Нова ограничења за возаче испод 19 година
19. 01. 2018. у 17:41
Возачи млађи од 19 година неће смети да возе моторе или кола веће снаге од 80 киловата као и да управљају возилима између 23 увече и 6 сати ујутро, а кад је реч о алкохолним пићима за њих ће важити нулта толеранција
Thinkstock
Ово су новине у будућем Закону о безбедности саобраћаја на путевима које је представио начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов.
Арсов је на данашњем стручном скупу "Управљање безбедношћу друмског саобраћаја на локалу" рекао да су предложене измене последица "црне статистике" на путевима у Србији где чак четвртина свих погинулих возача чине млади од 18 до 30 година.
"Из тог разлога су пооштрени услови у изменама и допунама Закона са пробном возачком дозволом, па ће тако они који положе за кола после 19 године, имати пробну возачку дозволу две године, док ће они млађи од 19 возити с пробном дозволом до 21 године", каже Арсов и додаје да се пробна возачка дозвола уводи за све А и Б1 категорије возила.
Прочитајте још - Млади возачи не могу у бесна кола
Каже да је Влада прошле године усвојила Закон и доставила га Скупштини, те да се чека следеће заседање како би закон дошао на дневни ред.
Поред тога, младима ће бити забрањено да управљају возилима снаге преко 80 киловата, а брзина којом се крећу је ограничена на 90 процената од постављеног ограничења на путу, односно, на аутопуту ће то бити 110 километара на час, објашњава Арсов.
"Период у којем неће смети да управљају возилом је од 23 до 6 сати ујутро и максимално три особе ће смети да буду у колима", каже он уз напомену да за њих важи нулта толеранција када је у питању алкохол.
Такође, објашњава, повећане су казне са пет на 10 хиљада динара за младе возаче који не буду користили кацигу или појас, као и за коришћење мобилних телефона током вожње.
Арсов посебно истиче измену у будућем закону која ће строго кажњавати све оне који држе дете млађе од 12 година у крилу током вожње.
Прочитајте још - НОВА САОБРАЋАЈНА ПРАВИЛА: Дозвољено претицање преко пуне линије
Насилничком вожњом сматраће се ако неко вози 140 тамо где је ограничење 50 километара на сат, а казна ће у том случају са 100.000 бити повећана на 120.000 динара, што важи и у случају да возач одбије да саобраћајцу да податке о возилу.
"Повреде у саобраћају су један од три водећих узрока смрти у старосној групи од 5 до 44 године у Србији. Развијене земље ЕУ су још 70-тих година кренуле у развијање идеје управљања безбедношћу саобраћаја и од те идеје су доста напредовали", каже Арсов, уз оцену да је Србија још далеко од развијања система управљања безбедношћу саобраћаја.
Статистика показује да је у последњих 10 година у Србији погинуло око 6.800 особа, а прошле године је 580 људи изгубило живот на путевима у нашој земљи.
Број тешких телесних повреда у саобраћајним незгодама је огроман, каже Арсов, око 39.000 лица је у задњих десет година задобило тешке телесне повреде.
Велики број њих су, каже, остали трајни инвалиди и последице саобраћајне незгоде ће имати до краја живота.
Milan
19.01.2018. 17:46
Ajde pritisnite putare da urade u Srbiji bar jedan kolovoz kako to rade u okolnim državama
имао сам Хонде од толико киловата, свака иде преко 200, и може да побије много људи
Mnogo gluposti i nebuloza ... 90% od dozvoljene brzine na znaku.. maksimalno 3 putnika ....
80 киловата или коњских снага?! Јер ако је стварно ограничено на 80 киловата, онда је то ,,страшно” ограничење. Имам ауто дизел 1,5 дци и 66кв (90кс), и тим аутомобилом лагано идеш 100км/ч. Наравно, није проблем и брже да се крећеш. А они су дозволили 80 кв?! Да је среће да могу само југа, клиа, лупа, пола и таква да возе (наравно са најмање снаге)
Svaka čast za zakon, ja vozim 40god.bez ikakvog udesa mislim da ovi mladi vozači treba više da paze, zato što sada ima mnogo veći broj vozila.Inače za sada imam dve unuke koji su vozači.
Коментари (18)