Uređenje Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici: Nove trake još daleko

Š. Marović

subota, 04. 07. 2020. u 15:02

Уређење Булевара патријарха Павла у Раковици: Нове траке још далеко

MEHANIZACIJA Dva bagera iskopavaju zemlju za postavljanje instalacija/ Foto D. Milovanović

Uređenjem je, inače, obuhvaćena deonica u dužini od 1.875 metara

NA uređenju dela Bulevara patrijarha Pavla u Rakovici, reporteri "Novosti" zatekli su u petak svega nekoliko radnika koji bagerima iskopavaju zemlju za kanalizacione i vodovodne cevi. Radovi se trenutno odvijaju kod rekonstruisanog mosta u Ulici Pere Velimirovića.

Uređenjem je, inače, obuhvaćena deonica u dužini od 1.875 metara, biće izgrađene još dve trake, dok će tramvajske bašte biti izdignute i nalaziće se u sredini. Rok od 540 dana počeo je da teče u septembru 2019.

Do sada je očišćena leva strana ulice, postavljeni su i kanalizacioni otvori, a po stanju na terenu deluje da posao neće biti završen još nekoliko meseci. Većina iskopa je završena, pa bi se u narednom periodu mogla očekivati ugradnja podzemnih instalacija. Geotehnička istraživanja pokazala su da postoji visok nivo podzemnih voda, tako da je moralo biti zamenjeno tlo ispod saobraćajnice.

- Svako ko putuje iz Rakovice sa Vidikovca prema Mostu na Adi zna kakve su ovde saobraćajne gužve. One postoje godinama, a ovde žive stotine hiljada ljudi i ova ulica nije dovoljno propusna da primi toliki broj automobila. Trenutno je ovo jedan od najvećih saobraćajnih problema Beograda - istakao je ranije zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

Kako bi radovi uopšte počeli, prvo je trebalo izmestiti korito Topčiderske reke. Potom je urađeno obeležavanje trase, utvrđivanje položaja postojećih instalacija, geodetska merenja, raščišćavanje terena, dovođenje gradilišne infrastrukture i organizacije.

Radovi na izgradnji saobraćajnice veoma su zahtevni i obuhvataju polaganje četiri kilometra šina i toliko elektrovodova, zatim postavljanje 49 stubova kontaktne mreže na kojima će se nalaziti i javno osvetljenje, a ispod saobraćajnice biće položeno oko devet kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi. Rekonstrukcija na ovom delu Bulevara koštaće oko 12 miliona evra. Kada se završe dve nove trake, postojeći saobraćaj se prebacuje na njih, a onda će biti rekonstruisane postojeće trake.

Kako bi posle okončanja ovih radova sve kompletno bilo završeno raspisan je tender za projektovanje dela saobraćajnice od Košutnjaka do Mosta na Adi, a tokom sledeće godine će biti raspisan i tender za izvođenje radova.



- Da bismo obezbedili vezu i ovog bulevara sa Mostom na Adi, koristićemo postojeći železnički koridor da ne bismo ulazili u Topčiderski park - istakao je Vesić. - Tek kada to završimo, kao i Topčiderski tunel, moći ćemo da kažemo da konačno može da se priđe Mostu na Adi.

Osim uređenja Bulevara patrijarha Pavla, na jesen bi trebalo da počnu radovi na izgradnji saobraćajne veze Borska - Petlja "Lasta", pošto je tender za sektor 1 i 2 koji obuhvata ulicu Save Maškovića i Crnotravsku raspisan pre manje od mesec dana. Kraj ovih radova najavljen je za mart naredne godine.

- Crnotravska ulica će, takođe, funkcionisati po principu četiri trake, što će rasteretiti taj deo grada i smanjiti gužve - ističe zamenik gradonačelnika. - Posle toga sledi rekonstrukcija Borske ulice i Pere Velimirovića, nakon čega će se "uhvatiti" priključak na Bulevar patrijarha Pavla.

DEO SPOLjNE TANGENTE

IZGRADNjA dela Bulevara patrijarha Pavla započeta je 3. septembra. Reč je o magistralnoj saobraćajnici preko koje će se povezati Most na Adi sa Spoljnom magistralnom tangentom i budućim mostom preko Ade Huje koji će prema najavama početi da se radi sledeće godine, a saobraćajnica predstavlja i vezu sa obilaznicom oko Beograda.







Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Zeljko

04.07.2020. 20:29

Ja zivim u blizini tih radova i mogu da posvedocim da se jako slabo radi, svakodnevno na gradilistu je maksimalno 10 ljudi. Ovim tempom, radovi ce biti gotovi negde 2021 godine.