MAJ MESEC MATEMATIKE OKUPIO 100.000 POSETILACA: Gejming, kreativnost i matematika obeležili mesec za nama

Promo

03. 06. 2022. u 17:25

JEDANAESTA po redu manifestacija Maj mesec matematike zvanično je završena. Ukupno 100.000 posetilaca tokom meseca maja, više od 100 učesnika na Gejm džem takmičenju, preko 50 prijava za EduGejming konkurs i više od 100 prijavljenih radova za Tetris konkurs, omogućili su da i ove godine matematički sadržaji ne ostanu zatvoreni u učionicama i školskim programima, već inspirišu mlade u Srbiji da ostvare svoje prve korake u svetu gejminga i programiranja.

МАЈ МЕСЕЦ МАТЕМАТИКЕ ОКУПИО 100.000 ПОСЕТИЛАЦА: Гејминг, креативност и математика обележили месец за нама

Foto: Marko Risović

Deca i mladi iz različitih gradova Srbije imali su priliku da budu deo Maja meseca matematike. Tako je Naučni karavan 20 puta doveo nastavnike i učenike iz cele Srbije u posetu M3. Ovog meseca slavljena je i kreativnost. Pozorište i matematika susreli su se na jednom mestu i kroz 30 predstava u Matemateatru mladi su mogli da se na interaktivan i zabavan način upoznaju sa istorijom matematike i drugim matematičkim sadržajima.

Tokom 20 dana na nekoliko lokacija u Beogradu organizovane su brojne kreativne, dinamične sadržaje koji su privukli pažnju mladih i pokazali kako uz timski duh i inovativne formate nova znanja, veštine, matematički zadaci mogu biti zanimljivi i lakši za savladavanje.

Silosi, Dorćol plac, Galerija nauke i tehnike SANU i Matematička gimnazija bili su centri deljenja znanja, istraživanja, stvaranja priča i ideja, druženja, diskusije i igre. Kroz mrežu naučnih klubova, program M3 uključio je i nastavnike osnovnih i srednjih škola iz cele Srbije, a ogranizatori su ove godine bili Centar za promociju nauke, Nordeus fondacija i Matematički institut SANU. Ključni partneri, koji su prepoznali značaj manifestacije i podržali M3, su kompanije Playstudios Europe i Schneider Electric.

KAKO JE SVE POČELO - OTVARANJE I IZLOŽBE

Uz inovativni muzički sadržaj ansambla za eksperimentalnu muziku Zabuna, manifestacija je otvorena u Silosima 10. maja. Od tog trenutka, posetioci M3 imali su priliku da tokom celog meseca vide 3 izložbe, između ostalog i u Silosima Beograd/Gaia pokret. Svi zainteresovani mogli su da posmatraju fenomen video igre iz drugog ugla - kako su se razvijale kroz istoriju i kako izgleda proces nastanka jedne video- igre.

Srpski matematičari koji su živeli i školovali se u Beču tokom XIX veka, bili su tema izložbe u Galeriji nauke i tehnike SANU. Ovo je bila zanimljiva priča o nastanku modernog matematičkog obrazovanja, o prvim udžbenicima, prvim predavanjima više matematike i prvim doktorantima.

VIŠE OD 200 UČESNIKA I RADOVA NA TAKMIČENJIMA I KONKURSIMA

Kako izmaštati novi Tetris - bio je jedan od izazova za mlade takmičare. Uz podršku gejming studija Playstudios Europe organizovan je konkurs Tetris iz moje mašte. Tetris je bio sastavni deo odrastanja velikog broja generacija, a sadašnja generacija mladih imala je priliku da kroz ovaj konkurs da doprinos razvoju jedne od najuspešnijih i najpopularijih igara u kontekstu modernih trendova i tehnologija.

Srednjoškolci ali i oni najmlađi osnovci pokazali su zavidan nivo kreativnosti i znanja. Prvo mesto osvojio je Aleksandar Kežić, učenik 3. razreda Gimnazije „Jovan ovanović Zmaj“ u Novom Sadu, na drugom mestu bio je Anton Bojić, učenik 3. razreda osnovne škole iz Pančeva, a treće mesto osvojila je Marija Dobrodolac, koja pohađa drugi razred Srednje grafičke škole u Beogradu.

