DIREKTOR LIDL SRBIJE: U korpi kvalitet uz najniže cene

S. BULATOVIĆ

18. 06. 2018. u 20:02

ДИРЕКТОР ЛИДЛ СРБИЈЕ: У корпи квалитет уз најниже цене

Foto D. Milovanović

Direktor nemačkog lanca Tomislav Šapina za ''Novosti'': Od domaćih proizvođača 350 artikala. Dugo smo pripremali dolazak

DO kraja godine, u jednom danu, u Srbiji će proraditi između deset i 20 novih prodavnica. Nemački trgovinski lanac "Lidl" otvara vrata. Nedavno su otvorili svoj logistički centar u Novoj Pazovi, jer je to preduslov da, kad počnu da rade trgovine, sve funkcioniše "kao sat".

Direktor "Lidl Srbije" Tomislav Šapina govori, za "Novosti", šta dolazak novog "igrača" u srpsku maloprodaju znači za potrošače, ali i konkurenciju.

* Da li garantujete niže cene od konkurencije?

- Naš cilj je da potrošačka korpa s kvalitetnim proizvodima bude najpovoljnija u "Lidlu".

* Da li će cene biti niže nauštrb kvaliteta ili marži?

- Za nas nema kompromisa kada je u pitanju kvalitet, što je prvi kriterijum za odabir "Lidlovih" brendova. Tek kada to ispunimo, radimo na tome da visok kvalitet bude dostupan. Povoljne cene možemo da obezbedimo, jer u našim procesima nema rasipanja. Efikasni smo na svakom koraku - u organizaciji procesa, na skladištenju, pakovanju koje omogućava da se roba lako izlaže, na potrošnji energije.

PROČITAJTE JOŠ - U ''Lidl'' krajem godine (FOTO)

* Koliko će na rafovima biti domaće, a koliko strane robe?

- Još se formira asortiman za samo otvaranje, ali ono što sada znamo je da će domaći dobavljači biti zastupljeni sa više od 350 proizvoda, što kroz lokalno poznate marke, što kroz proizvode koji se proizvode pod "Lidlovim" brendovima.

* Na raspisani konkurs za 1.500 mesta javilo se čak 23.000 kandidata. Da li ste igde naišli na toliku ponudu?

- U toj brojci mi pre svega vidimo dokaz da smo u Srbiji poželjna kompanija za zaposlenje. To je delom zbog toga što se "Lidl" dokazao kao dobar poslodavac u mnogim evropskim zemljama i da je dobar glas o nama došao pre otvaranja prodavnica. Sa druge strane, kao fer i transparentna kompanija, kada smo oglasili poziciju prodavca, otvoreno smo rekli šta očekujemo i šta nudimo, što je naišlo na odličnu reakciju. Naš način organizacije posla znači da prodavci imaju razne vrste zaduženja, a mi im zauzvrat nudimo petodnevnu radnu nedelju, adekvatnu naknadu i nadoknadu po sistemu "svaki minut se plaća". Svesni smo toga da je ključ uspeha u sponi zadovoljnih zaposlenih i zadovoljnih kupaca.

* Zašto ste toliko čekali da dođete u Srbiju? Šta se to promenilo i da li je bilo nekih prepreka?

- Ne bih rekao da smo čekali, niti da je bilo prepreka. Mi se temeljno pripremamo da uslužimo naše potrošače, pa i pored toga, otvaranje će se desiti u interno zadatim rokovima. Upravo da bismo mogli da u jednom danu uspešno otvorimo između 10 i 20 prodavnica, da taj sistem istog dana funkcioniše kao sat, potrebno je dobro promisliti, testirati i uskladiti mnoge procese.

PROČITAJTE JOŠ - LIDL: Konkurs za 1.000 radnika - svaki minut se plaća

* Kako procenjujete konkurenciju u Srbiji?

- Tržište maloprodaje u Srbiji je takvo da ima mesta za nove "igrače", posebno zato što će "Lidl" biti prvi i jedini savremeni diskontni lanac. Potrošači s pravom traže bolje ponude, a uveren sam da "Lidl" sa najboljim odnosom cene i kvaliteta može da dobije njihovo poverenje i osigura stabilno poslovanje.

* Da li navike srpskih potrošača da odlaze u male nabavke idu naruku vašoj poslovnoj politici?

- Navike potrošača se, kao i ostali činioci na tržištu, menjaju. Naše je da te promene pratimo i na njih odgovorimo. Uveren sam da će "Lidlov" koncept jedinstvenog iskustva kupovine, koji je uspešan u zemljama širom Evrope, biti dobro prihvaćen i u Srbiji.

LOJALITI KARTICE

Da li će biti lojaliti kartica, posebnih pogodnosti za verne potrošače?

- O ovome je zaista rano govoriti, ali bih svakako želeo da naglasim da će kupovina u "Lidlu", svakoga dana po redovnim cenama, uvek biti isplativa.



