Поглед ка компјутерском или телевизијском екрану одвешће вас међу чари маркетинга. Одатле неко упорно запомаже како нешто треба да купите, или вас мами невероватним чаролијама свог производа. Важно је да се што пре ослободите новца који немате - за нешто што вам не треба. Али, то су старе дефиниције маркетинга. У тој области много тога новог деценијама се није променило.

Додуше, медији су нешто другачији, али поруке које преносе су непромењене.

За вас смо листали огласе штампане у новинама из 1939, 1940. и 1941, дакле пре Другог светског рата, и гле - много тога је буквално исто као и данас. Ако не верујете, препуштамо вас сопственом суду...

"Астро студио" из Бата Лакине улице био је спреман да потпуно уведе читаоце у чаролије звезданог неба, а то ће за публику учинити чувени светски астролог, чије име, додуше, није објављено у новинском огласу.

У то време су на тржишту веома важно место почели да заузимају електрични апарати за бријање. Посебно је наглашено како се ради о "сувом" бријању, без сапуна, воде, четкице, ножића... а посебно је битно што је безболно.

Компанија "Цајс" је увелико пласирала сунчане наочаре за скијаше, који ће потпуно да их заштите док се спуштају низ атрактивне, снежне падине. Умешност аутора рекламног текста била је врхунска, па ћемо га цитирати у потпуности.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Београдске приче: Како је Чика Јова лечио Ђуру

- У брзом спусту и заокретима силазите кроз блиставе снежне пределе. Ниједан обронак није сувише стрм, ниједна равница сувише широка, ниједна стаза сувише крива - право је задовољство до миле воље уживати на блиставом сунцу! Заштићени сте од засењивања, све можете да распознате: траг, падину и сваку препреку. У сваком тренутку сте господар ситуације и радујете се игри боја снежне природе... јер наочаре не штите само од засењивања и штетног ултравиолетног зрачења већ повећавају оштрину вида и светлосне контрасте боја.

Још један астролошки биро огласио се са широким дијапазоном понуда, тако да је свако могао да "дешифрује" своју прошлост, садашњост и будућност. Услуге су се, дабоме, тицале љубави, брака, посла... Овог пута је путем поште требало послати 15 динара за услугу. Није то било тако лоше, напротив, јер је дискреција оног ко тражи услугу била важна, тако да корисници нису морали да стрепе од тога да ли комшије нешто нагађају о њиховим тајним "консултантима".

На исти начин своје проблеме су могли да умање и пушачи, јер је још у то време, постојао начин да се окану свог порока. Средство за одвикавање је, дабоме, било "епохално", што је био омиљени маркетиншки термин тог времена.

АСТРО И ЛУТРИЈА

Можда понајвише пажње посматрачу привлачи оглас за астролошке услуге, због једног момента који данас, осам деценија касније, није баш уобичајен.

Поред успеха у здрављу, служби, науци, путовању, каријери... Астролог нуди савете и у области "лутрије". Што би рекло да би евентуални купци срећки за наградне игре, или можда коцкари, требало прво да се консултују са астрологом...