Onda je došao red na 48-časovno takmičenje za najbolju video igru. Poslednji majski vikend obeležen je dinamičnom atmosferom u Dorćol Placu, gdej se takmičilo 12 timova dva dana i dve noći bez prestanka, praveći video-igre na zadatu temu: retro igre. M3 Gejming vikend protekao je u druženju, razmeni ideja, učenju, predstavljanju radova, izložbi i inspirativnim predavanjima, a organizovali su ga Nordeus fondacija, Playstudios Europe i Centar za promociju nauke.

Najbolje igre morale su da ispune kriterijume zabave, igrivosti, dobre teme, inovativnosti i grafike. Tim sa neobičnim nazivom - Kupljen WinRAR, koga su činili studenti Fakulteta organizacionih nauka i Visoke škole za IT: Lazar Cvetković Teodora Ćopić, Dimitrije Protić i Milan Vukašinović, odneo je pobedu. Druga nagrada otišla je u ruke tima Bangag, a treće mesto su osvojili Trigger igrači. Nestanak struje, grmljavina, tri sata sna nisu uspeli da poremete fokus najboljih. Imajuci to u vidu, žiri je specijalne nagrade za najposvećenije timove dodelio timovima LMAO i Ed Širan i DŽindžeri.

Na kraju, niko nije ostao bez nagrade. Svi učesnici Gejm džema imaće mogućnost da posete velike i uspešne gejming kompanije Nordeus i Playstudios Europe i vide kako to izgleda raditi u centrima gejming industrije.

ZANIMLJIVA PREDAVANJA I MATEMATIKA U POZORIŠTU

Učesnici su mogli da čuju i jedinstvene priče o najmodernijoj tehnologiji, blokčejnu i inovativnim rešenjim od dr Marka Suvajdžića, pomoćnika direktora Instituta za digitalne svetove na Univerzitetu Florida, profesora u Laboratoriji za digitalnu umetnost i nauku, kao i direktora Laboratorije za blokčejn na istom univerzitetu. Tri javna predavanja održana su u Matematičkoj gimnaziji, na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu i u Silosima.

Arhimed i Hipatija, Pitagora i Pčele u mehurima - tri scene u matematičkom pozorištu MatemaTeatar bile su mesto gde su se deca susrela i kroz priču upoznala velika imena nauke, tako saznavši ko je to uopšte izmislio formule, zadatke i matematičke pojmove.

UČESNICI M3 I MLADI IZ RAZLIČITIH GRADOVA SRBIJE

Naučni karavan uz podršku kompanije Schneider Electric, ove godine na M3 doveo je nastavnike, studente i profesore iz više od 15 gradova širom Srbije, kako deca iz drugih gradova ne bi bila usraćena za ovo edukativno i zabavno iskustvo.

Pored toga nastavnic, profesori i njihovi đaci iz svih delova Srbije imali su priliku da se takmiče u okviru Edu Gejming konkursa.

Uoči M3, CPN je uz podršku Nordeus fondacije i Društva matematičara Srbije raspisao konkurs za nastavnike matematike i informatike osnovnih i srednjih škola. Prijavio se čak 51 tim. Nagrade su odneli timovi iz Kragujevca, Bajine Bašte i Svilajnca. Iz prve kragujevačke gimnazije, pod mentorstvom profesorke Jasmine Micić, stigla je edukativna igra pod nazivom „Nizovi“; edukativna igra „Mata Mapa“ stigla je iz Gimnazije „Josif Pančić“ iz Bajine Bašte, a mentorka je profesorka Jelena Stojkanović; i, pod mentorstvom profesora Aleksandra Jovanovića, u školi „Jovan Jovanović Zmaj“, u Svilajncu, osmišljena je igra kojom se utvrđuje gradivo povezano sa primenom jednačina i sistema jednačina.

Jedanaesti po redu Maj mesec matematike pored toga što je okupio veliki broj mladih, inspirisao je učesnike i organizatore za naredne inicijative, poduhvate i misije usmerene ka popularizaciji matematike, programiranja, gejminga. ”Sledeće godine nas očekuje novi, 12. po redu Maj mesec matematike, gde će matematika biti uvezana sa relevantnim temama koje oblikuju našu sadašnjost ali i budućnost. Želimo kao i svih ovih godina do sada, da pokažemo da matematika može biti ključ za razumevanje stvarnosti”, zaključila je Danijela Vučićević iz Centra za promociju nauke.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (0)

VELIKE DRAGOCENOSTI: Šta je kraljica Elizabeta II ponela sa sobom u GROB