Нова ограничења за возаче испод 19 година

Танјуг

19. 01. 2018. у 17:41

Возачи млађи од 19 година неће смети да возе моторе или кола веће снаге од 80 киловата као и да управљају возилима између 23 увече и 6 сати ујутро, а кад је реч о алкохолним пићима за њих ће важити нулта толеранција

Нова ограничења за возаче испод 19 година

Thinkstock

Возачи млађи од 19 година неће убудуће смети да возе моторе или кола веће снаге од 80 киловата, забрањено ће им бити и да управљају возилима између 23 увече и 6 сати ујутро, а кад је реч о алкохолним пићима за њих ће важити нулта толеранција.

Ово су новине у будућем Закону о безбедности саобраћаја на путевима које је представио начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов.

Арсов је на данашњем стручном скупу "Управљање безбедношћу друмског саобраћаја на локалу" рекао да су предложене измене последица "црне статистике" на путевима у Србији где чак четвртина свих погинулих возача чине млади од 18 до 30 година.

"Из тог разлога су пооштрени услови у изменама и допунама Закона са пробном возачком дозволом, па ће тако они који положе за кола после 19 године, имати пробну возачку дозволу две године, док ће они млађи од 19 возити с пробном дозволом до 21 године", каже Арсов и додаје да се пробна возачка дозвола уводи за све А и Б1 категорије возила.

Прочитајте још - Млади возачи не могу у бесна кола

Каже да је Влада прошле године усвојила Закон и доставила га Скупштини, те да се чека следеће заседање како би закон дошао на дневни ред.

Поред тога, младима ће бити забрањено да управљају возилима снаге преко 80 киловата, а брзина којом се крећу је ограничена на 90 процената од постављеног ограничења на путу, односно, на аутопуту ће то бити 110 километара на час, објашњава Арсов.

"Период у којем неће смети да управљају возилом је од 23 до 6 сати ујутро и максимално три особе ће смети да буду у колима", каже он уз напомену да за њих важи нулта толеранција када је у питању алкохол.

Такође, објашњава, повећане су казне са пет на 10 хиљада динара за младе возаче који не буду користили кацигу или појас, као и за коришћење мобилних телефона током вожње.

Арсов посебно истиче измену у будућем закону која ће строго кажњавати све оне који држе дете млађе од 12 година у крилу током вожње.

Прочитајте још - НОВА САОБРАЋАЈНА ПРАВИЛА: Дозвољено претицање преко пуне линије

Насилничком вожњом сматраће се ако неко вози 140 тамо где је ограничење 50 километара на сат, а казна ће у том случају са 100.000 бити повећана на 120.000 динара, што важи и у случају да возач одбије да саобраћајцу да податке о возилу.

"Повреде у саобраћају су један од три водећих узрока смрти у старосној групи од 5 до 44 године у Србији. Развијене земље ЕУ су још 70-тих година кренуле у развијање идеје управљања безбедношћу саобраћаја и од те идеје су доста напредовали", каже Арсов, уз оцену да је Србија још далеко од развијања система управљања безбедношћу саобраћаја.

Статистика показује да је у последњих 10 година у Србији погинуло око 6.800 особа, а прошле године је 580 људи изгубило живот на путевима у нашој земљи.

Број тешких телесних повреда у саобраћајним незгодама је огроман, каже Арсов, око 39.000 лица је у задњих десет година задобило тешке телесне повреде.

Велики број њих су, каже, остали трајни инвалиди и последице саобраћајне незгоде ће имати до краја живота.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (18)

Milan

19.01.2018. 17:46

Ajde pritisnite putare da urade u Srbiji bar jedan kolovoz kako to rade u okolnim državama

није Него

19.01.2018. 17:58

имао сам Хонде од толико киловата, свака иде преко 200, и може да побије много људи

Vadadada

19.01.2018. 18:00

Mnogo gluposti i nebuloza ... 90% od dozvoljene brzine na znaku.. maksimalno 3 putnika ....

ГЦГ

19.01.2018. 18:11

80 киловата или коњских снага?! Јер ако је стварно ограничено на 80 киловата, онда је то ,,страшно” ограничење. Имам ауто дизел 1,5 дци и 66кв (90кс), и тим аутомобилом лагано идеш 100км/ч. Наравно, није проблем и брже да се крећеш. А они су дозволили 80 кв?! Да је среће да могу само југа, клиа, лупа, пола и таква да возе (наравно са најмање снаге)

Damnjan Pajić

19.01.2018. 18:17

Svaka čast za zakon, ja vozim 40god.bez ikakvog udesa mislim da ovi mladi vozači treba više da paze, zato što sada ima mnogo veći broj vozila.Inače za sada imam dve unuke koji su vozači.

