Стара кола остају без мајстора

П. Живковић

09. 09. 2018. у 17:02

Све више ауто-сервиса одбија да поправља "пунолетна" возила. Горан Паповић: То је дискриминација потрошача, пријавити кривце!. Аутомеханичарске радње бирају послове који ће им донети већу зараду

Стара кола остају без мајстора

АУТО-СЕРВИСИ који не желе да поправљају старија возила или неће да отклањају мање кварове не могу да сносе никакве законске последице, сем да "изађу на лош глас"!

- Нажалост, таквих случајева је све више и људи нам се масовно јављају - потврђује, за "Новости", Горан Паповић, председник Националне организације потрошача Србије. - То јесте лош пословни потез, али је тешко тако нешто доказати и санкционисати.


Паповић потврђује наша сазнања да због великог броја власника аутомобила који отклањају недостатке на својим возилима да би могли да прођу технички преглед по новом, строжем правилнику, поједини сервиси једноставно бирају посао који ће им донети већу зараду.

- Могли бисмо да ово подведемо под дискриминацију потрошача, што јесте кажњиво законом, али је и јако тешко доказати - каже Паповић. - Преостаје власницима да се обрате нама, да се ти сервиси нађу "на листи", да јавност сазна за њих.

Недавно је једна наша читатељка, када јој је "зазвечао ауспух" током вожње свратила у познати ауто-сервис на Новом Београду. Мајстор је само одмерио возило и када је чуо да је "опел корса" 1999. годиште једноставно рекао:

ОБАВЕЗА ОД СЕДАМ ГОДИНА МУКУ муче власници старијих возила и са резервним деловима. Најчешће их налазе на ауто-отпадима, у огласима... - Законска обавеза произвођача аутомобила је да седам година после престанка производње неког модела и даље мора да праве делове за њега - каже Драган Шкрњић. Он каже да озбиљне ауто-куће кроз своју сервисну мрежу брину о свим возилима, без обзира на годину производње и да чак смишљају разне погодности за власнике тих аутомобила. - Нажалост, има и оних који једноставно желе брзу зараду и они праве лошу рекламу свом бренду. Нисам сигуран како би прошли када би се власници тих возила пожалили принципалима.

- Не примамо возила старија од 2000. године. Идите у неки други сервис.

Наша читатељка је, срећом, веома брзо наишла на други сервис у коме јој је мајстор рекао да се "ауспух откачио", причврстио га и није чак ни наплатио петоминутни рад.

- Поставља се питање шта би било да је уместо ауспуха који се откачио, а што у суштини и није безначајни и безазлени квар, први мајстор одбио да прими возило коме отказују кочнице и да је то возило убрзо изазвало судар - каже Драган Шкрњић, аналитичар аутомобилског тржишта. - Мислим да би последице морао да сноси и тај сервис.

Ипак, у Удружењу потрошача кажу и да би тај мајстор вероватно прошао без казне.

- Последица је ту јасна, али би код доказивања узрока било пуно проблема - објашњава Горан Паповић. - Сувише би било компликовано, скоро немогуће доказати кривицу тог несавесног мајстора.

Паповић каже и да ће се таква лоша пословна политика веома брзо обити о главу и ауто-сервисима и мајсторима.

- Заборављају да је свет захваљујући интернету постао глобално село. Зар мисле ауто-компаније, на пример, да ми не видимо колико се кола повлачи због грешака на страним тржиштима? - оцењује Паповић.

Боље је било, недавно, једној нашој познатој ауто-кући да нађе заједнички језик са купцем њиховог аутомобила који је незадовољан односом према њему на свим друштвеним мрежама поставио слику свог возила са "пропратним текстом" у коме је поручио потенцијалним купцима да добро размисле пре него што купе кола код њих, закључује Паповић.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (10)

Утеривач

09.09.2018. 17:15

А како да поправљају оно што не знају?нема више оних старих мајстора. Данас је главни "штос" прикачити се на рачуннар који избаци листу кварова или потнцијалних кварова. Некада су мајстори пре свега били дијагностичари, а након тога је долазио лакши део замене дела и подешавања! Нестали као старе занатлије. Аутомобили од "пластике" имају и мајсторе "од пластике" ! Просто!

vozac

09.09.2018. 17:42

Ovo je prilika da ovlasceni servisi spuste cene i privuku musterije starijih vozila svog brenda.Ja recimo odrzavam auto star 10godina,u ovlascenom servisu,po ceni radnog sata nizoj nego u nekoj manjoj radionici,a posto uzumam i delove kod njih imam garaciju na rad i delove 2godine.Kada se sve preracuna ,to je jeftinije nego da sam kupis deo u radnji i odnese u neki servis da ti se ugradi .Osim toga nemas ni garaciju,jer ako "crkne" serviser kaze .los kvalitet, a u radnji kazu nestrucna ugradnja

Zoran

09.09.2018. 18:32

Daleko bilo, ja imam 1998. Tojotu u Americi, popravljaju svi. Srpska gospoda. Uskoro mog Audija A6 2006 nece u Srbiji d apopravljaju. Sta kod vas ima to nema nigde.

Драган П.

09.09.2018. 20:50

@Zoran - А ти, тамо преко баре, баш онако прецизно знаш шта то све има код нас? Поправљај кола где хоћеш, твоја ствар. Веруј свему што пишу новине, ако ти је тако лакше, опет твоја ствар.

Саша

09.09.2018. 18:48

Кад се уговара посао, мобител у руке и снимати. Ето доказа.А сервисе који одбијају пружити услугу клијенту(уколико су исту у могућности пружити) једноставно затворити.

Rale

09.09.2018. 20:11

(sasa).Od babe devojka ne može da bude,ali sa platom od 300 eura može da bude samo baba,a sa 3000 eura samo devojka.Nažalost,i ne potcenjujmo većinu naroda sa ovakvim komentarima.

Vlada Legenda

10.09.2018. 06:46

Ja imam bas jednog takvog na Ubu,koji prvo gleda koliko je star auto,pa onda koliko mu je isplativo da ga popravlja!Mene je zadnji put držao 22 dana na servisu za uljnu pumpu i tad sam presekao,nikad više kod njega! Samo vi objavite gde mogu da se ostavljaju ocene servisa po gradovima,napravite neki sajt ili platformu za to i prvi cu dati ocene za gomilu servisa gde sam bio...uključujući i gore navedeni!

Vozd

10.09.2018. 09:22

Poštovani gradjani , potrošači i serviseri Srbije .Problem je u tome što takvi "servisi" neraspolazu adekvatnim osobljem ( neznaju ništa ) , većina mladih otvara servis samo da se tako zove , a i nepoznsju materiju , oni su monteri , majstora i nema . Meni menjaju filter klime i na you tub , gleda kako se to radi vozilo 2009 god. Zato bi ipak trebalo napraviti stranicu sa servisima koji primaju ili neprimaju odedjena god .