REAGOVANJE DR OLIVERE KRUPEŽ NA TEKST "ČITANKA PUNA RODOLJUBA": Razvodnjava se nacionalna strategija obrazovanja
U TEKST na koji su reagovala dva univerzitetska profesora pomenute su dve čitanke: “Kletova” čitanka za osmi razred autora dr Zlatka Grušanovića i dr Zorice Nestorović, kao i jedna “Logosova”. Prikazani su različiti pristupi pojedinim književnim delima koji imaju određeni istorijski kontekst. Ostali komentari ne odnose se ni na pomenute čitanke ni na njihove autore.
Moram priznati da ne shvatam razlog zbog čega su se dva univerzitetska profesora obratila upravo meni stoga što ni na koji način nisam pomenula njihov udžbenik.
Autorka je imala više sagovornika tako da ne mogu da komentarišem u njihovo ime ono što se potpisanim profesorima nije dopalo.
Primeri pomenuti u tekstu ukazuju na razvodnjavanje kakve-takve strategije koja je bila prisutna ranije i njenog odsustva u upravo prekrojenim nastavnim programima.
Kada bih sledila ton njihovog obraćanja, mogla bih reći da je akademska odbrana pisaca karikaturalna - profesori književnosti znaju šta su srpski pisci pisali i poručivali.
Prilikom izbora naslova i odlomaka, najvažnije je šta kod učenika određenog uzrasta možemo da postignemo u obrazovnom procesu, koja konkretna umetnička ostvarenja i uz pomoć kojih metodičkih postupaka mogu da shvate i usvoje i u kojoj se meri tom nastavom ostvaruju ishodi obrazovanja koji se odnose, između ostalog, i na nacionalni identitet i kulturu sećanja.
Ja nisam govorila o nedostatku rodoljubivih tema nego o tome kako nedostaje veza između nastave istorije i srpskog jezika i književnosti. U svojoj izjavi istakla sam da se nadam da će dela visoke umetničke vrednosti koja
naslovom: odlomkom iz romana “Pokošeno polje” Branimira Ćosića.
Verujem da će čitaoci “Novosti” biti iznenađeni kad shvate, ako to nije bilo dovoljno precizno rečeno, da program za osmi razred ne predviđa nijedno delo sa temom Drugog svetskog rata mada se među ishodima za istoriju nalazi ova formulacija: Učenik je u stanju da uoči odraz istorijskih događaja i pojava u književnim i umetničkim delima - a takvih dela nema - izostavljena su iz programa.
Da sam ja pisala tekst, u njemu bi se našao podugačak spisak tema sa istorijskim kontekstom koji je zanemaren ili relativizovan, kao i mnoštvo primera zamena jednog
Srbija nema razloga da se stidi svoje istorije, što se ne može zaključiti prema sadržajima novih nastavnih programa iz kojih su izostavljene: “Priča o kmetu Simanu”, Rakićeve pesme “Na Gazimestanu” i “Simonida”, Desankina pesma “O poreklu”, odlomci iz “Vremena smrti” i druga dela. Proizilazi da ovi naši profesori nisu komentarisali tekst braneći potrebu za postojanjem nacionalne strategije nego isključivo braneći sebe i slobodu sopstvenog izbora u udžbenicima koje pišu.
ŠTA JE RUSKI PLAN “N”: Ukrajina bi mogla da ostane bez nekoliko važnih oblasti ukoliko Moskva uspe (VIDEO)
NjIHOV primarni cilj je zaštita ruskih pograničnih regiona, kao što je Belgorod, ali sekundarni ciljevi su zauzimanje Harkova, Sumija i Dnjepropetrovska.
26. 04. 2024. u 20:00
TEŠKE VESTI IZ VAŠINGTONA STIGLE U KIJEV: Nema više "patriota" za Ukrajinu
VAŠINGTON još nema besplatne sisteme protivvazdušne odbrane "patriot" koji bi mogli da budu prebačeni u Ukrajinu, proizilazi iz intervjua sa američkim savetnikom za nacionalnu bezbednost Džejkom Salivanom za MSNBC.
26. 04. 2024. u 19:17
LjUDI SE ČUDE: Žika prima OGROMNU penziju - "službenik tri puta proveravao, nije mogao da veruje"
"TAJNA je u tome što je mene pokojni Aleksandar Tijanić naučio da to tako radim..."
26. 04. 2024. u 22:32
Komentari (0)