METRO DO 2022. GODINE: Prva stanica Makiško polje

D. V. N.

04. 02. 2018. u 17:48

МЕТРО ДО 2022. ГОДИНЕ: Прва станица Макишко поље
Gradonačelnik Bograda Siniša Mali najavio početak izgradnje podzemne železnice. Najveći čvor kod Sajma i taj deo prvi će biti "pokriven" linijom metroa

ZA dve godine počeće izgradnja, a 2022. godine Beograđani će se voziti metroom. Kako je istakao gradonačelnik Beograda Siniša Mali, gostujući na televiziji Hepi, ideja o podzemnoj železnici u Beogradu traje decenijama, ali nikada nismo bili bliže realizaciji. Studija izvodljivosti trebalo bi da se radi paralelno sa glavnim projektom 2019. godine, a već naredne bi usledio odabir izvođača radova i početak izgradnje.

Prema rečima gradonačelnika, Makiško polje je najbolje mesto za prvu stanicu, budući da tamo već postoji ranžirna stanica "Železnica Srbije".

- Ne možete početi realizaciju projekta dok ne postoji mesto gde će se vozovi održavati i parkirati. Kada pogledamo da je već druga stanica na Banovom brdu u Požeškoj, jasno je o koliko brzom i efikasnom prevozu je reč - rekao je Mali.

Kako je dodao, to bi centar grada rasteretilo za broj vozila koji u Beograd stiže iz pravca juga, odnosno iz Obrenovca, sa Ibarske magistrale, iz Železnika i Sremčice.

- U pitanju su dve linije, prva duga 22 kilometra, a druga 20. Grad Beograd je po prvi put uradio potrebne analize i studije neophodne za definisanje trase pomenutih linija.

"SMART PLAN" GOVOREĆI o Makiškom polju kao početnoj stanici, Mali je rekao da je to ogroman prostor koji je moguće razvijati poput drugog "Beograda na vodi". - Linije metroa mogu ubrzano da razviju delove grada sa potencijalom za izgradnju velikog broja stambenih i poslovnih jedinica. "Smart plan" za izgradnju metroa izradila je jedna od najboljih kompanija na svetu, londonski WSP, koja je radila i na izgradnji njujorškog metroa.

Prevashodno tu mislim na "smart plan", odnosno "Saobraćajni master plan grada Beograda", koji je usvojen prošle godine i pravi projekciju trenda razvoja grada do 2033. godine.

Prema njegovim rečima, po prvi put se pravi kombinacija metroa i "BG voza". Postojeće linije "BG voza" saobraćaju od Batajnice do Vukovog spomenika, od Vukovog spomenika do Ovče, a u aprilu kreće linija do Resnika.

- Nova linija povezivaće Aerodrom "Nikola Tesla" sa Zemunom i Novim Beogradom. Tu liniju ćemo početi da gradimo veoma brzo, i sa te četiri linije kombinovaće se dve nove linije metroa - najavio je Mali.

Budući da se najveći broj automobila i vozila javnog prevoza beleži kod Sajma, taj deo grada prvi će biti "pokriven" linijom metroa.

- Od Makiškog polja do Sajma koristimo postojeću infrastrukturu, od "Beograda na vodi" do centra grada biće podzemni metro, kao i do Pančevačkog mosta i Mirijeva. Tako je "pokriven" najopterećeniji saobraćajni pravac, zajedno sa tri linije "BG voza" i drugom linijom metroa, koja će se graditi od Ustaničke ka Zemunu i, takođe, biti povezana sa "BG vozom".

Siniša Mali u klubu "Savski venac 3" sa najstarijim sugrađanima

DO KRAJA GODINE 30 KLUBOVA ZA PENZIONERE

GRADONAČELNIK Mali posetio je juče i prostorije renoviranog Dnevnog centra i kluba za starije na Savskom vencu "Savski venac 3", gde je razgovarao i družio se sa najstarijim sugrađanima. Kako je istakao, za kompletno sređivanje i opremanje oko sto kvadratnih metara prostora kluba, izdvojeno je oko 2,4 miliona dinara.

- Beograd u ovom trenutku ima 27 klubova za naše starije sugrađane. U narednih nekoliko nedelja otvorićemo još jedan u Batajnici, i još dva do kraja godine, čime ćemo dostići broj od ukupno 30 dnevnih klubova - istakao je Mali.

On je izrazio zadovoljstvo što su korisnici ovog kluba ujedno i korisnici senior kartica.

- Do sada je oko 200.000 penzionera sa teritorije grada Beograda počelo da koristi senior kartice na oko 700 maloprodajnih mesta u gradu. Već do 20. februara će svako dobiti svoju karticu sa imenom i prezimenom umesto dosadašnjih privremenih.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (10)

veselnik

04.02.2018. 22:24

@Imate gotov idejni projekat metroa - "Smart plan" za izgradnju metroa izradila je jedna od najboljih kompanija na svetu, londonski WSP... a ko je to narucio, koliko je placeno, ko se ugradio? Zasto ne valja ono sto nasi strucnjaci razradjuju decenijama, a politicari stalno menjaju ciljeve, prema trenutnim licnim interesima?

Буран

15.02.2018. 14:56

@Imate gotov idejni projekat metroa - Нема ту никаквог смарт плана. Све је то обично прање пара. План за метро је урађен давно и по томе би требало да се руководе, а не плаћеним истраживањима и намештеним резултатима. Не знам да ли ти је познато да испод Вуковог споменика и Прокопа постоје цеви за метро и да је туда предвиђено да се креће прва линија од Земуна до Коњарника.

Pedja P

04.02.2018. 19:49

Ha,ha, ha, bas me nasmeja, pocece za 2 god znaci 2020 i zavrsiti 2022. Pa Kosancicev Venac "sredjuju" od avg.2016. plan je bio 6 meseci, a trenutno je otkucalo 1,5 godinu i jos nije gotov.

Gille

04.02.2018. 22:42

Prva stanica makisko polje, druga Alibunar-Deliblatska pescara, a onda mogu da se pobratime i zaigraju kozaracko kolo

Првослав

05.02.2018. 18:56

Па шта ће нама метро. И БГ воз треба уништити, аутобуске линије саобраћаја редуцирати и скратити. народ треба да иде пешке и да буде здравији

Vidi se da su autori iz Lodona

06.02.2018. 07:01

Pojma nemaju o potrebama Beograđana... i prave se Englezi.

Nemaju pojma

02.03.2018. 20:59

@Dragan Popović - Treba da naprave stanice metroa tamo gde TI ideš i gde tebi treba, jel tako? Koga briga za ostalih 2 miliona ...

Ljube

02.03.2018. 20:16

Čitam sve ove kometare i ne mogu da verujem koliko mi eksperata za saobraćaj i metro transport imamo, blago nama. Problem je jedino u tome što se očigledno NI JEDAN od ovih stručnjaka nikad u životu nije čak ni vozio metroom, važno da drže lekcije. Nema ova zemlja budućnost sa takvim ljudima i takvim odnosom prema svom gradu i svojoj zemlji.