BEZ SRPSKE NEMA SLOGANA: Političke stranke spremno dočekuju početak kampanje za lokalne izbore u novembru

S. MIŠLjENOVIĆ

14. 10. 2020. u 08:13

БЕЗ СРПСКЕ НЕМА СЛОГАНА: Политичке странке спремно дочекују почетак кампање за локалне изборе у новембру

Bilbordi sa sloganima / Foto V. Ševčuk

ZA dva dana i zvanično počinje izborna kampanja za lokalne izbore u Republici Srpskoj.

Stranke su izašle sa sloganima pred birače. Većina poruka partija već se mogla u nekom obliku videti na prethodnim izborima u Srpskoj ili Srbiji. "Okupljanje za Srpsku", "Srpska po meri svih građana", "Bez dileme - Srpska pre svega", "Ozbiljni ljudi", "Udarnički za narod", "Više nas je", "Budućnost Srpske", "Za ljude i život Srpske", slogani su sa kojima stranke iz RS ulaze u kampanju za ovogodišnje lokalne izbore.

Slogani su, kako tvrde sagovornici "Novosti", samo još jednom potvrdili da uopšte nije bitno koji su izbori na redu, lokalni ili opšti, već da se uporno mora nastaviti politička matrica partija gde se na izbore izlazi sa potenciranjem nacionalne priče u sloganima, a posebno se mora još jednom istaći da su i ovi izbori bitka za Srpsku!

Doktor političkih nauka Vlade Simović kaže da se na terenu vidi da su mnogi slogani ponavljaju u malo izmenjenom obliku, odnosno da su već viđeni.

- Na sceni je nemaštovitost političkih partija u RS. Iako imaju kapaciteta ne mogu smisliti dalje od onoga što se već provlačilo kroz javni prostor. Definitivno partije, pogotovo veće, tzv. sveobuhvatne ili narodne ne rizikuju i ide se sa proverenom metodom. Poruke za birače su vezane za zajedništvo i okupljanja naroda RS u celini - pojašnjava Simović.

Slogani partija su prilagođeni svim građanima bez obzira na klasnu ili političku opredeljenost.

- Socijalistička partija je ovde dosledna i sa sloganom "Udarnički za narod" ostala je na svom pravcu socijalizma. SP je stalo da pokaže ideološki karakter i zaštitu radničke klase - pojašnjava Simović.

Simović ističe i da termin "srpska" dominira, jer se živi u zemlji gde su tri nacionalna partijska bloka.

- Birač ne veruje da ste iz Srpske ako to ne istaknete i to je prosto tako. Birač očekuje da vidi reč "Srpska" u sloganu, to je postalo stvar kulture. PDP je opet s druge strane izašao sa zanimljivom procenom i sloganom "Više nas je". PDP ide svesno da nakon ovih izbora postane najjača opoziciona stranka u RS - dodaje Simović.

Tanja Topić, politički analitičar, kaže da slogani stranaka u RS nemaju veze sa lokalnim izborima i problem građana na lokalu.

- Sve se svodi ponovo na sabornost i nacionalni naboj, kao i na svim izborima do sada. Potencira se pitanje identiteta naroda. Slogani ne služe konkretno za građane već ih partije osmišljavaju za mobilizaciju svoga članstva i partijske vojske - ističe Topićeva.

KOPIRANjE PORUKA

RANIJIH godina slogani u Srpskoj su bili slični kao i ove godine. Tako se pred birače izlazilo sa porukama "Glasajmo Srpski", "Snaga Srpske", "Srpsko srce", "Živela Srpska", "Socijalisti Srpsku grade", "Srpska mora bolje", "Srpska zauvek", "Napred Srpska", "Srpska, kuća do kuće".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)