Srpski pop art na Menhetnu

M. Kralj

25. 02. 2016. u 22:54

Vladislav Šćepanović i Nikola Kolja Božović na "Skoup" izložbi u Njujorku. Svi su zagledani u ministarstvo kulture, ali ono ne pravi tržište

Српски поп арт на Менхетну

BEOGRADSKI umetnici Vladislav Šćepanović i Nikola Kolja Božović predstaviće svoje radove na "Skoup internacionalnoj izložbi savremene umetnosti u Njujorku", koji će od 3. do 6. marta na Mehetnu ugostiti 60 galerija i više od 200 umetnika iz celog sveta. Oni će se predstaviti zajedničkom postavkom "Srpska pop art priča", kojom su zakoračili na američku umetničku scenu prošle godine u galeriji "Barski" u Hobokenu (Nju Džersi).

- Zbog velikog interesovanja koje je naša izložba izazvala u septembru, vlasnik galerije Albert Barski, odlučio je da sa njom konkuriše za ovogodišnji festival "Skoup Njujork Art šous"- poručio je, za "Novosti", iz Amerike Vladislav Šćepanović. - To vidimo kao veliku čast i mogućnost da izložimo dela u samom epicentru umetničke scene.

"Skoup Njujork Art šous" je jedan od većih svetskih sajmova savremenog vizuelnog stvaralaštva, na kome galerije predstavljaju svoja nova umetnička otkrića.

- Za nas je veliko priznanje da ćemo učestvovati u nečem što predstavlja aktuelne tokove u američkoj, ali i svetskoj umetnosti - kaže za "Novosti" Kolja Božović, koji se priprema za put u SAD. - Na ovaj način krenuli smo putem kojim bi svaki umetnik trebalo da prolazi da bi došao do svog mesta na svetskoj likovnoj sceni.

BIOGRAFIJE VLADISLAV Šćepanović je vanredni profesor Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, na kome i Kolja Božović trenutno radi kao docent. Šćepanović je izlagao na 26 samostalnih i više kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu i bio v. d. direktora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Pored toga što je dobitnik brojnih nagrada (za studentski crtež, "Zlatne palete", "Belog anđela", kao i počasne nagrade Centro-periferia u Rimu) Božović je učestvovao na međunarodnim izložbama i sajmovima savremene umetnosti u Beču, Kelnu i Moskvi.

Karakteristično za "Skoup" je, ističe naš sagovornik, i to da u njegovoj organizaciji ne učestvuje država, već da je on rezultat galerijskog sistema koji u Americi funkcioniše:

- Kod nas su svi zagledani u ministarstvo kulture i nešto od njega očekuju, a ono ne može da pravi tržište, jer njega stvaraju galeristi i kolekcionari. Galerijski sistem ne stvara država, već ljubav prema umetnosti, lojalnost i iskrenost, a to su stvari koje nedostaju našoj sceni - kaže Božović.

Šćepanovićev deo "Srpske pop art priče" čini 15 ulja na platnu, nastalih od 2010. do prošle godine, koja se bave analizom sveta advertajzinga i savremene propagande, pa su na izvestan način, prema umetnikovim rečima i kritika liberalnog kapitalizma. Podeljene su u tri ciklusa od kojih se jedan bavi treš industrijom religioznih tema, u drugom su radovi koji se bave zloupotrebom dečje iskrenosti u reklamne svrhe, dok treći čine slike posvećene vesternu i "roud muviju". Američkoj publici Nikola Kolja Božović predstavlja 30 umetničkih objekata, koji su pre dve godine bili deo njegove postavke u Salonu Muzeja savremene umetnosti. To su objekti i skulpture inspirisani automobilima, koji su u savremenom svetu predmet kulta i fetiša, statusni simboli, magične i mistične mašine.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije