Портал Питајте Владу: Скоро 3.000 грађана добило одговор

Танјуг

недеља, 05. 05. 2019. у 23:59

 Портал Питајте Владу: Скоро 3.000 грађана добило одговор

Илустрација / Depositphotos

Уколико одговор не стигне у року од 72 сата, грађани ће бити обавештени да се на њиховом питању, сугестији или предлогу ради и даље
Од почетка новембра, од како је покренут нови сајт Владе Србије, у оквиру које је и апликација "Будимо у контакту", преко које грађани могу поставити питање свим министарствима и владиним службама, до сада је на тај начин влади стигло преко 3.000 питања, а одговоре је, у најављеном року од 72 сата, добило 90 одсто грађана.

Уколико одговор не стигне у року од 72 сата, грађани ће бити обавештени да се на њиховом питању, сугестији или предлогу ради и даље, каже за Тањуг директор владине Канцеларије за ИТ Михаило Јовановић, а одговор ће свакако добити, изван планираног рока ако је природа питања таква да захтева више времена.

"То су најчешће тежа питања, за које је, да би се одговорило потребно да се укључи неколико министарстава, због чега нису довољна 72 сата. Ако и истекне тај рок, грађани ће бити обавештени да се ради на њиховом питању и сигурно ће добити одговор на своје питање", објаснио је Јовановић.

Директор владине ИТ Канцеларије наводи да питања зависе и од актуелних тема, па тако каже да су тренутно највише везана за то како се могу брзо и ефикасно извадити нова биометријска документа - пашоши и личне карте, с обзиром да је тачно 10 година од како су издата прва таква документа.

"Одговор је ''закажите свој термин преко портала Е-управа, немојте чекати у редовима''. Најбољи начин је да се закажу термини у полицијским станицама, где грађани имају пребивалишта и врло ефикасно и једноставно, у заказаном термину, могу доћи до новог документа", наводи директор владине ИТ Канцеларије.

Међу питањима, сугестијама и предлозима које су Влади стигле преко апликације "Будимо у контакту" је и молба странца да добије потписану фотографију премијерке Србије Ане Брнабић, а Јовановић каже да ће таква фотографија бити и достављена.

"Трудимо се да све жеље испунимо на време", додаје.

Грађани се најчешће интересују за административне ствари које могу утицати на њихов живот, па је стога највише питања - 30 одсто, упућено Министарству за рад, запошљавање, социјална и борачка питања, која се тичу запошљавања и пензија.

Након тог Министарства, највише питања је упућено Министарству унутрашњих послова, као и Министарству финансија, а интересантна су, каже Јовановић, и питања која долазе из дијаспоре, која истовремено даје и корисне информације како да се унапреди рад у службама, конзулатима и амбасадама.

Директор владине Канцеларије за ИТ Михаило Јовановић


Како живимо у добу дигитализације, јављају се многи грађани који дају одговарајуће предлоге за дигитализацију, каже Јовановић и додаје да је један од тих предлога био и да се дигитализује продаја карата на железничкој станици, јер људи желе да имају могућност да плаћају и платним картицама.

"Стижу и друге сличне сугестије и питања која се тичу начина којима је могуће олакшати живот грађанима Србије, што је и циљ Владе да имамо двосмерну комуникацију и да на сваки начин чујемо грађане и привреду и где год је то могуће унапредимо рад свих служби у Влади", каже Јовановић.

Директор владине ИТ Канцеларије наводи да се 14 година чекало на нови портал Владе Србије, који је прављен тако да буде својеврстан "хаб Србије", односно да има пуно корисних информација за грађане.

"Желели смо да обезбедимно двосмерну комуникацију, јер нам је циљ да трансформишемо јавну управу да грађани и привреда буду у центру пажње и зато смо сматрали да је неопходно да омогућимо грађанима да брзо и ефикасно поставе питање и да у одређеном временском року добију одговор", каже Јовановић.

Додаје да је из тих разлога направљен систем и форма - "Будимо у контакту", где грађани постављају било које питање, а иза тог система се налази савремени информациони систем који прожима сва министарства и службе Владе.

"У директном контакту никада не бисмо успели да стигнемо ни да примимо толики број грађана, колико је питања до сада стигло, нити да дамо толико одговора", каже Јовановић и додаје да проценат одговора у одређеном року показује да сви који су задужени за директну електронску комуникацију са грађанима раде на добар начин.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације