Nova ograničenja za vozače ispod 19 godina

Tanjug

19. 01. 2018. u 17:41

Vozači mlađi od 19 godina neće smeti da voze motore ili kola veće snage od 80 kilovata kao i da upravljaju vozilima između 23 uveče i 6 sati ujutro, a kad je reč o alkoholnim pićima za njih će važiti nulta tolerancija

Нова ограничења за возаче испод 19 година

Thinkstock

Vozači mlađi od 19 godina neće ubuduće smeti da voze motore ili kola veće snage od 80 kilovata, zabranjeno će im biti i da upravljaju vozilima između 23 uveče i 6 sati ujutro, a kad je reč o alkoholnim pićima za njih će važiti nulta tolerancija.

Ovo su novine u budućem Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima koje je predstavio načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

Arsov je na današnjem stručnom skupu "Upravljanje bezbednošću drumskog saobraćaja na lokalu" rekao da su predložene izmene posledica "crne statistike" na putevima u Srbiji gde čak četvrtina svih poginulih vozača čine mladi od 18 do 30 godina.

"Iz tog razloga su pooštreni uslovi u izmenama i dopunama Zakona sa probnom vozačkom dozvolom, pa će tako oni koji polože za kola posle 19 godine, imati probnu vozačku dozvolu dve godine, dok će oni mlađi od 19 voziti s probnom dozvolom do 21 godine", kaže Arsov i dodaje da se probna vozačka dozvola uvodi za sve A i B1 kategorije vozila.

Pročitajte još - Mladi vozači ne mogu u besna kola

Kaže da je Vlada prošle godine usvojila Zakon i dostavila ga Skupštini, te da se čeka sledeće zasedanje kako bi zakon došao na dnevni red.

Pored toga, mladima će biti zabranjeno da upravljaju vozilima snage preko 80 kilovata, a brzina kojom se kreću je ograničena na 90 procenata od postavljenog ograničenja na putu, odnosno, na autoputu će to biti 110 kilometara na čas, objašnjava Arsov.

"Period u kojem neće smeti da upravljaju vozilom je od 23 do 6 sati ujutro i maksimalno tri osobe će smeti da budu u kolima", kaže on uz napomenu da za njih važi nulta tolerancija kada je u pitanju alkohol.

Takođe, objašnjava, povećane su kazne sa pet na 10 hiljada dinara za mlade vozače koji ne budu koristili kacigu ili pojas, kao i za korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje.

Arsov posebno ističe izmenu u budućem zakonu koja će strogo kažnjavati sve one koji drže dete mlađe od 12 godina u krilu tokom vožnje.

Pročitajte još - NOVA SAOBRAĆAJNA PRAVILA: Dozvoljeno preticanje preko pune linije

Nasilničkom vožnjom smatraće se ako neko vozi 140 tamo gde je ograničenje 50 kilometara na sat, a kazna će u tom slučaju sa 100.000 biti povećana na 120.000 dinara, što važi i u slučaju da vozač odbije da saobraćajcu da podatke o vozilu.

"Povrede u saobraćaju su jedan od tri vodećih uzroka smrti u starosnoj grupi od 5 do 44 godine u Srbiji. Razvijene zemlje EU su još 70-tih godina krenule u razvijanje ideje upravljanja bezbednošću saobraćaja i od te ideje su dosta napredovali", kaže Arsov, uz ocenu da je Srbija još daleko od razvijanja sistema upravljanja bezbednošću saobraćaja.

Statistika pokazuje da je u poslednjih 10 godina u Srbiji poginulo oko 6.800 osoba, a prošle godine je 580 ljudi izgubilo život na putevima u našoj zemlji.

Broj teških telesnih povreda u saobraćajnim nezgodama je ogroman, kaže Arsov, oko 39.000 lica je u zadnjih deset godina zadobilo teške telesne povrede.

Veliki broj njih su, kaže, ostali trajni invalidi i posledice saobraćajne nezgode će imati do kraja života.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (18)

Milan

19.01.2018. 17:46

Ajde pritisnite putare da urade u Srbiji bar jedan kolovoz kako to rade u okolnim državama

није Него

19.01.2018. 17:58

имао сам Хонде од толико киловата, свака иде преко 200, и може да побије много људи

Vadadada

19.01.2018. 18:00

Mnogo gluposti i nebuloza ... 90% od dozvoljene brzine na znaku.. maksimalno 3 putnika ....

