Gradski prevoz u četiri faze: Kako će izgledati povratak putnika

E. B. R.

28. 04. 2020. u 08:35

Predlog stručnjaka za vožnju javnim vozilima u narednom periodu. Autobuse će prvo koristiti zaposleni, studenti, nezaposleni pa penzioneri

Градски превоз у четири фазе: Како ће изгледати повратак путника

Foto Z. Jovanović

POČETAK rada javnog gradskog prevoza u Beogradu je neizvestan, a konačnu odluku o tome doneće stručnjaci Kriznog štaba Vlade Srbije za borbu protiv kovida 19. Prema nezvaničnim informacijama, struka je u skladu sa epidemiloškom situacijom predložila da prevoz bude dostupan u četiri faze odnosno po prioritetima.

U prvoj grupi su zaposleni, u drugoj studenti i đaci, treću čine nezaposleni, turisti i ostali dok su u četvrtoj penzioneri. Trajanje svake faze biće utvrđeno na osnovu preporuka nadležnih zdravstvenih službi, posle dobijene saglasnosti Kriznog štaba.
Zahtevi za meru prevencije kako bi se sprečilo širenje virusa su mnogobrojni, a podrazumevaju da:

* Vozači JGP obavezno moraju da nose ličnu zaštitnu opremu, odnosno, masku i rukavice dok upravljaju autobusom, tramvajem ili trolejbusom.

* Redari i kontrolori, takođe moraju da nose masku i rukavice ali i vizire.

* Vozačeva kabina biće razdvojena plastičnom ili providnom pregradom od putničkog dela vozila.

- Usluge JGP mogu koristiti samo osobe koje nose masku i rukavice, a putnicima koja nepravilno koriste zaštitnu opremu neće biti dozvoljen ulazak.

* Ulazak putnika u vozilo biće moguć samo na prednjim ili zadnjim vratima, s tim što se autobus, tramvaj ili trolejbus mora vidljivo obeležiti i sa spoljne i sa unutrašnje strane kako bi se znalo koja vrata služe za ulaz, odnosno izlaz.

* U unutrašnjosti vozila mora biti jasno obeležen pravac kretanja putnika, od ulaza ka izlazu.

- Na ulaznim vratima mora biti redar koji će kontrolisati da li putnici ulaze noseći zaštitnu opremu. Oni će da daju uputstva o ponašanju tokom vožnje, proveravaće da li su karte validirane, i vodiće računa o bezbednosti putnika i vozača.

* Sedišta moraju biti vidljivo obeležena sa uspostavljenim razmakom, koji omogućava fizičku distancu od dva metra između putnika. To znači da će na duplim sedištima biti samo jedan putnik, dok će u vertikalnoj liniji biti popunjeno svako drugo mesto za sedenje.

* Mesta za stajanje u vozilu moraju biti vidljivo obeležena, tako da se poštuje preporučena fizička distanca od minimum dva metra između putnika.

* Vozilo se obavezno mora dezinfikovati pre prvog polaska i nakon poslednjeg polaska, a po mogućstvu i u toku radnog dana. Posebnu pažnju treba obratiti na vozačevu kabinu i rukohvate, validatore i druge predmete koji se često dodiruju.

* Pre i posle svake pojedinačne vožnje, vozilo se mora provetriti prirodnom ventilacijom, otvaranjem svih prozora. Ukoliko vremenske prilike budu dozvolile, poželjno je da prozori budu otvoreni i tokom vožnje. Ne preporučuje se centralizovan način klimatizacije, osim u onim vozilima u kojima prozori ne mogu da se otvore. U slučaju da su prozori blokirani, vozač je dužan da ih odblokira.

* Na stajalištima moraju biti vidno istaknuta pravila ponašanja u vozilu, kao i mesta za stajanje putnika na stajalištu zbog formiranja reda kojim se obezbeđuje fizička distanca.

