Ишарани возови шпартају Европом
10. 08. 2017. у 21:02
"Србија воз" годинама безуспешно покушава да композиције сачува од цртача графита, чак и оне укључене у међународни саобраћај. Проблем недостатак новца, јер дотеривање сваког појединачног вагона кошта 5.000 евра
Ругло: Ишарани вагони / Фото: Анђела Стевановић
ВАГОНИ ишарани графитима не шпартају само нашим пругама. Са ознаком српских железница управо такве - исцртане и обојене композиције - улазе на колосеке европских метропола. Главни проблем је, наравно, недостатак новца, јер дотеривање сваког вагона кошта око 5.000 евра. Притом, то је често и узалудан посао, јер се сав труд уложен у фарбање баци низ воду после само неколико дана. Мајстори са спрејевима као да једва чекају да се појави нова свежа подлога за њихове "уметничке мајсторије".
Међународни возови саобраћају за Будимпешту, Вилах, Љубљану, Солун, Софију, Беч и Бар. У "Србија возу" кажу да је највећи део путничких кола већ дуже време исписан графитима које није могуће скинути, већ је потребно фарбање кола.
- Да би се сва возна средства довела у жељено стање, потребно је да протекне период од неколико година - наводе у "Србија возу". - Са спољашње стране, већина кола има исписане графите, али се с тим проблемом боре и стране железничке управе. Сам рад на скидању графита са возила захтева искључење кола из саобраћаја на један дан, као и додатно ангажовању запослених, а све то ствара додатне трошкове.
"Србија воз" је прошле године у децембру потписао уговор са фирмом "Интер СИБ" за чување возних средстава и објеката за одржавање.
- На новим возовима серије 413 и 711 је боја фабрички изведена са антиграфитном заштитом, а на возним средствима која се ремонтују и модернизују у оквиру техничких захтева у тендерској документацији тражимо испоруку возила са антиграфитним премазом који омогућава лако скидање графита - објашњавају у овом предузећу. - Није, међутим, могуће неограничено пута скидати графите, јер ти слојеви имају свој рок и број скидања, који зависе од средстава која се користе за исписивање графита.
АПЕЛ ПУТНИЦИМА
МИНИСТАРСТВО саобраћаја и четири железничке компаније упутили су недавно заједнички апел путницима и свих грађанима да чувају возове:
- То није задатак само државе или железнице, то мора да буде циљ и задатак свих нас, јер само на тај начин шаљемо јасну поруку да се српске железнице модернизују, напредују и да ће нови возови донети квалитет и удобност свима који их користе.
ВАГОНИ ЧЕКАЈУ РЕМОНТ
ОД 25 вагона, чија је модернизација била планирана у погонима "Гоше" у Смедеревској Паланци, завршени су радови на само четвора кола и она су укључена у саобраћај. Ремонт и модернизација осталих кушет кола, кола за седење, кола за превоз аутомобила, које је "Србија воз" планирао за летњу сезону, није завршен. Ремонт вагона је стопиран због штрајка запослених, који већ пет месеци на овај начин покушавају да дођу до зарађених плата.
Рашо
10.08.2017. 21:54
Па наша држава је те штеточине назвала "уметницима" и чак им издавала "дозволе за рад"! Сад као мало смо се шалили! Казнити за наношење штете, наплатити им сву штету укључно и дане колико је "закуп" вагона док је на бојењу па да видимо ко ће да буде "уметник"!?
A nije im palo na pamet da postave kamere ili folije na vagone ? Odavno ih koriste i taksisti i privatni autobusi... ali tako rade ljudi kojima je stalo do razumnog i poštenog gazdovanja. Državne firme se "ne zamaraju suvišnim potezima"
@BolestDrustva - Tako je. Odavno postoje folije sa anti grafiti odlikama. Ne farbati vagone za 5000 evra, vec izlepiti za 1000 po komadu. Mozda ovo neko namerno dopusta jer mu je stric od babine tetke vlasnik komore za farbanje i samo on moze da ofarba vagon. Bice da je tako nesto u pitanju.
@BolestDrustva - Pricas napamet....Ta folija kosta koliko i farbanje vagona. Probaj samo da proveris koliko kosta da stavis ove obicne folije na auto.
@BolestDrustva - a čišćenje vagona, svaki put...
Коментари (16)