrav,Marijana
Novinari namerno ili slučajno priču ne dovedu do kraja, kada su u pitanju cene ozakonjenja jer pominju samo takse koje se uplaćuju u budžet. Medjutim, sve izgleda sasvim drugačije kada se saberu svi troškovi. Troškovi uknjižbe parcele na kojoj se objekat nalazi, izlazak geometra radi ucrtavanja objekta, izlazak arhitekte i izrada elaborata, vlasnički list i kopija plana, pa na sve to dolaze takse koje se uplaćuju u budžet. Za objekat od 60 kvadrata, imaćete ukupne troškove ne manje od 80.000 din
@pera - Za 60kvatrata pored taksi ne treba vise od 300e, sto je bar 4 puta manje novca za dokumentaciju, a cak preko 100 puta manje za takse. A da ste legalno gadili cak i vise, tako da cemu kuknjava za nekoliko stotina evra.
U Nišu možete celokupnu dokumentaciju da predate, ali bez MITE ( čitaj "mito") ne mrda predmet.Glavni razlog je jer je ministarka gr.sve prepustila sekretarima a njoj su čiste ruke.Rešenje: sve službenike u direkcijama za izgradnju gradova obavezati rokovima za svaki predmet.
Коментари (11)