DOK su se mnogobrojni gradovi u Srbiji "gušili" od zagađenja prethodnih dana, Novosadska biciklistička inicijativa predlaže Vladi Srbije da uvede subvencije za kupovinu bicikala. Taj predlog, koji ima cilj da motiviše veći broj građana da kao prevozno sredstvo izaberu dvotočkaš i tako čuvaju svoju okolinu, iz ovog udruženja građana prosleđen je i Ministarstvu zaštite životne sredine.


Novi Sad ima više od 30.000 biciklista i oko 100 kilometara staza. Razne akcija ljubitelja ovog vozila u proteklih deset godina učinile su da se broj biciklista na novosadskim ulicama - utrostruči.


- U našem gradu biciklom može da se stigne brzo, ekonomično, bez jurnjave za parking-prostorom, a štetnog uticaja na prirodu - nema - kaže, za "Novosti", Marko Trifković, predsednik udruženja građana Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI). - Ako se taksistima može dati subvencija od 8.000 evra za kupovinu jednog vozila, za taj novac 80 građana bi moglo da dobije subvenciju od po sto evra za kupovinu bicikla. Jer, najjeftiniji gradski bicikl košta oko 140 evra.


Prema njihovom predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u tri ili četiri godine, a jedini uslov je da kupe nov bicikl, koji je tehnički u skladu sa svim saobraćajnim propisima.

- Koliko je nama poznato, Novi Sad je prvi pokrenuo ovu inicijativu za pogodnosti pri kupovini dvotočkaša - kaže Trifković.


Pročitajte još: Ovo su najveći zagađivači u Srbiji: Vazduh u nekim gradovima mogao "nožem da se seče"


- U regionu su subvencije uvedene u Skoplju, gde građani mogu da dobiju po 50 evra da bi kupili bicikl. Ove podsticaje ima i Crna Gora, a u brojnim evropskim gradovima postoje takvi program u borbi protiv zagađenja.


OD MALIH NOGU

BICIKLISTI našeg grada predlažu i promenu propisa u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mlađoj od 12 godina. Tako bi se, kako smatraju u NSBI, deca navikavala još od malih nogu.