PREKO NETA TELEFONIRAMO I KUPUJEMO: Istraživanje RZZS o upotrebi informaciono-komunikacijskih tehnologija

V.C.S.

25. 10. 2021. u 15:05

GOTOVO da nema domaćinstva u Srbiji koje nema televizor i mobilni telefon, dve trećine porodica poseduje računar, a više od polovine laptop, pokazuje istraživanje o upotrebi informaciono-komunikacionih tehnologija Republičkog zavoda za statistiku.

ПРЕКО НЕТА ТЕЛЕФОНИРАМО И КУПУЈЕМО: Истраживање РЗЗС о употреби информационо-комуникацијских технологија

Foto: A. Stanković

TV ima čak 98,4 odsto domaćinstava, mobilni 94,6 odsto, laptop 53,9, a računar 76,7. Zastupljenost računara varira u zavisnosti od teritorije, objašnjavaju u RZZS. Tako je zastupljenost u Beogradu 94,7 odsto, u Vojvodini 72,2, u Šumadiji i Zapadnoj Srbiji 69,1 a u Južnoj i Istočnoj Srbiji 70,9. I dok ga u gradovima ima 82,4 odsto porodica, na selu je taj procenat 67,2. U odnosu na 2020. godinu, jaz se blago smanjio.

Računar mahom poseduju domaćinstva sa mesečnim prihodom koji premašuje 600 evra (95 ,4 odsto), dok učešće onih s prihodom do 300 evra iznosi svega 48,7 odsto.

U Srbiji 81,5 odsto domaćinstava poseduje internet priključak. Broj korisnika interneta povećao se za sedam procenata u odnosu na prethodnu godinu, a građani ga najviše koriste za telefoniranje i video-razgovore, zatim za slanje on-lajn poruka preko "skajpa", "mesindžera", "votsapa" i "vibera", i na trećem mestu je učešće u društvenim mrežama.

Istraživanje pokazuje i da 40 odsto internet populacije koristi on-lajn usluge (E-uprava) umesto da posećuje javne ustanove i organe administracije. U poslednja tri meseca 42,3 odsto korisnika kupovalo je i poručivalo usluge preko neta, najčešće odeću i sportske proizvode, vrednosti manje od 50 evra.

U poslednja tri meseca nešto više od dve trećine korisnika upotrebilo je računar, a zanimljivo je da ga 17,6 odsto nikada nije koristilo. Računar su najviše koristili studenti (99,9 odsto), zaposleni (91,8 odsto), nezaposleni (81,7 odsto) i ostali (51,1 odsto).

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)