Ишарани возови шпартају Европом

З. Р.

10. 08. 2017. у 21:02

"Србија воз" годинама безуспешно покушава да композиције сачува од цртача графита, чак и оне укључене у међународни саобраћај. Проблем недостатак новца, јер дотеривање сваког појединачног вагона кошта 5.000 евра

Ишарани возови шпартају Европом

Ругло: Ишарани вагони / Фото: Анђела Стевановић

ВАГОНИ ишарани графитима не шпартају само нашим пругама. Са ознаком српских железница управо такве - исцртане и обојене композиције - улазе на колосеке европских метропола. Главни проблем је, наравно, недостатак новца, јер дотеривање сваког вагона кошта око 5.000 евра. Притом, то је често и узалудан посао, јер се сав труд уложен у фарбање баци низ воду после само неколико дана. Мајстори са спрејевима као да једва чекају да се појави нова свежа подлога за њихове "уметничке мајсторије".

Међународни возови саобраћају за Будимпешту, Вилах, Љубљану, Солун, Софију, Беч и Бар. У "Србија возу" кажу да је највећи део путничких кола већ дуже време исписан графитима које није могуће скинути, већ је потребно фарбање кола.

- Да би се сва возна средства довела у жељено стање, потребно је да протекне период од неколико година - наводе у "Србија возу". - Са спољашње стране, већина кола има исписане графите, али се с тим проблемом боре и стране железничке управе. Сам рад на скидању графита са возила захтева искључење кола из саобраћаја на један дан, као и додатно ангажовању запослених, а све то ствара додатне трошкове.

"Србија воз" је прошле године у децембру потписао уговор са фирмом "Интер СИБ" за чување возних средстава и објеката за одржавање.

- На новим возовима серије 413 и 711 је боја фабрички изведена са антиграфитном заштитом, а на возним средствима која се ремонтују и модернизују у оквиру техничких захтева у тендерској документацији тражимо испоруку возила са антиграфитним премазом који омогућава лако скидање графита - објашњавају у овом предузећу. - Није, међутим, могуће неограничено пута скидати графите, јер ти слојеви имају свој рок и број скидања, који зависе од средстава која се користе за исписивање графита.


АПЕЛ ПУТНИЦИМА

МИНИСТАРСТВО саобраћаја и четири железничке компаније упутили су недавно заједнички апел путницима и свих грађанима да чувају возове:

- То није задатак само државе или железнице, то мора да буде циљ и задатак свих нас, јер само на тај начин шаљемо јасну поруку да се српске железнице модернизују, напредују и да ће нови возови донети квалитет и удобност свима који их користе.


ВАГОНИ ЧЕКАЈУ РЕМОНТ

ОД 25 вагона, чија је модернизација била планирана у погонима "Гоше" у Смедеревској Паланци, завршени су радови на само четвора кола и она су укључена у саобраћај. Ремонт и модернизација осталих кушет кола, кола за седење, кола за превоз аутомобила, које је "Србија воз" планирао за летњу сезону, није завршен. Ремонт вагона је стопиран због штрајка запослених, који већ пет месеци на овај начин покушавају да дођу до зарађених плата.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (16)

Рашо

10.08.2017. 21:54

Па наша држава је те штеточине назвала "уметницима" и чак им издавала "дозволе за рад"! Сад као мало смо се шалили! Казнити за наношење штете, наплатити им сву штету укључно и дане колико је "закуп" вагона док је на бојењу па да видимо ко ће да буде "уметник"!?

BolestDrustva

10.08.2017. 22:10

A nije im palo na pamet da postave kamere ili folije na vagone ? Odavno ih koriste i taksisti i privatni autobusi... ali tako rade ljudi kojima je stalo do razumnog i poštenog gazdovanja. Državne firme se "ne zamaraju suvišnim potezima"

tako je

10.08.2017. 23:21

@BolestDrustva - Tako je. Odavno postoje folije sa anti grafiti odlikama. Ne farbati vagone za 5000 evra, vec izlepiti za 1000 po komadu. Mozda ovo neko namerno dopusta jer mu je stric od babine tetke vlasnik komore za farbanje i samo on moze da ofarba vagon. Bice da je tako nesto u pitanju.

Pavle

11.08.2017. 04:54

@BolestDrustva - Pricas napamet....Ta folija kosta koliko i farbanje vagona. Probaj samo da proveris koliko kosta da stavis ove obicne folije na auto.

mi

10.08.2017. 23:22

Ja ovakav cirkus od vagona nebi pustio u Evropu ! Terao bi nasu vladu koja nista ne radi da ih dotera u red pa tek onda nek salju te vagone na put...ovo je jos jedno ruglo nase drzave !!

Vladic

10.08.2017. 23:29

A vidim da nema razmišljanja o drakonskih kazni. Gradska vlada preti komičnim kaznama od 5-20 000 dinara i društveno korisnim radom. Da se iskidaš od smeha. Ova beogradska ekipa išmrljala ceo Beograd, a Vesic im preti društveno korisnim radom. I još ne mogu da ih uhvate.

Milojko

11.08.2017. 00:24

Cela država, apsolutni raspad sistema, i sada neko očekuje da se stane na kraj tim grafitarima, nema ništa od toga. Nek idu išarani da lepo reprezentuju Srbiju, da se odmah vidi iz kakve zemlje stižu.

streljajte pet-sest"crtaca"

11.08.2017. 06:19

I"ulepsavanje" ce prestati.Ma nema tu ni Boze pomozi.Unistavas nesto sto nije tvoje I ne moze ti se nista?Gresis!Samo se ne sprovodi u delo.Napravim kucu I ti je isaras...I ne smem ti nista!A ti smes da je saras zato sto je to"u trendu"....I zato sto imas iskonski nagon da se"bavis umetnoscu".Zato sto ti je"dosadno"nalazis"utehu" u nanosenju stete drugima I drustvu.Ma ljudi moji,to su milionske stete!U stranoj valuti.Mora I moze mu se stati na rep!Ruglo!Nista vise!

BoskoG

11.08.2017. 06:34

MINISTARSTVO saobraćaja i četiri železničke kompanije uputili su nedavno zajednički apel putnicima i svih građanima da čuvaju vozove??? Уместо да плаћају 5000 евра фарбање сваког вагона, како би било да запосле чувара за 250 евра месечне плате, да сачува пар милиона евра трошкова? Графити могу да се цртају само док су вагони под "контролом" "железничких компанија" Да ли треба грађани и путници да долазе на "ноћне страже" по железничким депоима? Лудаци су преузели лудницу...

Mare

11.08.2017. 07:08

Bez toga se može a bez klime na 50 stepeni ne može. Kupili su vagone predvidjene za temperature do 30 stepeni kao u Svajcarskoj pa se leti kuvamo i cekamo kad ce da stanu na sred pruge. Sve je bilo bolje u dobe Juge. Zeleznice tavore jer ne mogu naplacivati putarinu već samo rezervaciju sedista iako nam to ne garantuje da ćemo tu sedeti jer nas premestaju iz vagona u vagon ko bajage gde ima klime. Hrvati iskljuce na svojoj teritoriji a naši na svojoj vajkaju se da ne valjaju vagoni. Lud zbunjen

PRAVDIC

11.08.2017. 07:14

Uvesti registrovanje kupca spreja sa karticom koja ima cip. Sprej se moze kupiti samo sa tom registracijom koja sadrzi licne podatke kupca i kolicinu spreja koju je kupio. Kao bankarske kartice za bezgotovinsko placanje, svi podaci su u njima. To je jeftinije nego 5000 evra za ciscenje vagona, a pocinioce strogo kaznjavati da se vise nikada ne sete. Ili zabraniti proizvodnju spreja. I pre 70 god su ljudi ziveli bez spreja.

Sergio

11.08.2017. 08:43

Treba pronaci ljude koji stvarno znaju da naprave prelepe grafite i dati im da iscrtaju vagone. Sve ostalo je gubljenje vremena i novca i mlacenje prazne slame.

Igor

11.08.2017. 10:05

Poštujem uličnu umetnost kada ima neki smisao i estetiku ali ovo što prikazuje slika je čisti vandalizam bez grama umetnosti.

SASA

11.08.2017. 14:24

na zapadu kad kompozicija stigne sa puta, pregleda se detaljno, cisti se menjaju se posecena sedista, spoljna ostecenja farbe, razbiveni prozori itd. Samo ko ce majstore nase da natera da urade nesto jer po onom vicu, neko ukrao kofu, drugi dan zakljucana vrata i td.