Srpski pop art na Menhetnu
25. 02. 2016. u 22:54
Vladislav Šćepanović i Nikola Kolja Božović na "Skoup" izložbi u Njujorku. Svi su zagledani u ministarstvo kulture, ali ono ne pravi tržište
BEOGRADSKI umetnici Vladislav Šćepanović i Nikola Kolja Božović predstaviće svoje radove na "Skoup internacionalnoj izložbi savremene umetnosti u Njujorku", koji će od 3. do 6. marta na Mehetnu ugostiti 60 galerija i više od 200 umetnika iz celog sveta. Oni će se predstaviti zajedničkom postavkom "Srpska pop art priča", kojom su zakoračili na američku umetničku scenu prošle godine u galeriji "Barski" u Hobokenu (Nju Džersi).
- Zbog velikog interesovanja koje je naša izložba izazvala u septembru, vlasnik galerije Albert Barski, odlučio je da sa njom konkuriše za ovogodišnji festival "Skoup Njujork Art šous"- poručio je, za "Novosti", iz Amerike Vladislav Šćepanović. - To vidimo kao veliku čast i mogućnost da izložimo dela u samom epicentru umetničke scene.
"Skoup Njujork Art šous" je jedan od većih svetskih sajmova savremenog vizuelnog stvaralaštva, na kome galerije predstavljaju svoja nova umetnička otkrića.
- Za nas je veliko priznanje da ćemo učestvovati u nečem što predstavlja aktuelne tokove u američkoj, ali i svetskoj umetnosti - kaže za "Novosti" Kolja Božović, koji se priprema za put u SAD. - Na ovaj način krenuli smo putem kojim bi svaki umetnik trebalo da prolazi da bi došao do svog mesta na svetskoj likovnoj sceni.
Karakteristično za "Skoup" je, ističe naš sagovornik, i to da u njegovoj organizaciji ne učestvuje država, već da je on rezultat galerijskog sistema koji u Americi funkcioniše:
- Kod nas su svi zagledani u ministarstvo kulture i nešto od njega očekuju, a ono ne može da pravi tržište, jer njega stvaraju galeristi i kolekcionari. Galerijski sistem ne stvara država, već ljubav prema umetnosti, lojalnost i iskrenost, a to su stvari koje nedostaju našoj sceni - kaže Božović.
Šćepanovićev deo "Srpske pop art priče" čini 15 ulja na platnu, nastalih od 2010. do prošle godine, koja se bave analizom sveta advertajzinga i savremene propagande, pa su na izvestan način, prema umetnikovim rečima i kritika liberalnog kapitalizma. Podeljene su u tri ciklusa od kojih se jedan bavi treš industrijom religioznih tema, u drugom su radovi koji se bave zloupotrebom dečje iskrenosti u reklamne svrhe, dok treći čine slike posvećene vesternu i "roud muviju". Američkoj publici Nikola Kolja Božović predstavlja 30 umetničkih objekata, koji su pre dve godine bili deo njegove postavke u Salonu Muzeja savremene umetnosti. To su objekti i skulpture inspirisani automobilima, koji su u savremenom svetu predmet kulta i fetiša, statusni simboli, magične i mistične mašine.