Градња метроа започеће 2020.
27. 06. 2018. у 13:01
На седници градског парламента усвојен стратешки План генералне регулације шинског система. Прва линија коштаће градски буџет 1,3 милијарде евра
БГ воз и метро биће интегрисани у један систем
МЕТРО ће се у престоници градити по фазама, а почетак изградње прве линије планиран је за 2020. годину. Ово је прецизирано Планом генералне регулације шинских система у Београду, који је јуче усвојен већином гласова на заседању Скупштине града. Осим овога, одређена је и висина накнаде за принудне управнике и текућег и инвестиционог одржавања зграда.
Жестока расправа власти и опозиције водила се око изградње подземне железнице. Опозиција је инсистирала да се на дневни ред стави и питање депоније у Винчи, што није усвојено.
Заменик градоначелника Горан Весић казао је да ће изградња метроа сигурно почети до краја 2020. године.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: ЗАВРШЕНА СЕДНИЦА ГРАДСКЕ СКУПШТИНЕ: Ево колико ће Београђани плаћати професионалног управника зграда
- Метро ће се радити у фазама. Биће урађено све што је неопходно да бисмо метро почели 2020. године - истакао је Весић и додао да се процењује да ће прва линија коштати милијараду и 300 милиона евра, а да ће обе линије коштати више од четири милијарде евра.
Према Весићевим речима, планиране су две линије метроа и четири линије БГ воза, који ће бити интегрисани у један систем.
- Повезаћемо Лазаревац и Младеновац, а имаћемо и Бг воз до аеродрома у Сурчину. Планирано је и проширење трамвајске мреже ка Земуну, Макишком пољу, кроз центар града за шта су већ урађене студије изводљивости - рекао је Весић.
Шеф одборничке групе Савеза за Србију Драган Ђилас оценио је да изградња прве линије метроа у Београду никако не може почети 2020. године, како је обећала власт.
- Израда Плана генералне регулације шинских система у Београду трајаће 27 месеци што, како је навео, значи да ће 1. октобра 2020. године бити најранија могућност његовог усвајања - рекао је Ђилас. - Осим ако изградња метроа не почне без процеса јавних набавки, тендера, избора тендерским путем компаније или фирме која ће градити метро у Београду, ми не можемо никако почети изградњу 2020. године.
Ђилас је критиковао трасу прве линије, од Макиша до Миријева, јер, према његовим речима, много више људи се превози од Устаничке, преко Новог Београда до Земуна.
Након вишемесечних најава, напокон је усвојена и Одлука о висини таксе за принудне управнике у стамбеним заједницама, чиме су се стекли услови да ова врста управе заживи. У згради која има до осам станова управнику ће се по стану плаћати 240,57 динара. У вишеспратницама од осам до 30 станова та такса ће износити 288,68 динара, док ће у зградама са више од 30 станова та цена износити 336,80 динара. Минимална висина трошкова за текуће одржавање у стамбеним објектима без лифта наплаћиваће се 360,85, а у зградама са лифтом 469,11 динара. Када је реч о "крупнијим" поправкама, у фонд за инвестиционо одржавање уплаћиваће се од три до осам динара по квадратном метру стана. Усвојена је допуна Одлуке о комуналном реду која се односи на пасаже, подземне пролазе и јавне површине.
Градски одборници усвојили су и Одлуку о праву на субвенције дела трошкова за боравак деце у приватним вртићима за 2018/2019. годину. Образлажући ову одлуку, Весић је истакао да ће контрола ових установа бити пооштрена. Он је истакао да сада поједини "приватници" не достављају тачне податке о броју деце, па ће сви они који буду лажно пријављивали боравак детета бити санкционисани.
- До краја године ћемо пооштрити услове, јер сада имамо ситуацију да се у становима отварају вртићи - рекао је Весић. - Приватна обданишта мораће да испуњавају услове макар близу онима које испуњава држава. Како се не би поновио недавни случај са тровањем деце у једном приватном вртићу, проширићемо капацитете централне кухиње, како би и они, као и државни, могли да се снабдевају храном одатле.
Градски секретар за образовање и дечју заштиту Славко Гак, истакао је да ће сви који не поштују прописе изгубити право да се нађу на листи верификованих предшколских установа које субвенционише Град.
Градски одборници усвојили су Предлог програма за сузбијање амброзије са неуређених површина. За ту намену одвојено је 30 милиона динара.
На седници је усвојено више планова и измена и допуна планова генералне и детаљне регулације за делове општина Обреновац, Нови Београд, Земун, Савски венац, Сурчин, Вождовац, Звездара, Раковица, Младеновац и Лазаревац.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: За нова седишта у "шпанцима" - 110.000 евра
Одборници су одлучили да нова зграда Филхармоније буде изграђена у Блоку 13 на Новом Београду, као и да пасаж између Југословенске кинотеке и зграде садашње Филхармоније на Студентском тргу понесе име глумца српског порекла Карла Малдена. Наредна седница ће бити одржана већ у петак, када ће на дневном реду бити ребаланс буџета.
.jpg)
ПОПУСТ ЗА НАКНАДУ
УСВОЈЕН је и Извештај о степену реализације Програма уређивања и доделе грађевинског земљишта за 2017. годину, као и одлука о репрограму дуга по основу наканде за уређивање грађевинског земљишта. У овом тренутку Дирекција за грађевинско земљиште има више од 14 милијарди ненаплаћених потраживања. Од инвеститора, који ће на овај начин платили дуговања, очекује се приход од 600 милиона динара.
БРАНКО КОЦКИЦА НАПУСТИО "ПУЖ"
Бранислав Милићевић, познатији као Бранко Коцкица, више неће бити на челу Позоришта "Пуж", јер је поднео оставку. Функцију вршиоца дужности, обављаће Ђоко Булајић, дипломирани менаџер. Уместо Николе Ковачевића, који је нови в. д. секретара за стамбене и комуналне послове, први човек "Градског стамбеног" ће бити Владимир Брашић. Посао директора Градских пијаца уместо Ивана Соча, обављаће Бојан Бајагић.
Goran
27.06.2018. 13:15
Sad znamo kad će biti novi izbori, okvirno.
jedva cekam realizaciju svega iznetog. najvise se radujem uredjenju vrtica i izgradnji metroa. verujem u ovu vlast da ce sve obecano, kao i do sada, ispunjavati
Dolazi jedno novo, moderno, evropsko vreme za Beograd!
Izgradnja metroa za Beograd značiće samo stepenik više. Svi koji danas laju protiv toga, kajaće se kad se izgradi.
Lepa i radosna vest za građane.
Коментари (20)