OTVARANJE 2022. GODINE: Izgradnja mosta na reci Savi kod Gradiške teče previđenom dinamikom

S. M.

25. 09. 2020. u 16:00

IZGRADNjA novog mosta preko reke Save u Gradišci, koji bi trebalo teče planiranom dinamikom, konstatovali su danas ministar komunikacija i transporta u Savetu ministara Vojin Mitrović i ministar saobraćaja i veza RS Đorđe Popović nakon obilaska gradilišta.

ОТВАРАЊЕ 2022. ГОДИНЕ: Изградња моста на реци Сави код Градишке тече превиђеном динамиком

Foto: Srna

Zajedno sa ministrima, gradilište novog mosta obišli su direktor preduzeća "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić, gradonačelnik Gradiške Zoran Adžić, te predstavnici izvođača "Integral inženjering" iz Laktaša i nadzora radova Institut IGH iz Zagreba. Nakon obilaska gradilišta poručeno je da će most biti otvoren u proleće 2022 godine.

Đorđe Popović, ministar saobraćaja i veza RS, rekao je da je novi most na Savi u Gradišci veoma značajan jer će mrežu autoputeva u Srpskoj povezati sa Koridorom 10, a samim tim povezati Srpsku i BiH sa zapadnom Evropom.

On je ocenio da most na Savi u Gradišci daje novu dimenziju auto-putevima u Srpskoj, kako ovim koji su izgrađeni, tako i onim čija je izgradnja planirana u perpsktivi.

-Drago mi je da se radovi odvijaju predviđenom dinamikom, zbog čega je verovatno da će biti završen i prije ugovoren roka. Važno je da što ranije bude izgrađen i novi carinski terminal u Gradišci, tako da ćemo nakon izgradnje mosta imati granični prelaz sa savim neophodnim sadržajima, naglasio je Popović.

Foto: Srna

Ministar Vojin Mitrović je rekao novinarima da su do sada sa strane BiH izgrađena dva nosiva stuba, dok su sa hrvatske strane izgrađene stope stubova.

- Planirano je da most bude završen u proljeća 2022. godine, a s obzirom da radovi teku predviđenom dinamikom nadam se da će to biti ostvareno, naglasio je Mitrović.

Direktor "Autoputeva Republike Srpske" Dušan Topić podsetio je da su radovi na izgradnji mosta na strani RS i BiH počeli dva meseca ranije nego na hrvatskoj.

-Mi smo već formirali poprečni presek mosta od čelika i sada sledi konzolno pomeranje prema rečnom koritu. U narednih godinu dana imamo otvoren posao da se završi montiranje čelične konstrukcije, prvo do stubova, a za godinu dana će biti momenat kada će se na sredini reke spajati dva segmenta mosta sa obje strane, pojasnio je Topić.

Foto: Srna

Rukovodilac radova "Integral inžinjeringa" Radomir Gvozdenović rekao je da su vremenski uslovi i nizak vodostaj Save do sada pogodovali gradnji, te da je nije bilo većih problema, osim usprovanja određenih poslova zbog pandemije virusa korona. On je naveo da su završeni svi uslovni radovi za izvođenje čelične konstrukcije, te se trenutno radi zaštita nasipa, za šta je potrebno godinu dana da se slegne, pa se pristupa završnim radovima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

OVO JE ČOVEK KOJI JE U NIŠU NEUTRALISAO TONU TEŠKU AVIO-BOMBU SA 430 KG EKSPLOZIVA: To isto je radio 2011. u Kragujevcu i 2013. na Dorćolu

AKO igde postoji "vaga" za merenje snage ljudskog duha, koliko li bi na njenoj skali težila ona koju ima deminer Mihailo Marinković (48), iz Pančeva, pripadnik Sektora za vanredne situacije MUP Srbije? Koliko bi na njen tas stalo njegove odvažnosti, staloženosti, potpune koncentracije..., u trenutku dok je, minule nedelje u Nišu, sam prilazio neeksplodiranoj avio-bombi teškoj 1.000 kilograma koja nosi 430 kilograma eksploziva, zaostaloj iz NATO agresije?

27. 04. 2024. u 07:00

Komentari (0)

AKO NEKOM POZAJMITE OVU KNJIGU, NE OČEKUJTE DA VAM JE VRATI!