Сензори за зелено у возилима

С. Б. МИЛОШЕВИЋ

26. 04. 2019. у 11:45

Сензори за зелено у возилима

Бранков мост / Фото: П.Митић

Компанија "Хуавеј" из Кине добила посао на пројекту управљања саобраћајем у престоници

КИНЕСКА компанија "Хуавеј" радиће на пројекту управљања саобраћајем како би се повећала проточност возила на улицама престонице и побољшало функционисање јавног превоза. Ово је у петак рекао заменик градоначелник Горан Весић, на потписивању уговора о куповини нова 244 нископодна аутобуса, у згради ГСП Београд.

- Посао је склопљен у оквиру пројекта "паметних градова", а меморандум о сарадњи потписан је пре неколико дана у Кини. Посао је добила кинеска компанија "Хуавеј", и у оквиру њега ће се радити на управљању саобраћајем, како би се повећала проточност возила. Идеја је да сви аутобуси јавног превоза и трамваји имају своје одашиљаче који ће бити повезани директно са семафорима. То ће омогућити да брже пролазе семафоре - појаснио је Весић.

Иначе, Град је јуче потписао уговоре за набавку 70 аутобуса турске компаније БМЦ из Измира, који ће бити испоручени у наредних 60 дана, и 174 аутобуса кинеске компаније "Хигер", који би требало да буду испоручени у року од 160 дана.

- Укупна вредност набавке је 47 милиона евра, од којих је 35 милиона за кинеске и 12 милиона евра за турске аутобусе. Већина тих возила биће на улицама Београда до септембра. Састали смо се и са представницима кинеске компаније "Јинлонг", која је купила фабрику "Икарбус". У плану је да се у њој производе електрични и дизел аутобуси. Београд ће од њих купити 50 зглобних аутобуса до краја ове године и још 50 зглобних и 30 електричних наредне године. Куповином тих 30 електричних аутобуса добићемо још једну "зелену линију", и то ће бити линија 31 - појаснио је Весић.

ПРОЧИТАЈТЕ И:ГОРАН ВЕСИЋ: Суд поштујемо, али жичару настављамо да градимо

Додао је да Београд данас издваја 24 милијарде динара за градски превоз, а да од карата наплати само седам милијарди динара годишње. како каже, није нормално ни да се 16 милијарди динара годишње директно из буџета даје за субвенције за ГСП. Месечно се прода 114.000 месечних карата, а Београд има више од 700.000 запослених. Када би само 100.000 људи почело да купује месечне карте, сваке године би од тог прихода могло да буде купљено 168 нових аутобуса.

Детаљ са потписивања уговора о куповини возила


НАБАВКА ЈЕ СПАС

В. Д. директора ГСП "Београд" Радиша Момчиловић рекао је да куповина нових аутобуса има стратешки значај за ГСП.

- Овим се стварају услови да ГСП остварује знатно више километара у саобраћају и тиме већи приход. Подсећам, ГСП од 1. јануара има нови модел уговора са Градом, по коме наш приход искључиво зависи од броја остварених километара у саобраћају.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (1)

Šofer

26.04.2019. 19:40

Obrenovac je Gradska Opština a prevoz je ustupljen (PPP) privatnom političkom prijatelju, dok se Lasta neumoljivo i sistematski urušava.