ВУЧИЋЕВА ДЕЦЕНИЈА Године изградње, резултата: Док су бивше власти обећавале, Вучић је обнављао земљу - више путева него за 67 година

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

26. 12. 2025. у 16:48

ДОК су раније власти говориле о плановима, стратегијама и визијама развоја, актуелна је развој претворила у континуиран процес, са јасно видљивим резултатима: Србија под Вучићем изградила више него за претходних 67 година!

ВУЧИЋЕВА ДЕЦЕНИЈА Године изградње, резултата: Док су бивше власти обећавале, Вучић је обнављао земљу - више путева него за 67 година

Фото Танјуг/Новоати/Приватна архива

Од завршетка Другог светског рата па до 2012. године, дакле у периоду дужем од шездесет година, кроз различите политичке системе и власти, од социјалистичке ере Јосипа Броза Тита, деведесетих Слободана Милошевића, до "револуционарних" Војислава Коштунице и Бориса Тадића - у Србији је изграђено укупно 596 километара ауто-путева.

Од 2013. године, када је Александар Вучић са Српском напредном странком преузео вођење државе, темпо улагања се радикално мења и за период краћи од десет година, изграђено је 623 километра ауто-путева!

То значи: више километара него у свих претходних 67 година заједно, вишеструко већи годишњи темпо изградње, стална градња, без вишегодишњих застоја. Путеви се више не граде спорадично, већ истовремено у свим деловима земље.

Док су раније власти говориле о плановима, стратегијама и визијама развоја, актуелна власт развој је претворила у континуиран процес, са јасно видљивим резултатима. Разлика није у речима, већ у делима, у повезивању до тада запостављених крајева и доласку инвестиција тамо где раније није било инфраструктуре.

То поређење јасно показује да је период од доласка Александра Вучића на власт донео највећи инфраструктурни циклус у модерној историји Србије.

БРАТСТВО И ЈЕДИНСТВО

Послератна, разорена Југославија дизала се из пепела, а доживотни председник "друг Тито", увек је био на отварањима главних пројеката, од јавних установа до хидроелектрана и великих саобраћајница.

Његове поруке у говорима увек су истицале "заједнички рад радних људи Југославије", будући да су социјалистичку земљу градиле народне масе у великим радним акцијама.

Вероватно најзначајнији био је аутопут назван Аутопут Братства и јединства (данашњи Е-75), који је почео да се гради одмах по завршетку Другог светског рата.

"Ви сте поново показали да је наша омладина доследна сама себе да када нешто обећа и када нешто предузме, да то она стопроцентно и изврши", рекао је Јосип Броз у говору на отварању Аутопута Братство и Јединство, деоница Загреб-Љубљана.

ТУЖНЕ ДЕВЕДЕСЕТЕ

Деведесете, обележене ратовима на простору бивше Југославије, донеле су велику паузу у изградњи путева, тако да је Србија остала са Титовом путном мрежом од 374 километра.

За време Слободана Милошевића Србија (у саставу СРЈ) била је под санкцијама, с великом инфлацијом. Грађани Србије сналазили су се како су могли - док су фабрике и предузећа пропадали, мизерне плате касниле или их није ни било, они су шверцовали цигарете и гориво да би прехранили породице, криминал је растао, а Србију су 1999. године дотукле НАТО бомбе.

Осиромашена земља, тек пробуђена од укидања санкција, гађана је осиромашеним уранијумом, страдали су људи и уништени војни и цивилни објекти, инфраструктурни системи - мостови, фабрике, телекомуникације.

Слободан Милошевић је у Новом Саду најавио обнављање мостова, и то је вероватно једини говор тадашњег председника на догађају који означава изградњу.

"Желим свим грађанима Србије да нам обнова буде успешна, брза и у року који се окончава пре зиме" - поручио је Милошевић.

Варадински мост поново је отворен 2000. године за саобраћај, Мост Слободе октобра 2005. године, а Жежељев мост 1. септембра 2018. године.

У инфраструктуру се за време Милошевића није улагало, па су она 374 километра путева из Титовог времена дочекала и двехиљадите године, тачније тек 2008. када је у саобраћај пуштено првих 91 километара новог ауто-пута.

ДА ЛИ МОЖЕ БРЖЕ?

У време Бориса Тадића, доминантна порука била је Европа. На отварањима путева и других пројеката истицало се да Србија иде ка Европској унији, да се повезује са регионом и да инфраструктура служи бољој будућности младих генерација. Ипак, упркос амбицијама и најавама, резултати су остајали скромни у односу на потребе земље.

До 2012. године мрежа ауто-путева проширила се до 596 километара, што значи да је током власти ДСС/ДС изграђено 222 километра.

Радови на путном правцу Коридора 10 код Бешке на Дунаву, у близини Новог Сада, отворени су у мају 2009. године. Две године касније , тадашњи председник Србије Борис Тадић обишао је радове на источном краку Коридора 10 недалеко од Пирота и границе са Бугарском.

"Нећу да лицитирам с роковима, имали смо доста опечених простију с роковима до сада, али градимо брже него што смо икада градили у нашој земљи. То је такође једна чињеница. Да ли може брже, увек може брже", рекао је Тадић 2011.

Међутим, то Тадићево "брже" грађани Србије спознали су тек од 2013. године, када је Александар Вучић преузео одговорност за вођење државе: изграђено је 623 километра ауто-путева, више него у свим претходним деценијама заједно.

РАЗЛИКА

Свака власт говори о напретку, успеху и бољој будућности. Али разлика између речи и дела данас се може измерити километрима изграђених путева. Грађани јасно виде урађено, а не само обећано.

Виде оно што остаје, повезује људе, привреду и Србију са будућношћу.

"Ово је доказ да Србија може све кад смо уједињени, за нас нема препрека! Од укупних 113 километара Моравског коридора остаје нам 28 км и завршен је, а до пре неку годину нисмо имали ауто-пут ни до Обреновца, Уба... Резултати су оно што нас разликује - што разликује оне који вредно раде!", поручио је председник Србије Александар Вучић у среду на церемонији отварања деонице ауто-пута Е-761 - Моравски коридор, петља "Врњачка бања" - петља "Врба".

Такође, мора се додати да је у изградњи још 394 километара, а у плану је додатних 936!

Управо зато овај инфраструктурни циклус остаје записан као најинтензивнији у модерној историји Србије, као време у којем се више није чекало на бољу будућност, већ се она градила.

(Курир.рс)

БОНУС ВИДЕО - ШАМПИОНИ У ФОКУСУ: Анђела Вуковић - Радозналост је њена супермоћ

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИ ЋЕ НАПАСТИ ЕУ МНОГО РАНИЈЕ: Велико упозорење из Украјине, позната година и главна мета

РУСИЈА је померила своје планове за директну агресију са 2030. на 2027. годину, а Европа је све гласнија о ризику од директног сукоба, у којем би се балтичке државе могле наћи под окупацијом.

20. 12. 2025. у 09:41

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: Држава нам је на погрешном путу!

ХРВАТИ ПОСЛАЛИ ЈАСНУ ПОРУКУ: "Држава нам је на погрешном путу!"

ВЕЋИНА грађана Хрватске сматра да земља иде у погрешном смеру, а највише примедби имају на корупцију, инфлацију, ниске плате, мале пензије и сиромаштво, показало је децембарско истраживање Кробарометра, објављено у Дневнику хрватске Нове ТВ.

26. 12. 2025. у 12:34

Коментари (0)

СУПЕР АКЦИЈА, ОПРЕМИТЕ ДОМ И УШТЕДИТЕ И ПРЕКО 70%