SVAKI DRUGI BIRA BRZU PRUGU: Zahvaljujući "Sokolu" tokom 2022. dupliran broj putnika u vozovima

S. Bulatović

13. 01. 2023. u 08:30 >> 14:56

BRZI "soko" prevezao je dosad više od 1,3 miliona putnika. Relacija Beograd - Novi Sad postala je najpopularnija na srpskoj železnici.

СВАКИ ДРУГИ БИРА БРЗУ ПРУГУ: Захваљујући Соколу током 2022. дуплиран број путника у возовима

Foto: Ministarstvo

Skoro svaki drugi putnik koji ide prugom, putuje upravo između ova dva grada. S druge strane, upozoravaju autobuski prevoznici, oni su na ovom potezu skoro izgubili posao.

Podaci statistike za prva tri kvartala prošle godine pokazuju da je železnički saobraćaj koristilo čak 74 odsto više putnika nego prethodne godine. Prugom je putovalo oko 3,7 miliona građana, a u istom periodu prethodne godine - oko 2,15 miliona ljudi. Kada se tome doda broj prodatih karata u poslednjem kvartalu, razlika je još veća.

- Broj prevezenih putnika na srpskim prugama veći je za 104,88 odsto u odnosu na prethodnu godinu - kažu u "Srbija vozu". - Veći je i ukupan broj kilometara koji su putnici prešli vozom, takozvani putnički kilometri. Taj broj je povećan za oko 137 odsto. Najveći uticaj na oba pokazatelja ima puštanje u saobraćaj pruge velikih brzina Beograd Centar - Novi Sad. Učešće broja prevezenih putnika na relaciji Beograd - Novi Sad, u ukupnom broju prevezenih putnika iznosi oko 45 odsto. Na drugim relacijama nije bilo značajnijeg povećanja broja prevezenih putnika i putničkih kilometara.

Saobraćajna statistika pokazuje veći broj i drumskih putnika. I to za oko 13 odsto u prvih devet meseci. Prevoznici, međutim, objašnjavaju da su i dalje daleko od rezultata iz 2019. godine i perioda pre pandemije.

Foto: N. Skenderija

- Na deonici Beograd - Novi Sad autobuski saobraćaj je uništen - objašnjava Mirko Vučinić iz udruženja "Panontrans". - Cena autobuske karte na relaciji Beograd - Novi Sad nije menjana sigurno 15 godina i iznosi oko 5,5 do 6 evra. Cena vozne karte je 3,5 evra. Kada je nešto tako nerealno jeftino, normalno je da svi koriste taj prevoz. Statistika pokazuje blagi porast, ali je to poređenje sa 2021. gidinom kada smo do 1. septembra imali bezbroj ograničenja. Nismo ni blizu broja putnika iz 2019. godine. Dodatan problem je nerealno skupo gorivo. I to je jedan od razloga zašto je dosta putnika krenulo železnicom. Da čovek sam ide automobilom, to putovanje bi koštalo 30 evra tamo i nazad.

 

KRAJEM 2025. BRZIM DO BUDIMPEŠTE

PRUGA Novi Sad - Subotica trebalo bi da bude gotova u avugustu 2025. godine. Posle toga ide šest meseci testiranja. Do kraja 2025. bi trebalo da bude puštena u saobraćaj. I Mađari će tada završiti. Krajem 2025. godine očekuju se da brzim vozom do Budimšete stižemo za dva sata i 45 minuta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Nova dimenzija života u delu Beograda koji se budi iz sna