NIŠKI AERODROM: Častili svakog putnika sa po 5,5 evra

D. Alihodžić

10. 04. 2018. u 07:42

Niš je protekle tri godine u funkcionisanje aerodroma uložio ukupno 300 miliona dinara iz gradske kase. Od 2015. kroz avio-luku "Konstantin Veliki" prošlo 450.000 ljudi

НИШКИ АЕРОДРОМ: Частили сваког путника са по 5,5 евра

Foto M. P.

DIREKTNO iz gradske kase, grad Niš je za operativne troškove niškog aerodroma potrošio 300 miliona dinara i tako na indirektni način subvencionisao putnike koji su koristili ovu vazdušnu luku. Od 2015. godine sa ovog aerodroma je poletelo 450.000 putnika, što znači da je svaki od njih dobio 5,5 evra subvencije. Brojke dalje govore da bi sa ovim brojem putnika i aerodromskom taksom od tri evra, bez lokalnih i državnih dotacija, svake godine bio u gubitku 100 miliona dinara.

Uz veliku pompu obarani su rekordi, ali izgleda da je prava istina o poslovanju ovog aerodroma izašla na videlo tek kada su se Nišlije pobunile zbog namere države da ga "prisvoji". Sada je teško objasniti da nije sve tako idealno, jer je opšti utisak da se Nišlijama otima jedan uspešan projekat na koji su veoma ponosni. I sam gradonačelnik Darko Bulatović je u oktobru prošle godine izjavio da aerodrom dobro posluje i da će u 2018. godini nastaviti svoj rast bez subvencija lokalne vlasti. Mnogo hvale na njegov račun izrekla je i ministarka saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je ovaj projekat nazvala timskim uspehom vrha države, lokalne vlasti i rukovodstva aerodroma. Pre desetak dana, a samo dan nakon zaključka Vlade Srbije, niško gradsko veće donosi odluku da državi prenese sva prava koja se tiču vlasništva nad aerodromom. Ostalo je samo da tu odluku aminuju odbornici Skupštine grada pa da Nišlije "izgube" svoju luku.

- Brzopleto i nespretno se krenulo u ovaj proces, i sasvim je logično da su građani zbunjeni. Vazdušni saobraćaj je ozbiljna delatnost i ne možete ga (zlo)upotrebljavati za račun svakodnevne politike. Jednog dana se hvalite poslovanjem, a drugog kažete da je neodrživ - kaže naš izvor iz lokalne samouprave, koji je upućen u poslovanje aerodroma, i dodaje da su svi podaci dati i odbornicima koji treba da odluče hoće li "pokloniti" aerodrom državi.

Zanimljivo je da niko od predstavnika lokalne vlasti trenutno ne želi da daje izjave u vezi sa aerodromom.

NISKOBUDŽETNI BAR DO 2021. NIŠKI aerodrom sigurno u skorije vreme neće ostati bez putnika. Naime, vazdušna luka "Konstantin Veliki" ima ugovore sa dve niskobudžetne avio-kompanije koji su na snazi do 2021. godine, tako da zasada nema bojazni da će oni "odleteti" ukoliko situacija nastavi da se komplikuje.

Gradonačelnik Bulatović smatra da je rekao sve na tu temu, dok funkcioner Bojan Avramović, koji je glavni "krivac" za oživljavanje niškog aerodroma, kaže da nije nadležan da daje izjave, a direktor Vladica Đurđanović ne odgovara na pozive.

Za razliku od njih, predstavnici opozicije i nevladinog sektora su veoma aktivni i najavljuju da će aerodrom postati "referendumsko pitanje", odnosno da će pozvati Nišlije da se izjasne da li su za to da im se otuđi aerodrom.

- Odnos državog vrha prema ovom problemu i Nišlijama je najblaže rečeno nekorektan. Zašto nisu uzeli aerodrom "Konstantin Veliki" pre tri godine, kada nije bilo nijednog putnika? Niko u Nišu više ne veruje da otimanje aerodroma Nišlijama nema nikakve veze sa francuskim koncesionarom - kaže Miloš Bošković, pokretač inicijative "Ne damo niški aerodrom". On tvrdi da će pred Nišlijama izaći sa studijama koje pokazuju da je on samoodrživ, a ne sa "praznim pričama", poput političara.

"ER SRBIJA"

KAKO "Novosti" saznaju, država će nakon što postane vlasnik aerodroma pokrenuti postupak da "Er Srbija" uvede liniju iz Niša, ali još uvek nije odlučeno koja je destinacija u pitanju. Spekulisalo se da bi mogla da se uvede i direktna linija Beograd - Niš.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Maki

10.04.2018. 08:33

Grad je davao i stimulisao dok je bilo potrebno, kao i kod početka bilo kog posla. Sada su našli da ga uzmu. A to da je 10 dana nakon potpisivanja ugovora o koncesiji BG aerodroma (koji niko nije video), je puka slučajnost...

Zandi

10.04.2018. 11:27

@Maki - 100% tacno. Za pokretanje svakog biznisa je potreban kapital. Ako su tako obrazovani kvazi strucnjaci, onda mogu da izracunaju koliko je drzava subvenionisala svakog kupca Fiat 500 posle dve-tri godine ako je ulog bio 400 miliona € ili koliko vec. Naravno kao i uvek iskrivljuju se cinjenice. Sa druge strane kao sto pise u tekstu, sam taj gradonacelnik, ministri i ceo aparat je hvalio poslovanje, da li su oni nekada pogledali finansijske izvestaje? Kako je sada moguce da preko noci nista ne valja

Milena

10.04.2018. 11:16

Avio linija "Beograd-Nis? Zbog cega? pa ljudima ce i dalje biti lakse da putuju autobusom, jer kad se sabere vreme potrebno da se bude na aerodromu pred poletanje, sam let, pa onda prolazak kroz drugi aerodrom, to mu dodje isto. A autobuski prevoz manje kosta. Kad neko nema nacin da opravda neke odluke, onda se smisljaju veoma budalasti izgovori i zaimsli.

Prle

10.04.2018. 22:44

@Milena - Ništa niste razumeli Milena, leteće iz Niša za Beograda i tamo će presedati i leteti dalje, Niš će postat nešto kao Terminal 3 jer iz Niša će se leteti samo za Beograd.