SVAKI PETI PRODAVAC KAŽNJEN! Propusti kod analiza hrane i redovnih sanitarnih pregleda

S. Mišljenović

01. 07. 2021. u 08:45

SA visokim dnevnim temperaturama u objektima u kojima se proizvodi i prometuje hrana postoji veći rizik od bržeg razmnožavanja bakterija, posebno u namirnicama pogodnim za razvoj bakterija, kao što su mleko i mlečni proizvodi, majonez, jaja, sladoled, kolači sa kremovima i slično.

СВАКИ ПЕТИ ПРОДАВАЦ КАЖЊЕН! Пропусти код анализа хране и редовних санитарних прегледа

Foto Novosti

Zbog svega navedenog prodavci hrane su pod budnim okom inspekcije.

Prema podacima Republičke inspekcija za hranu koji su dostavljeni "Novostima", u ovoj godini u unutrašnjem nadzoru izvršeno je 908 kontrola subjekata u poslovanju sa hranom. Inspekcija je češljala restorane, roštiljnice, prodavnice, markete i različite ugostiteljske objekte.

- U 264 kontrole utvrđeni su različiti propusti, te je izrečeno 186 upravnih mera kojima je naloženo otklanjanje nepravilnosti. Zbog počinjenih prekršaja izdato i 186 prekršajnih naloga u vrednosti od 276.050 KM - kaže za "Novosti" Dušanka Nikolić, portparol Inspektorata RS.

Drugim rečima, dodaje, svaki treći kontrolisani je imao neki od propusta prilikom poslovanja sa hranom, dok je svaki peti novčano kažnjen zbog propusta u radu sa namirnicama!

- Propusti koji su najčešće konstatovani prilikom inspekcija odnosili su se na neažurno vođenje evidencija o laboratorijskim analizama hrane, zatim neredovno vršenje sanitarnih pregleda osoba koje rukuju hranom, ili pohađanje dodatnih edukacija o higijeni hrane i slično - pojasnila je Nikolićeva.

Foto Kozarski vijesnik

Murisa Marić

Iz Udruženja za zaštitu potrošača RS kažu da građani moraju prijavljivati slučajeve gde dobiju hranu sumnjivog kvaliteta.

- Interesantno je da naši građani vrlo retko prijavljuju da im je poslužna hrana sumnjivog kvaliteta ili da su istu kupili u marketima ili nekom drugom mestu. Građani za svoj novac moraju imati pravu uslugu i kvalitet hrane - kaže Murisa Marić, izvršna direktorka Udruženja za zaštitu potrošača "Don" iz Prijedora.

Ona navodi da prodaja hrane građanima po restoranima i drugim objektima nije nimalo jeftina da bi se servirala i prodavala hrana sumnjivog kvaliteta ili da higijena u tim objektima nije na propisanom nivou.

- Poražavajuće je da u nekim objektima gde se prodaje hrana nemamo sanitarne čvorove. Ili da se u kontrolama pronađe hrana čiji je rok upotrebe prošao nekoliko dana. Često se ne zna ni gde je koja sirovina nabavljena. Imamo primere da se u marketima nudi ustajalo voće i povrće - ističe Marićeva i dodaje da potrošači u supermarketima moraju da prijave sve uočene propuste, jer posledice mogu biti katastrofalne i može doći do trovanja većeg broja građana.

OPREZ PRILIKOM KUPOVINE

IZ Inspektorata RS apeluju na građane da prilikom kupovine treba da obrate pažnju na izgled, boju, miris, konzistenciju i druga senzorna svojstva hrane. U slučaju da uoče neispravnu hranu ili neadekvatno čuvanje u prodajnom objektu treba odmah da obaveste nadležnu inspekciju u svojoj opštini.

- Napominjemo da kupac uvek treba da zahteva račun za kupljenu robu jer je račun dokaz da je ta roba kupljena u tom objektu - ističu u Inspektoratu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)