KONTROLA SVEŽINE PROIZVODA

Upravo ste otvorili logistički centar u Novoj Pazovi. Šta to znači za domaće potrošače?

- Ovaj centar će biti polazna tačka za sve proizvode koje ćemo ponuditi, i to je mesto na kome, pre ulaska robe u sistem, proveravamo kvalitet i svežinu proizvoda. Takođe, odavde će se svakodnevno isporučivati roba u naše prodavnice. Obe stvari su za potrošače vrlo važne, jer su preduslov za sveže i kvalitetne proizvode na policama.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (35)

nena

18.06.2018. 21:57

ne postoji u lidlu pozicija prodavca ili kasir, vec se radi sve od magacina do pekare preko pakovanja robe u raftove do kase.

Milan

19.06.2018. 00:11

@nena - Koga briga kad placaju bolje nego svi ostali. A i kad se radi brze prodje vreme. Problem je sto u Srbiji skoro svi gledaju da hvataju krivine i sto manje rade a sto vise zaradjuju. Toga u Lidlu nema, zato se oni, poput tebe i bune.

nena

19.06.2018. 18:43

@nena - ciscenje se mahom radi pred kraj radnog vremena dok kupci jos uzimaju potrebstine, radnici se kroz prodavnicu setaju metlom i masinom za pranje poda. i posle zatvaranja prodavnice ono sto rade u magacinu im je radno vreme i placa se.

nena

19.06.2018. 18:47

@nena - moj komentar se odnosio na izjavu da je 23 hiljade ljudi konkurisalo na poziciji prodavca sto ne odgovara istini onako kako sam napisala u prvom komentaru. videces kako funkcionise lidl i slicni lanci diskont marketa pa mozda imamo opet prilike da polemisemo. citaj tekst a ne napamet da nekoga obelezis nekom losom karakteristikom

Zoran

18.06.2018. 22:06

Ja kad dodjem u Srbiju samo domace stvari kupuje...Ne kupujte ovo...ne vredi nista u odnosu na nase.

Iz iskustva

18.06.2018. 22:11

Cenama ce nametnuti konkurenciju hrvatskim firmama koje suse bogatile na nedostatku konkurencije. Dobit ce mo cene koje ce svi u Srbiji osetiti. Tamo gde Lidl dode tu cene padaju!

hm

19.06.2018. 14:37

@Iz iskustva - Osim u toj HR. Tamo cene nisu pale tako da su to price za malu decu...

veselnik

30.07.2018. 18:12

@Iz iskustva - U HR Lidl je jeftiniji i bolje opskrbljen od konkurencije. Pekara im je super!

Goran

18.06.2018. 22:28

Ovakvi lanci samo povecavaju deficit u trgovini i unistavaju domacu proizvodnju. Njihov zadatak nije da povecaju standard Srbima, vec da plasiraju nemacku robu u Srbiji.

@@@

19.06.2018. 09:51

@Goran - @Goran.A kojem je to prodajnom lancu "zadatak" da povecaju standard Srbima..?Nema vise samoupravljanja,planske ekonomije,dekreta i slicno..Ponekad se pitam gde zive ljudi koji ovako razmisljaju..Sdandard Srbima povecace se kada svi "pljunemo u sake" i prestanemo filozofirati..U Nemackoj postoji jedna izreka.."duga prica,kratak smisao.."Niska cena rada narocito bez kvalifikacije i strucne spreme je nasa realnost(na zalost) i postoje razlozi zasto je to tako..Da bi nam bilo bolje moramo krenuti..

deda

18.06.2018. 22:39

Konacno da se otvaraju prodavnice Lidla. Narod ce se brzo uveriti u kvalitet robe i daleko nize cene proizvoda. Svi ovi dosadasnji koji su ljudima drali kozu nece im biti lako jer ce musterije ubrzo da se uvere ko je bolji i jeftiniji.

Franco

18.06.2018. 23:00

Отуђили су паркинг за 400 станова на Видиковцу. Прво ти отму, а онда очекују да им будеш муштерија..… хтело им се, може им се, а међу домаћима се увек нађе неко кооперативан за ситну накнаду...

Zoran Njezic

18.06.2018. 23:04

U "Lidlu" je jako puno GMO ! Kada su otvarali u Svedskoj, upozoravana je javnost da je puno proizvoda na rafovima GMO ! Pa ko hoce to da jede, on i kupuje. Ko nece, kupuje u drugim prodavnicama. Da li je neko to objavio u Srbiji ?! Ljudi pazite, videcete da su jabuke sve kao jedna i "sjajne" kao da su namazane uljem. Kupio sam paradajz u lidlu, stajao je mesec dana van frizidera, bez da je promenio izgled ! Meso pre svega, stize iz GMO klanica, ne kupujte jeftinu piletinu i virsle u Lidlu !