UVEDENE 34 KORIDORSKE LINIJE

OTKAKO je, zbog vanrednog stanja, ukinut javni gradski prevoz na teritoriji Beograda, uvedene su 34 koridorske linije za ljude koji moraju da idu na posao. Vozila saobraćaju svakog dana u dva termina, od 5.30 do 8.00 i od 17.30 do 20.00, sa polascima na svakih 15 minuta. U vozila mogu ući samo oni zaposleni sa radnim nalogom i mesečnom "busplus" karticom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (21)

Goja

28.04.2020. 09:16

Svi autobusi koji imaju klimu nemaju mogućnost otvaranja prozora . Baš me interesuje kako ćete obezbediti u autobusu od 12 m duzine propisano rastojanje uspicu

Зоран Алексића

28.04.2020. 09:27

Ovo ne bi uspelo ni u gradovima koji imaju najbolji gradski prevoz, a kamo li u Beogradu gde su uvek gužve i gde nema dovoljan broj vozila. Jedino će na dobitku biti Bus plus, neće biti švercera. Isto tako pitam se kako će se znati ko je zaposleni, turista, nezaposleni, student....

Mile

28.04.2020. 13:58

@Зоран Алексића - Na osnovu karte . Svi moraju imati karte , nema vise sverca , a studenti nemaju karte za zaposlene i obrnuto .

DzSvetac

28.04.2020. 09:31

Ček radno vreme je od 7h do 15 h ...šta ljudi da rade do 17,30h ,a policijski čas u 18h ima li logike , samo da pitam !

Cuki

28.04.2020. 09:36

Zasto ne uvedete posebne autobuse ta penzionere, zapislene , đake.? Tako ne bi bilo mesanja. Mogao bi svaki da bude u posebnoj boji i da ide u odredeno vreme.

Milutin

28.04.2020. 09:38

Hoce li se uvesti dodatnih 2000vozila kako bi se svi prevezli? I u kom delu vozila ce sedeti crnci a u kom deli belci? Ovo su smislili da onemoguce ljude da koriste gradski prevoz. Svaki dan da pesacim po 12 km u svakom pravcu. A novac grad direktno uplacuje BusPlusu.

Milan Jankovic

28.04.2020. 10:02

Ovo je u praksi neizvodljivo.Bas me zanima na sta ce liciti prevoz u spicu ujutru i popodne.

Lola

28.04.2020. 10:51

Maske bez filtera ne stite. Ruke se peru, nisu neophodne rukavice. Zanima me kako ce oni koji uspeju da udju u autobus,leti, kada je u vozilu preko 40 stepeni da disu sa maskom? Hitna pomoc ce morati da duplira kapacitete.

Siniša

28.04.2020. 12:07

@Lola - Na 40 stepeni neće se nositi maske. Maske štite ,ali ne 100 % Rukavice štite pevih 10 minuta od momenta kontakta sa virusom.Posle toga virus umire,a rukavice i dalje štite

Bobo

28.04.2020. 11:29

Čemu ovoliko komplikovanje, zar nije lakše da bude obavezno nošenje kompletnog zaštitnog odela kad god se izlazi iz kuće, kao svemirsko odelo samo za zemlju. Onda ne bi ni bilo potrebe za fizičkim distanciranjem.

genijalno

28.04.2020. 12:24

Umesto guzvi u autobusima imacemo guzve na stanicama. Ali mnogo vece nego pre svega ovoga.

Stanko Nesic

28.04.2020. 13:44

Ako bude ovako,kao sto je ovaj predlog ,onda su lica starija od 65 godina (posto se ne pominju) izbrisana iz spiska zivih. AFERIM, predlagacu ?

Sanja

29.04.2020. 08:14

Situacija od jutros - radnicki autobus, oko 6,15 ujutro, oko 25 ljudi u autobusu, ako se udaljis pola metra, srecan si.... Izasla sam posle 4 stanice i jos pola sata isla peske do posla. Tuga...