Dejan

19.01.2018. 18:20

Treba to proširiti na uzrast do 25 godina. Šta je nekad bilo 17, danas je 25. tako se ponašaju i tako trebaju da budu tretirani

Ja

19.01.2018. 18:22

ljudi moji,zakon je bio dobar i onaj stari,samo ga primenite i na vozace audija,bmw i mercedesa....i resen problem

VecaBGD

19.01.2018. 18:49

Kada cete da shvatite da onaj ko ne zna da vozi moze i u Fici da pogine ili da ubije nekog. Smanjite broj autoskola, koncentrisite kvalitet. Nekada si imao Crveni signal i par AMD i to je to. Sad svaka šuša moze da otvori auto skolu, o polaganju vozackog ispita da ne pricam koje su to spletke i podmicivanja, posle im je djavo kriv kad poginu deca ili ubiju nekog u voznji.

Marko

19.01.2018. 19:09

Izmena Zakona je najavljena pre 4 godine, posle toga još 2 puta. Digne se prašina, piše se o izmenama, diskutuje i na kraju ništa. U oktobru prošle godine na sva zvona pričali o izmenama, deca pojurila u auto škole da im probna dozvola ne bi trajala duže i opet ništa.

zabrinuti

19.01.2018. 19:47

nista vi postici necete, kada ste ogranicili autoput ua 1 km pisete kaznu, dok se po gradovima divlja zutim i zaustavnim trakama bez posladicaisto tako, mlad vozac izadje iz auto skole i opleti po gasu odmah, jer nema kulturusamo vi pisite kazne, dok su putevi uzas, a policija jos gorajedino je u srbiji preventiva naplata kazni, samo u srbiji i nigde daljesramota

tako to ide

19.01.2018. 19:58

Ovo je direktno osporavanje kvaliteta obuke. Uvedeni su casovi nocne voznje, a posle polozenog dve godine ne mozes da vozis nocu. Voznja nije hirurgija, ne treba ti specijalizacija iz toga. Nije tesko nauciti voziti, a to sto ce neko kasnije jurcati nema veze sa samom obukom, vec sa vaspitanjem i nekim mnogo dubljim, psiholoskim stvarima koje se na obuci ne uce. Pa, evo, i sami priznaju - toliko toga su prevrnuli naglavacke i opet se masovno gine.

Ljuba

19.01.2018. 20:02

Najbolje bi bilo da se ukinu vozačke dozvole do 25 godina... Ako ne prepoznajete, ovo je sarkazam...

Srbin Do Koske

19.01.2018. 20:03

Olešiti narod sa kaznama kukaju nema vozača e pa voziće kamione i autobuse dede u penziji, biće još gore plate nikakve društvo u haosu kazne kao u nemačkoj registracija automobila najskuplja u Evropi, rupe u zakonu, auto škole korumpirane, policija isto tako, sređena država???

Dominik

19.01.2018. 20:20

Napravite (drzava ili javno-privatno, sve jedno) autodrom, trkaliste, koje ce biti otvoreno za sve (naravno uz placanje), pa neka tamo vezbaju, izivljavaju se itd.

Djole

19.01.2018. 22:47

Затровала их Европа! Чиста глупост! Не би се гинуло на путевима, да нема купљених дозвола! Сад ко има новац, може све, онај ко нема, како и да полаже, ако нема! И реците онда, ко изиграва убицу на путу?

Анти Антифа

20.01.2018. 08:20

Кад видим будалу од 19 година како дивља по путу,шатро негде жури,а ја возим породицу у колима,замолим Бога да кретену одузме живот па тата да му плаче јер га није васпитао а ретарду да кола

Samir

20.01.2018. 18:31

Ovo znači da ako 30godišnjak sada polaže vožnju a pri tom je oženjen(udata) i ima dvoje dece moći će da vozi svoju porodicu na odmor tek kada napuni 32 godine. Ovo je smešno, jasno je da zakon treba da očisti put za vozila pod pratnjom i mafijaše, a ako se pogleda statistka moze se videti da najveći problem u Srbiji predstavlja manjina koja ima veze...