Dragan-Nemacka

02.07.2018. 22:03

@Zoran Njezic - Sto se tice Mesa bilo koje vrsta stoji na pakovanju da je bez GMO hrane,to mora da stoji na pakovanju to je po zakonu EU.E pa u Lidu stoji da su proizvodi bez GMO hrane to vazi i za mlecne proizvode.Niko netera ljude da kupuju u Lidlu ja licno kupujm zbog dobrog kvaliteta.Sto se tice jabuka i uSrbiji su sve iste i nikom mi negarantuje da su dobre.To je ta razlika.

Francesco

23.07.2018. 15:22

@Zoran Njezic - Nisi ti Nemačku ni video nego nam ovde botuješ stranački za vreću praška i kilo mandarina. Aj mrš.

zaliv.net

19.06.2018. 00:43

Neka neka, ovi postojeci lanci su MNOGO bezobrazni te imamo vece cene nego u EU za vecinu artikala a ponuda LOSA!

caki

19.06.2018. 14:06

Kupujem u sezoni na pijaci , jer je kvalitetnije i ukusnije i voće i povrće i raznovrsnija ponuda, nije gmo. I velika je bruka kako su pijace neuređene i prljave. Kao što nikome nije stalo do srpskog seljaka, tako nikome nije stalo ni do tih pijaca da održava higijenu. Bitno je dati sve strancima a nas proglaiti nesposobnima i neradnicima, i maloumnicima.

Dragan-Nemacka

02.07.2018. 21:54

@U LIDL-u KVALITET? - 100posto od bilo kojeg supermarketa bolji kvalitet u Srbiji.Proizvodi nose ime da su od Lidla pobecuju na testovima u Nemackoj i Austriji.U hrvatskoj musterije imaju najvece poverenje kda kupuju meso.Voce i povrce kontrolise u svojoj labatoriji.Samo u Nemackoj ima preko 2500 radnji.

српски језик

30.06.2018. 16:20

Хоће ли Лидл поштовати званични српски језик као што је ових дана најављено за Старбакс, и као што све већи број кафића, ресторана и других објеката ради у Србији? Комунизам и латиница полако одлазе у историју, хвала Богу.Иначе, у Делезу већ има мање радника него што им треба, неће људи да раде због ниских плата. Један број ће сигурно прећи у Лидл.

Francesco

23.07.2018. 15:17

Bolje meteor da je opucao u Srbiju 5. oktobra, brže bismo oporavili nego sa "demokratijom" na vratu skoro 20 godina...

Zumbul

24.07.2018. 08:40

@Francesko:Kakve veze imaju demokratija i Lidl? Kako su otuđili parking na Vidikovcu, kada je to zemljište koje pripada gradu, koje su kupili, a parking je javni? To zemljište je bilo poljoprivredno. Zemljište je oduzeto vlasnicima uz minimalnu naknadu a većina vas je dobila stanove i otkupila ih za smešnu sumu novca i sada polažete pravo i na parking (koji po tadašnjim zakonima nije morao ni da se gradi), a koji nikako ne pripada stanarima. Jedino ko treba da se žali je nekadašnji vlasnik!

borko

22.08.2018. 11:55

ajde da vidimo i to čudo nevidjeno. MA IMA PO TRI PUNE KORPE DA ISTERUJEMO SVAKE NEDELJE. SVE ĆE BITI DŽABALESKU, JOŠ SAD KAD NAM DIGNU PLATE I PENZIJE. OTPRILIKE U ISTO VREME I OTVARANJE OBJEKATA I PODIZANJE PRIMANJA. MA SJAJNO. .... KO U NEMAČKOJ.KO? I NAMA ĆE MERITI TEMPERATURU PRI ULASKU I IZLASKU IZ OBJEKTA. DA VIDE REAKCIJU. SIGURNO ĆE BITI VRUĆA I POZITIVNA. A MEČKU OSTAVIM NA PARKING DA ME ČEKA. OJ HA!

BORKO

24.08.2018. 08:09

gospodine pustite vodu da ..... odu. ko još danas radi ispod CENE. Niste vi socijalna ustanova, vi ste bre trgovinski lanac.

jovovic irenam

07.09.2018. 09:55

Svaka cast srpskom seljaku ali njih nema ni 2℅ na pijacama a razni nakupci kupuju skart iz uvoza i prodaju kao domace. Dakle nisu pijace ono sto su bile a i njihovo "sredjivanje" je bezobrazan javasluk i podizanje cena zakupa tezgi sto znaci poskupljenje robe. zato je logicno da ljudi prelaze u supermarkete.

Nikola

08.03.2019. 12:29

Dana 07.03.2019, trebalo da bude cvece ,ruze i orhideje.Nemabio je odgovor,dosao ujutro "jedan " i kupio sve.Pitanje , da li postojite za preprodavce/pojedince ili zbog gradjana ugradu od preko 200 000 stanovnika. Kako resiti? Ne mora da se gleda tako : slilo se gomila novca u korelaciji sa...