DIREKTORKA MSUB MARIJANA KOLARIĆ O NASTUPU SRBIJE U VENECIJI: Zadovoljeni visoki profesionalni standardi

M.A.K.

29. 04. 2022. u 16:22

KOMESARU nastupa Srbije na 59. Bijenalu u Veneciji, Marijani Kolarić, direktorki Muzeja savremene umetnosti, kako je to naglasila u jučerašnjoj izjavi za medije, mnogo radosti donela je vest da je onlajn platforma za savremenu umetnost "Artsi" proglasila naš paviljon, u kome je predstavljen projekat "Hod sa vodom" umetnika Vladimira Nikolića i kustoskinje Biljane Ćirić, za jednu od 10 najboljih nacionalnih postavki.

ДИРЕКТОРКА МСУБ МАРИЈАНА КОЛАРИЋ О НАСТУПУ СРБИЈЕ У ВЕНЕЦИЈИ: Задовољени високи професионални стандарди

Foto Bojana Janjić, MSUB

- U selekciji portala "Artsi", pored paviljona Srbije našli su se američki, nemački, ali i britanski paviljon kome je ove godine dodeljen "Zlatni lav" za najbolji nacionalni paviljon - ističe Kolarićeva, dodajući da se do uspešnog nastupa došlo uz  izazove sa kojima su se suočavali,  pre svega kratkim rokom od samo četiri meseca za organizaciju i realizaciju nastupa u Veneciji. - Takođe, strahovali smo da li će zbog situacije sa Kovidom -19 biti moguće uopšte otvaranje izložbe za javnost.

Prvobitan budžet namenjen ovogodišnjem učešću na Bijenalu, prema njenim rečima, bio je uvećan za nekoliko miliona zahvaljujući odobrenju Ministarstva kulture i informisanja, a sredstva su dodatno uložena u uređenje paviljona i produkciju izložbe. To je, naglašava direktorka MSUB, umnogome doprinelo da se ostvare svi željeni zahtevi umetnika i zadovolje visoki profesionalni standardi predstavljenog umetničkog rada:
- Knjiga umetnika štampana je u izdanju Muzeja savremene umetnosti i "Mus" (Mousse), izdavačke kuće iz Italije što je takođe doprinelo većem vizibilitetu projekta i izložbe "Hod sa vodom", široj distribuciji knjige na evropskom tlu kao i životu umetničkog projekta nakon Bijenala. Izazova je uvek mnogo kada su u pitanju ovako veliki projekti koji sa sobom nose puno birokratskih ograničenja koja se ne odnose samo na našu instituciju nego pravila i procedure koje propisuje direkcija Bijanala, kao što je slučaj na primer da projakat uređenja i adaptacije Paviljona za izložbu mora raditi isključivo licencirani arhitekta koji poseduje licencu u Italiji, i slično.
Kao organizator nastupa Srbije na Bijenalu u Veneciji, MSU je, smatra Kolarićeva, uspeo da prevaziđe sve vidljive i nevidljive prepreke i realizuje projekat na zavidnom nivou, o čemu svedoče reakcije i pohvale domaće i inetrnacionalne stručne javnosti.
Trudili smo se da odgovorimo na sve želje i očekivanja umetničkog tima projekta "Hod sa vodom" i izložbu svečano otvorimo uz veliki broj zvanica i u dobroj atmosferi.
-  Ova izložba je postavila visoko lestvicu za sledeće predstavnike na ovoj najprestižnijoj svetskoj umetničkoj manifestaciji, i veoma sam ponosna da sam dala svoj glas ovom projektu na konkursu. Svakako pred nama je samo jedan put, na kom želimo da svakog dana budemo bolji i uspešniji pa ćemo se truditi još više ubuduće da svojim programima i produkcijom podižemo profesionalne standarde kako na domaćoj tako i na međunarodnoj sceni - zaključuje komesar izložbe kojom smo se predstavili na Bijenalu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
POSLEDNJI LOVAC NA NACISTE PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI: Nije bilo genocida, ovo bi umanjilo značaj tog termina

POSLEDNjI LOVAC NA NACISTE PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI: Nije bilo genocida, ovo bi umanjilo značaj tog termina

Poslednjih godina često se susrećemo sa raznim pokušajima ljudi koji su pogođeni istorijskim tragedijama, ili koji imaju nameru da vode kampanju za tobože „humanitarne“ ciljeve, da tvrde da je njihovo pitanje ekvivalentno holokaustu, ili da je u stvari slučaj genocida, piše direktor Centra "Simon Vizental" dr Efraim Zurof za Jerusalem post.

17. 04. 2024. u 17:57

Komentari (0)

POSLEDNJI LOVAC NA NACISTE PROTIV REZOLUCIJE O SREBRENICI: Nije bilo genocida, ovo bi umanjilo značaj tog termina