Do Pančeva i za 150 dinara: Rat divljih i legalnih prevoznika za putnike

S. B. MILOŠEVIĆ

05. 06. 2020. u 10:10

Divlji prevoznici kradu putnike ka gradu na Tamišu. Legalne firme gube više od 40 odsto tržišta

До Панчева и за 150 динара: Рат дивљих и легалних превозника за путнике

Nelegalni prevoznici čekaju mušterije Foto K. Mihajlović

NELEGALNI prevoz putnika od Beograda ka Pančevu i obrnuto cveta. Kod Pančevačkog mosta "divljaci" love putnike dolazeći 10 minuta ranije pre ovlašćenih prevoznika, a "karte" naplaćuju 150 dinara, odnosno 50 dinara jeftinije od ATP "Pančevo". I dok ih je pre pojave virusa korona bilo manje, sada su nikli kao pečurke posle kiše. Ti prevoznici vrlo dobro znaju da je broj saobraćajnih inspektora u Beogradu ali i celoj Srbiji veoma mali.

Zbog situacije u ATP "Pančevo", čiji vozači su u nekoliko navrata štrajkovali, zbog loših autobusa, a sada i zbog nedeljnog reda vožnje, koji je na snazi od ponovnog uspostavljanja javnog prevoza početkom maja, putnicima je lakše da koriste usluge neprijavljenih vozača. Kombijem ili velikim automobilima brzo i komforno prevezu putnike. Bez računa. Čista zarada.

Vozilo dođe, čeka da se popune mesta, primaju se i oni koji nemaju masku, karte su jeftinije. Putnicima je to dovoljno. Nelegalni prevoz najviše im je značio tokom vanrednog stanja, kada je javni prevoz ukinut, a mnogobrojni Pančevci morali su da stignu na posao u Beogradu. Kada putnika nema, divlji prevoznici ne voze. To nije slučaj sa ovlašćenim prevoznicima, koji moraju da saobraćaju i kada nema putnika. Legalnima, osim što uzalud troše benzin i habaju gume, krađa putnika znači manjak u kasi.

- Nelegalni prevoznici uzimaju mnogo više od 40 odsto tržišta legalnim prevoznicima. Uz to, ovlašćeni prevoznici daju trećinu svojih prihoda državi za neophodne poreze i doprinose. Lokalni saobraćajni inspektori se malo bave ovom problematikom, a republičkih nema mnogo. Ipak, zakon je jasan. Za neovlašćeno bavljenje delatnošću javnog prevoza predviđena je novčana kazna ili kazna zatvora od dve godine - pojašnjava Goran Aleksić iz "Srbijatransporta".

Prema njegovim rečima, rešenje u eliminisanju nelegalnih prevoznika jeste da se Pančevo integriše u sistem gradskog prevoza sa Beogradom, a ne da se tretira kao međugradski prevoz.

USKORO JAČA KONKURENCIJA

PANČEVAČKIM ulicama, ali i na relaciji grad na Tamišu - Beograd uskoro bi trebalo da počnu da saobraćaju autobusi novoformiranog preduzeća "Pantransport", dok će ATP "Pančevo" otići u stečaj. Hoće li privatnici uspeti da se uz nove autobuse, bolji red vožnje i kvalitetniju uslugu izbore za putnike, ostaje da se vidi.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Деки

05.06.2020. 15:56

"Комфоран превоз"? Можда тај олош комфорно зарађује, али питајте неког од тих несретника, колико се комфорно превозе, наређани као сардине, да што више стане. Права реч је "нехумано", "опасно по живот", "понижавајуће". Нема државе, дивљи запад...

Pancevac

05.06.2020. 19:21

Pancevo nema gradsku vlast kojoj bi grad i gradjani Panceva bili prioritet.Grad koji najvecim delom se prostire sa obe strane trase ExBeovoza nema perspektivu bez zeleznice.

Pancevac

05.06.2020. 19:41

Stanje u gradu po pitanju prevoza je toliko lose da ni komentare ne objavljujete.