POZORIŠNA KRITIKA - KOMIKA ILUZIJE: Pjer Kornej: "Iluzije". Reditelj: Nikola Zavišić. NP Beograd
POSVEĆUJUĆI izvesnoj gospođici svoj pozorišni komad "Komične iluzije", nazivajući ga "čudovišnom nakazom", rečima da je "prvi čin tek prolog, naredna tri čine nesavršenu komediju, poslednji je tragedija, a sve ujedno skrpljeno čini komediju", Pjer Kornej se u 17. veku poigrao klišeima ljubavne i herojske dramske tematike.
Nesavršenost forme je trebalo da proširi značenje igre na neku sortu travestije, gde svako može da se preobrati, što je i princip pozorišne transformacije. Preimenujući u "Pozorišne iluzije" Kornejevu komediju, reditelji je smeštaju u magički prostor teatra, koji uvek ima više značenja, nego što bi se reklo na prvo gledanje.
Nikola Zavišić je od Kornejeve komedije iskoristio samo mogućnost da se naivno, koliko i metaforično verovanje u pozorišnu istinu kao u životni prioritet, odigra kao teatar u teatru, igra u igri, iluzija u iluziji. "Mapa puta" kroz predstavu, po motivima Kornejeve komedije, vodi gledaoce kroz takođe klišeizirano zavirivanje "iza scene", gde glumac igra i ulogu, i samog sebe u toj ulozi. Miloš Đorđević (glumac/Matamor) je ovaj žanr, zaista, doveo do savršenstva. Njemu iluzija nije potrebna, da bi ga publika prihvatila, on, kao i originalni Kornejevi likovi, uostalom, gradi svoju efektnost na samom gledaočevom očekivanju magije, koja uvek i sledi! Sena Đorović (glumica/Izabela), Anastasija Mandić (glumica/Liza), Zoran Ćosić (glumac/Pridaman/Žeront), Nemanja Stamatović (glumac/Dorant/Adrast/ i Bogdan Bogdanović (glumac /Alkandar) sa velikim žarom i veoma spretno su od sopstvene profesije činili cirkus, na radost publike, željne pozorišta i smeha u teško vreme...Nikola Vujović (reditelj/Klendor) je uverljivo, koliko se može u ovom teškom žanru, predstavio autoritet kao večnu borbu sa sobom samim, uspešno povezujući Kornejeve i Zavišićeve, ne uvek istorodne, ideje u radosnu igru.
Na samom kraju, završna scena, u kojoj su zanos vesele igre i udvajanja pozorišne iluzije ustukli pred melanholičnom projekcijom o protoku vremena i života, oličenom u metronomu, koji se na početku pokrene, a na kraju zaustavi, nije mogla da učini ontološki značajnim ono što je direktno iz današnjice ušlo u Kornejevu kostimiranu komediju (rediteljevo zakazivanje snimanja nove tv serije, oduševljenje glumaca za to), pa se tako završni lament pokazao netačnim. Ništa još nije završeno. Metronom kuca.
STEPA KOD JEDRENA OSVETIO UGLjEŠU I VUKAŠINA: Pre 85 godina u Čačku preminuo vojvoda Stepa Stepanović, veliki srpski vojskovođa
BRIŽLjIVO upakovane dve nagorele voštanice i jedna raskošna osmanska sablja pronađene u skromnoj sobi Stepe Stepanovića posle njegove smrti 27. aprila 1929. otkrile su da veliki vojskovođa nije smatrao pobede na Ceru i Solunskom frontu najvažnijim bitkama koje je vodio, već osveta srednjovekovnih srpskih vitezova izginulih u Maričkoj bici.
28. 04. 2024. u 06:30
REZOLUCIJOM O SREBRENICI PRIKRIVAJU SVOJE ZLOČINE: Nemačka istorijski falsifikat potura na godišnjicu oslobođenja Dahaua, fabrike smrti
NEMAČKA koja je glavni sponzor sarajevske „Rezolucije o Srebrenici“ pokušava da progura taj cinični istorijski falsifikat kroz Generalnu skupštinu UN u vreme jedne tragične godišnjice, oslobođenja koncentracionog logora Dahau, nespornog svedočanstva o najvećem genocidnom programu u istoriji čovečanstva čiji je autor – Nemačka.
28. 04. 2024. u 07:00
IZBACIO JE IZ STANA ZBOG DRUGE: Kako je pukla veza Katarine Radivojević i Olivera Mandića
NjIHOVA desetogodišnja veza se rasula u paramparčad kad se u životu Olivera Mandića pojavila 22 godine mlađa dama.
28. 04. 2024. u 12:13
Komentari (0)