ЗАВРШЕНА ДУНАВСКА РЕГАТА: Учесници из 10 земаља окончали пловидбу на Кусјаку код Неготина

С. М. Јовановић

15. 08. 2021. у 17:26

ЧАК 70 веслача из Србије, САД, Немачке, Холандије, Аустрије, Словачке, Мађарске, Хрватске, Бугарске и Велике Британије учествовало је на овогодишњој, другој по реду промотивној “Дунавској регати” кроз Србију.

Фото Зденка Томић

За 17 дана од Апатина до Кусјака код Неготина кајакаши и рекреативци, искрени заљубљеници у воду, прешли су 588 километара пловећи највећом европском реком, Дунавом.

- Принцип регате је да се весла од јутра до сумрака. Сваки учесник може да одабере деоницу коју жели, али је важно да се пријави организатору пре доласка и да се одјави када напусти регату - каже Дејан Јовановић, председник Кајак клуба “Српски веслачи”, организатор друге “Дунавске регате” кроз Србију.

Учесници “Дунавске регате” која се организује по критеријумима интернационалне ТИД регате у којој се од 1956. весла Дунавом рута од 2.455 километара, а која је поново отказана због пандемије ковида, њих тридесетак, свој пут су завршили на Кусјаку где су их уз традиционални гулаш и пригодне дарове дочекали представници Туристичке организације општине Неготин.

Фото Зденка Томић

-ТИД ранијих година није имао етапно место на територији наше општине, али с обзиром да се сада “Дунавска” регата весла само кроз Србију, успели смо да направимо договор са организаторима да се овде зауставе. “Дунавску регату” већином чине домаћи веслачи и ми желимо да искористимо могућност да их упознамо са природним лепотама и културно-историјских знаменитостима овог поднебља – каже Душан Петровић, директор Туристичке организације општине Неготин.

На свом путу од Апатина до Кусјака учесници “Дунавске регате” зауставили су се и на етапним местима Доњег Подунавља у Великом Градишту, Доброј, Доњем Милановцу, али и у Текији, Кладову и Брзој Паланци, где је, истичу кајакаши, Дунав и најлепши.

-Из чамца се сваки део Дунава добро запамти, свака врба, свака стена, сваки метар који снагом својих мишића савладамо. Ми сад идемо низводно, али није то нимало лако и једноставно, посебно када има ветра. То су велики напори али то је љубав и никоме не пада тешко. Савладавамо све препреке и уживамо у перспективи која нам се пружа док весламо – истиче Дејан Јовановић.

“Дунавска регата” окончана је на Кусјаку, али су неки од кајакаша проласком кроз бродску преводницу наставили пут ка Бугарској, многи отишли кући, а неки су одлучили да кад су већ ту обиђу природне и културно историјске споменике Неготинске крајине.

РЕЗОЛУЦИЈА ЗАТАЛАСАЛА ЦЕО БАЛКАН: Срамни текст о Сребреници не мири регион, како тврде њени кључни спонзори са Запада

РЕЗОЛУЦИЈА о Сребреници још није дошла ни до гласања у Генералној скупштини Уједињених нација, а регион је додатно и дубоко поделила, иако, како тврде њени главни спонзори, пре свега Немачка и САД, има задатак да "помири" Западни Балкан.

26. 04. 2024. у 08:35

УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ - НЕ НАСЕДАЈТЕ НА ОВУ ПОРУКУ! Огласили се из Поште - Овако ћете знати да је у питању превара

ТОЛИКО се грађана жалило да им је из Поште стигла лажна порука о пријему пакета да су надлежни одлучили да нађу начин како да стану на пут преварантима.