ГЦГ

19.01.2018. 18:11

80 киловата или коњских снага?! Јер ако је стварно ограничено на 80 киловата, онда је то ,,страшно” ограничење. Имам ауто дизел 1,5 дци и 66кв (90кс), и тим аутомобилом лагано идеш 100км/ч. Наравно, није проблем и брже да се крећеш. А они су дозволили 80 кв?! Да је среће да могу само југа, клиа, лупа, пола и таква да возе (наравно са најмање снаге)

Damnjan Pajić

19.01.2018. 18:17

Svaka čast za zakon, ja vozim 40god.bez ikakvog udesa mislim da ovi mladi vozači treba više da paze, zato što sada ima mnogo veći broj vozila.Inače za sada imam dve unuke koji su vozači.

Dejan

19.01.2018. 18:20

Treba to proširiti na uzrast do 25 godina. Šta je nekad bilo 17, danas je 25. tako se ponašaju i tako trebaju da budu tretirani

Ja

19.01.2018. 18:22

ljudi moji,zakon je bio dobar i onaj stari,samo ga primenite i na vozace audija,bmw i mercedesa....i resen problem

VecaBGD

19.01.2018. 18:49

Kada cete da shvatite da onaj ko ne zna da vozi moze i u Fici da pogine ili da ubije nekog. Smanjite broj autoskola, koncentrisite kvalitet. Nekada si imao Crveni signal i par AMD i to je to. Sad svaka šuša moze da otvori auto skolu, o polaganju vozackog ispita da ne pricam koje su to spletke i podmicivanja, posle im je djavo kriv kad poginu deca ili ubiju nekog u voznji.

Marko

19.01.2018. 19:09

Izmena Zakona je najavljena pre 4 godine, posle toga još 2 puta. Digne se prašina, piše se o izmenama, diskutuje i na kraju ništa. U oktobru prošle godine na sva zvona pričali o izmenama, deca pojurila u auto škole da im probna dozvola ne bi trajala duže i opet ništa.

zabrinuti

19.01.2018. 19:47

nista vi postici necete, kada ste ogranicili autoput ua 1 km pisete kaznu, dok se po gradovima divlja zutim i zaustavnim trakama bez posladicaisto tako, mlad vozac izadje iz auto skole i opleti po gasu odmah, jer nema kulturusamo vi pisite kazne, dok su putevi uzas, a policija jos gorajedino je u srbiji preventiva naplata kazni, samo u srbiji i nigde daljesramota

tako to ide

19.01.2018. 19:58

Ovo je direktno osporavanje kvaliteta obuke. Uvedeni su casovi nocne voznje, a posle polozenog dve godine ne mozes da vozis nocu. Voznja nije hirurgija, ne treba ti specijalizacija iz toga. Nije tesko nauciti voziti, a to sto ce neko kasnije jurcati nema veze sa samom obukom, vec sa vaspitanjem i nekim mnogo dubljim, psiholoskim stvarima koje se na obuci ne uce. Pa, evo, i sami priznaju - toliko toga su prevrnuli naglavacke i opet se masovno gine.

Ljuba

19.01.2018. 20:02

Najbolje bi bilo da se ukinu vozačke dozvole do 25 godina... Ako ne prepoznajete, ovo je sarkazam...

Srbin Do Koske

19.01.2018. 20:03

Olešiti narod sa kaznama kukaju nema vozača e pa voziće kamione i autobuse dede u penziji, biće još gore plate nikakve društvo u haosu kazne kao u nemačkoj registracija automobila najskuplja u Evropi, rupe u zakonu, auto škole korumpirane, policija isto tako, sređena država???

Dominik

19.01.2018. 20:20

Napravite (drzava ili javno-privatno, sve jedno) autodrom, trkaliste, koje ce biti otvoreno za sve (naravno uz placanje), pa neka tamo vezbaju, izivljavaju se itd.

Djole

19.01.2018. 22:47

Затровала их Европа! Чиста глупост! Не би се гинуло на путевима, да нема купљених дозвола! Сад ко има новац, може све, онај ко нема, како и да полаже, ако нема! И реците онда, ко изиграва убицу на путу?

Анти Антифа

20.01.2018. 08:20

Кад видим будалу од 19 година како дивља по путу,шатро негде жури,а ја возим породицу у колима,замолим Бога да кретену одузме живот па тата да му плаче јер га није васпитао а ретарду да кола

Samir

20.01.2018. 18:31

Ovo znači da ako 30godišnjak sada polaže vožnju a pri tom je oženjen(udata) i ima dvoje dece moći će da vozi svoju porodicu na odmor tek kada napuni 32 godine. Ovo je smešno, jasno je da zakon treba da očisti put za vozila pod pratnjom i mafijaše, a ako se pogleda statistka moze se videti da najveći problem u Srbiji predstavlja manjina koja ima veze...