SAN koji su Subotičani sanjali tri decenije u petak se ostvario - u saobraćaj je pušten "Ipsilon krak" Koridora 10, obilaznica oko Subotice koja spaja granični prelaz Kelebija i auto-put E 75. Obilaznica je duga 24 kilometra, a u nju je uloženo više od 2,85 milijardi dinara.

Obilazeći "Ipsilon krak", predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je da ova saobraćajnica neće samo olakšati saobraćaj oko Subotice, već da će još približiti Srbiju i Mađarsku.

- Srećan sam što sam u Subotici i što smo završili veliku stvar za Subotičane. Ljudi koji žive u ovome gradu neće morati više da trpe i gledaju kamione koji prolaze kroz grad, neće morati da popravljaju asfalt svake dve godine, kao što je to bilo do sada, a biće više prostora za decu da se igraju - poručio je Vučić na svečanom otvaranju "Ipsilon kraka". - Ovim putem povezali smo se još bliže sa severnim susedom Mađarskom, sa velikim i iskrenim prijateljima. Posle izgradnje pruge Segedin-Subotica i Beograd-Subotica-Budimpešta, bićemo još bolje povezani i to ne samo saobraćajno, već će narodi biti još bliži. Ako je to moguće, jer u novijoj istoriji nikada nismo imali bolje odnose, moći ćemo kao narodi da se dodatno približimo i štitimo zajednički vrednosti centralne Evrope i baštinimo zajedničku budućnost.

Predsednik je priznao da do pre nekoliko godina nije razumeo značaj "Ipsilon kraka", već da je samo slušao funkcionere koji su o njemu govorili, ali to nisu realizovali.

- Čak i tih jedanaest kilometara morali smo iznova da radimo - dodao je predsednik. - Zadovoljstvo mi je što je ovaj put gradila srpska kompanija "Vojput", i što je dobro obavila posao, i što su naši radnici pokazali da mogu da obave jedan veoma ozbiljan posao. Nastavićemo da radimo još mnogo važnih stvari koje su pred nama, a jedan od investicionih projekata buduće pokrajinske vlade je brza saobraćajnica Sombor-Kula-Srbobran-Kikinda. U međuvremenu mora da se završi deo puta Bezdan - Bački Breg od 12 kilometara, što košta oko pet miliona evra.

"Ipsilon krak" će umnogome doprineti privrednom potencijalu Subotice, koja je jedno od omiljenih mesta za strane ulagače.

- Učestvovao sam u otvaranju pet fabrika u Subotici, ima još jedna fabrika koja se gradi, "Bojsen", što će voditi ka tome da neće biti nezaposlenosti, ali će sigurno biti borbe za radnu snagu, odnosno za radnike, što bi trebalo da doprinese povećanju plata - naglasio je Vučić. - Mi ćemo gledati da radimo još više i ne stidimo se svojih rezultata. Neki mogu da nas napadaju svakoga dana, ali mi možemo svakog dana da pokažemo šta smo uradili za zemlju i građane i to ne može da se pobije šta god da se izgovara.


Foto: J. L.

Da se "Ipsilon krak" konačno završi došlo je na inicijativu Ištvana Pastora, predsednika Skupštine AP Vojvodine, koji je vlasti predstavio značaj koji ima ova saobraćajnica.

- Pre 30 godina se rodila ideja o izgradnji zaobilaznice oko Subotice. Da smo radili 30 godina permanentno odavno bismo otvorili granični prelaz, ali u prvih 26 godina preduzimale su se pripremne radnje i više se govorilo nego što se radilo, čak i ono što je izgrađeno, prvih jedanaest kilometara trebalo je obnoviti - podsetio je Pastor. - Radostan sam što ne prođe mesec dana a da ne dobijem poziv na otvaranje magistralnih puteva širom Srbije. Bez obzira na to što smo stalno izloženi kritikama, ne može da se ospori da je Srbija poslednjih godina činila uspešne napore da modernizuje saobraćajnu infrastrukturu. Zahvaljujući tome onaj ko uđe u Srbiju na ovom graničnom prelazu, auto-putem može da napusti Srbiju, a mi smo učinili sve što je u našoj moći da onaj ko pređe Lamanš dođe do Istanbula auto-putem, s tim da treba da se mali deo puta u Bugarskoj završi.

Pročitajte još: Na instagram profilu buducnostsrbijeav: Objavljen snimak izgradnje Y kraka

POČELO 1990. GODINE

IZGRADNjA "Ipsilon kraka" počela je 1990. godine. Radovi su se, po pravilu, otvarali pred skoro svake izbore, ali je do 2016. urađeno samo jedanaest kilometara, tačnije ni polovina posla. Tokom 2017. izgrađeno je i pušteno u saobraćaj ukupno 6,5 kilometara puta u šta je uloženo ukupno 322 miliona dinara. Tokom prošle godine izgrađeno je 5,5 kilometara od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, u koje je uloženo 780 miliona dinara. Ove godine radilo se na završetku izgradnje i poslednje deonice dužine 12 kilometara od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem. Radovi na poslednjoj deonici su počeli u aprilu, a koštali su 1,73 milijarde dinara.