ГРАДЕ НАЈВЕЋИ РЕЧНИ ТАНКЕР: У Зрењанину 160 радника за чувену компанију Шел склапа из два дела брод дуг 135 метара и тежак 855 тона

Б. Грујић

субота, 15. 08. 2020. у 08:29

ГРАДЕ НАЈВЕЋИ РЕЧНИ ТАНКЕР: У Зрењанину 160 радника за чувену компанију Шел склапа из два дела брод дуг 135 метара и тежак 855 тона

"Бегеј Шипјард" има већ уговорене наруџбине / Фото Александар Блануша

За потребе светски познате нафтне компаније "Шел", зрењанинско бродоградилиште "Бегеј Шипјард" гради највећи речни танкер на свету, дужине 135 метара и тежине 855 тона!

Због огромних габарита биће рађен из два дела, а поринуће се у бродоградилишту "Шипјард Бомекс 4М" у Перлезу, негде између 15. и 20. септембра ове године.

На послу столећа, како истичу зрењанински бродоградитељи, ангажовано је 160 радника, који даноноћно раде, како би за наручиоца посла, нафтог гиганта, испоштовали уговорене рокове и испоручили танкер који ће служити за превоз течног, односно хемијског терета.

- Веома смо почаствовани што је светски бренд, какав је компанија "Шел" изабрала нас. Кажу да су се руководили препоруком, да као и увек, сарађују само са најбољима - каже директор бродоградилишта "Бегеј Шипјард" Марко Гудовић, уз напомену да међу ангажованим радницима на изградњи, од којих су сви из Србије, има велики број Зрењанинаца.

Највећи речни танкер има ознаку "Хелсинки ТР" и биће комплетно израђен од најквалитетнијег челика, по најсавременијим светским стандардима.

- Има много занимљивих детаља, које нажалост, како је уговором предвиђено, не смемо да откривамо, пре него што танкер не буде склопљен и поринут у воду - додаје директор Гудовић, фасциниран енергијом и стваралачким креативним потенцијалом запослених, који су ангажовани на највећем пројекту ове компаније, која истовремено ради на још неколико сличних, додуше мањег обима и капацитета, али исто тако значајних.

ФЕШТА НА ПОРИНУЋУ

За дан за који живе и марљиво раде, када два дела грдосије, највеће на свету, буду склопљена у највећи светски речни танкер, у зрењанинском бродоградилишту припремају велику фешту, уз велики број званица и гостију на високом, државном нивоу.

У зрењанинском бродоградилишту, иначе, у плану је и повећање броја запослених на 250, а радује чињеница да су готово сви радници некадашњег бродоградилишта "Бегеј" које је отишло у стечај 2016. године, ангажовани и имају сталан и сигуран посао.

Бродоградилиште "Бегеј" које је било у стечају, 2016. године купила је за 96 милиона динара компанија "Рубикон Шипинг компани" из Београда, која је новембра 2019. године постала власник и бродоградилишта "Бомекс", које је такође било у стечају. Иначе, како поносно истичу из зрењанинског бродоградилишта, тренутно у Европи не постоји компанија са већим капацитетом за производњу пловила.

ПРИМЕР УСПЕШНЕ ПРИВАТИЗАЦИЈЕ

Пословни подвизи зрењанинских бродоградитеља, најбољи су пример успешно спроведене приватизације, јер практично ниједан радник није остао на улици, а успешно реализовани послови са познатим светским компанијама, пример су како треба пословати и град Зрењанин вратити на стазу успеха, као када је био на пиједесталу економских гиганата у некадашњој Југославији и један од највећих индустријских центара.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (4)

Solomon

15.08.2020. 12:45

Malo sam resersirao...i do sledecih podataka dosao: Sept 19, 2007 - Rubikon 07 DOO is established in Belgrade, the capital of Serbia. Dec 6, 2012 - The company renames to Rubikon Shipping Company DOO. Mar 28,2013 - Brank Kapor buys 100% of the company` stake from Marko Prazic, both local individuals. June 18, 2016 - Slovakia-based Rubikon Shipping s.r.o. acquires 100% in Rubikon Shipping Company DOO from a local individual Branko Kapor. Oct 3, 2016 - Rubikon Shipping Company DOO acquires Brodogradiliste Begej d.o.o. from the state for an EUR 814,000. Dakle radi se o bivsem srpskom preduzecu a koje je sada po vlastnistvu Slovacko....

Misko

15.08.2020. 13:50

Standardne dimenzije IWW klasu ( inner water ways), a da prodje begejom do dunava. I ranije su u Begeju radili takve brodove samo nije bilo ovakvih pompeznih naslova u novinama. Sad se nadje Rubikon da kupi Begej, a holandjane su pre 5 god iskljucili iz mogucnosti kupovine koji su bili klasa u svemu.

Mića

15.08.2020. 15:02

Направите бродове хладњаче за српско воће и поврће, да извозимо целокупну производњу за Русију водом, а не камионима или преко луке Бар. Право за Крим и Севастопољ. Ближе, јефтиније, конкурентније.

Nemanja

15.08.2020. 18:06

Iz Zrenjanina sam, bavim se po malo brodovima. Rubikon je stvarno digao iz mrtvih brodogradiliste Begej, a skoro su kupili i nekadasnje brodogradiliste Bomex 4M. I tu su brzo pokrenuli proizvodnju. E sad, neko ih voli, neko ne i to je skroz ok, ali niko ne moze da im ospori da su pokrenuli brodogradnju u Zrenjaninu. Jos samo da ociste navoz za porinuce brodova da to spustanje ide glatko da se ne brukaju pred gostima.