Шверц у престоничком градском превозу сузбија 200 контролора

С. Б. Милошевић

23. 09. 2019. у 14:22

Шверц у престоничком градском превозу сузбија 200 контролора

Екипу за проверу карата у превозу чине од два до три контролора / Фото Н. Фифић

У "Бус плусу" непромењен број радника за проверу карата, засада нема појачане контроле. Неће запошљавати нове колеге док имају иста овлашћења

ДА ће Град радити на побољшању наплате карата с почетком школске године, највљивали су летос градски челници. Пошто је због шверцера градска каса сваког месеца сиромашнија најмање за 750 милиона динара, речено је да ће контроле бити обимније и учесталије. Ипак, број контролора се засад неће повећавати, а као и раније, шверцере "чешља" 200 контролора. И док неки Београђани тврде да им запослени у "Бус плусу" траже карту често, неки кажу да контролу нигде нису видели.

- Контроле у трамвајима који саобраћају на Новом Београду има сваког дана - прича Сања Т. - Некад и три пута уђу у исто возило док из Јурија Гагарина стигне до Савског моста.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
ЦАРСТВО КОЛАЧА: Фестивал "Најслађи укуси Београда"

И док Новобеограђанка тврди да картицу "Бус плуса" вади и по неколико пута како би доказала да има маркицу, Миријевци који се возе линијом 27Е тврде да контролу нису видели данима.

Из Секретаријата за јавни превоз кажу да контролу карата обављају свакодневно, с тим да у дане викенда ради мањи број контролора.

- Важећим уговором, којим су између осталих поверени и послови контроле возних исправа, дефинисано је да је за свакодневне контроле потребно обезбедити минимално 200 контролора. Тренутно је 250 запослених контролора возних исправа. Радним данима на раду се налази између 200 и 210 контролора, који раде у екипама које чине два или три запослена - кажу из Секретаријата.

На питање "Новости" да ли је у плану запошљавање још људи у систему контроле како би се побољшала наплата крата, одговарају да се не планира повећање броја контролора с обзиром на овлашћења која они тренутно имају.

- Настоји се да се примене мере које ће довести до повећања прихода од наплате карата, пре свега од категорије запослених, с обзиром на то да они имају право на накнаду трошкова за долазак и одлазак са рада, у складу са законом, односно плаћање услуге превоза је обавеза послодавца - казали су из Секретаријата.

Речено је и да ће с набавком 240 нових аутобуса Град имати основа да суграђанима тражи да плате превоз, јер више неће имати изговоре попут: "Што да плаћам карту кад се возимо у кршевима".

Ипак, до краја децембра, према подацима Секретаријата, у инвентару ГСП биће 892 аутобуса, од чега 244 нова аутобуса, која су набављена у 2019. години. То је 27,35 одсто целокупног возног парка, а просечна старост возила биће 6,98 година (сада је 9,66).

То значи да ће се суграђани на неким линијама и даље клацкати у кршевима, који не поштују поласке, жалећи што су давали новац за месечну маркицу.


ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:
Краљу Ујединитељу споменик између Старог и Новог двора

ГОДИШЊЕ ГУБЕ ДЕВЕТ МИЛИЈАРДИ

ЗАМЕНИК градоначелника Горан Весић изнео је летос податак да је током 2018. број запослених у Београду био 717.998 лица, док је од наведеног броја само њих 114.429 куповало претплатне карте за превоз, иако, према истраживањима, јавни превоз користи око 47,9 одсто корисника.

- То значи да око 250.000 запослених користи превоз, а не плаћа карту, услед чега Град губи минимално 750 милиона динара месечно, или скоро девет милијарди динара годишње. Уколико би се број купљених карата повећао само за 100.000, од новонаплаћеног прихода сваке године би могло да се купи око 180 нових аутобуса - навео је Весић.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (9)

Sandra

23.09.2019. 14:46

Kada kontrolori naiđu na nekoga bez karte samo prođu pored njega jer neće da ulaze u sukob. Inače GSP gubi od naplate karata ne zbog šverca već zbog velikih beneficija koje daje penzionerima i deci koja se školuju. Oni su i najbrojnija populacija koja koristi javni prevoz.

Niko

23.09.2019. 16:20

Kada naplate karte i nacionalnim manjinama onda ce biti para za sve, mesecna karta treba da bude 2000 dinara i svi bi je kupovalu.. A pojedinacna karta 30dinara..

Гојко

23.09.2019. 16:44

Priča mi rođaka,koja radi na fakultetu,da u londonskom gradskom saobraćaju nema šverca,jer putnik ima čipovanu kartu koju prilikom ulaska prinese tabli na očitavanje i ukoliko ima kredita skida mu se određeni deo,ako nema ne može da se vozi.I u hotelskom liftu dobija čip koji je bez ikakvog pritiskanja vozi na određeni sprat,a ko ga nema,lift ne kreće....

Deyan X

23.09.2019. 17:36

Da bi imali prevoz, prevoz mora da se plati. Ja redovno provlacim karticu,ljudi me gledaju sa cudjenjem. Treba da se pojaca kontrola. Nije tolko tesko biti fin i normalan.

djordje petrovic

23.09.2019. 23:08

@Deyan X - Ako imam platu 5000 dinara i platim prevoz 5000 dinara u drzavni proracun ce uci 5000 dinara +20% PDV. Ako imam platu 5000 dinara i idem peske, a potrosim sve pare u supermarketu u drzavni proracun ulazi 20%pdv + glavnica koja ce se visestruko oplodjavati do god je u opticaju. Zakljucak, putovao autobusom ili isao peske, platio ne platio, ako na kraju potrosim 5000 dinara i to bude oporezovano, izadje na isto. Stim sto je bolje novac da kruzi nego direktnom taksom u budzet.

Ja

23.09.2019. 21:56

Sustina je da ljudi koji koriste prevoz plate a ne da placaju svi koji rade a recimo idu kolima .... a to moze da se postigne samo kroz pricu jedan bus jedan kontrolor u njemu kao nekad .... i tu se svaka prica zavrsava sve ostalo je top za sverc ... vidis kontrolu izadjes prosetas ako bas zuris otkucas kartu . Kad ljudima kazes kasnim usla kontrola svi imaju razumevanje nekako normalno postalo da ces da izadjes i sacekas sledeci bus bez njih .

лаку ноћ, памети

24.09.2019. 19:29

Имам повластицу и неретко будем једини који покаже карту од десетак људи око мене. Неки се не осврну на контролора, неки нешто причају, неки се ваде на разне разлоге, омладина (скупо обучена, са скупим телефонима) и не хаје, неко је стар, неко има дете, неко је МУПовац, неко из БИЕ ... Углавном, један од десет плаћа превоз.