Slaba prodaja novih automobila

P. ŽIVKOVIĆ

12. 12. 2010. u 20:56

Iako se trgovci na razne načine dovijaju da privuku mušterije, prodaja novih vozila i dalje veoma slaba. Procenjuje se da će u ovoj godini biti kupljeno ukupno 35.000 vozila

Od početka godine pa do kraja oktobra, trgovci su u Srbiji prodali 32.790 novih automobila. Kako se u novembru i decembru ne očekuju spektakularni rezultati, računa se da će nova vozila u 2010. imati oko 35.000 sugrađana.

Oktobar je, naime, završen sa brojkom od 2.880 prodatih novih vozila. U istom mesecu prošle godine prodato je 4.570 automobila. Da su ove godine kupci povukli kočnicu, jasno je i kad se vidi ukupna prodaja u 2009, koja je iznosila 44.700 vozila. Naravno, i to je manje u odnosu na prodaju 2008, kada je put do kupaca u Srbiji našlo 55.460 automobila.

Pad prodaje kod nas prati evropsku stopu, odnosno iz godine u godinu manji je za gotovo trećinu. Pri tom, valja imati na umu da je država potpomagala kupovinu domaćih automobila, odnosno “fijat punta” - kako povoljnim kreditima uz male kamate i malo učešće, tako i kroz program “staro za novo”. Zahvaljujući tome, u poslednje dve godine prodato je 30.000 automobila iz fabrike u Kragujevcu. Da nije toga, podaci o ukupnoj prodaji novih četvorotočkaša bili bi drastičnije manji.

- Kako smo se nadali, još smo dobro i prošli - kaže Milan Belin, direktor “Reno-Nisana” u Srbiji. - Bolje rezultate nismo ni mogli da očekujemo u ovakvim ekonomskim uslovima. Skidamo marže, štedimo na svemu, nudimo popuste, olakšice i dogovaramo se sa bankama i lizing kućama ne bismo li vozilo približili kupcu. Ne mislim da će nam naredna godina biti lakša - niti će plate rasti, niti će kamate na kredite padati, a mi ćemo teško moći da nađemo prostora za još sniženja.

Inače, prodavci automobila u Srbiji dovijaju se na razne načine da bi privukli kupce. Naravno, najčešće nude popuste. I oni se, u zavisnosti od proizvođača i modela, kreću od nekoliko stotina pa do 5.000-6.000 evra. Takođe, nude se razni pokloni, besplatna kasko osiguranja, besplatna oprema, vaučeri za kupovinu i putovanja, letovanja, zimovanja...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

FERID ABDIC

12.12.2010. 22:16

Dajte nam podatak koliko puta visse EURO3 auta je ocarinjeno u isto vreme.Auti sa malom potrossnjom icenom oko 5000 evra su vrlo trazzeni i pristupaccni gradjanima.

Zoran

12.12.2010. 22:20

Sada će država da im pomogne kada saobraćajci krenu da trkeljišu one koji voze starija kola, bez obzira što je tehnička neispravnost vozila, prema zvaničnoj statistici, uzrok u manje od 5% nezgoda, a i onda je pitanje da li je nastala pre ili posle udesa. Shvatite gospodo da narod nema para i da su vaši automobili skupi za vožnju i održavanje. Narod više ne bi mogao da kupi ni Juga za 3500€, da se proizvodi, a kamoli ovo sada što se prodaje za debele pare.

Milence

13.12.2010. 10:32

Bas me cudi, narod inace ima para, svi imaju posao... ne znam sto ne kupuju nova kola, nema logike. Pa bar mi imamo standard. Mozda nam los mesec naisao.

Dragan

13.12.2010. 20:12

Čekam 4 god da mi 2 % povećaju penziju a sa povećanjem standarda biće i neki auto !!!!!

peđa

16.12.2010. 23:17

ko je lud da kupuje danas nov automobil ? Većini automobil stoji na ulici i gledaš kako ti svaki čas neko okrzne ,zakači ,ogreba ,udari isti. Onog momenta kad si nov automobil isterao iz salona ,izgubio si lovu na ime trška zvanog PDV.A nije mali.