ВЕСИЋ ЗВАНИЧНО ПРЕУЗЕО МИНИСТАРСКУ ФОТЕЉУ: Први корак пакет помоћи грађевинској индустрији

Танјуг

31. 10. 2022. у 11:40

НОВИ министар грађевинарства, саобраћаја и инфрастуктуре Горан Весић изјавио је данас, приликом примопредаје дужности од претходника Томислава Момировића, да ће један од првих корака које ће предузети бити доношење пакета помоћи грађевинској индустрији.

ВЕСИЋ ЗВАНИЧНО ПРЕУЗЕО МИНИСТАРСКУ ФОТЕЉУ: Први корак пакет помоћи грађевинској индустрији

Фото: Министарство грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре

- Наредних дана ћу имати састанак са предеставницима грађевинске индустрије, да видимо како да им помогнемо, јер се суочавају са проблемима, зато што се сваки динар уложен у грађевинску индустрију мултипликује кроз друге делатности - рекао је Весић.

Он је најавио да ће међу приоритетима његовог мандата бити доношње измена Закона о изградњи, с циљем да се процедуре за добијање дозвола убрзају, побољшавање рада Катастра и доношење Закона о одрзавању инфраструктуре, који ће омогућити пописивање државне инфраструктуре, како би она била боље одржавана и мање новца се накнадно трошило на реконструкцију инфраструктурних објеката.

Момировић је истакао да се последњих година у Србији одиграва невероватан талас изградње саобраћајне и комуналне инфраструктуре и захвалио свим својим претходницима што су учествовали у томе.

Фото: Министарство грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре

Он је набројао да је за време његовог мандата завршена обилазница око Чачка, брза пруга Београд-Нови Сад, хиљаде станова за прираднике снага безбедности широм Србије, две деонице обилазнице око Београда и започети Моравски и Фрушкогорски коридор, обновљен већи број железничких пруга и велики број локалних и регионалних путева.

Момировић је напоменуо како грађевинска индсутрија у последња два квартала бележи пад и додао да се морају донети мере помоћи том сектору.

Момировић, који прелази на дужност министра унуитрашње и спољне трговине, преузео је део одговорности што пројекат експлоатације литијума у Јадру није реализован, оценивши да је то била велика развојна шанса за Србију.

Весић је најавио да ће међу приоритетима његовог мандата бити доношње измена Закона о изградњи, с циљем да се процедуре за добијање дозвола убрзају, побољшавање рада Катастра и доношење Закона о одрзавању инфраструктуре, који ће омогућити пописивање државне инфраструктуре и њено одговарајуће одржавња. 

Фото: Министарство грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре

- Имамо ситуацију већ деценијама да када се изгради нека инфраструктура нико је не одржава, осим ако нису у питању ауто-путеви. Када би се знало у каквом је стању онда би семање новца трошило на реконструкције и могле би да се спрече неке несреће - најавио је Весић.  

Истакао је да је срећан што је дошао на чело Министарства иза кога остају видљива дела.

- Мислим да је једна од највећих заслуга која ће бити приписана Александру Вучићу када се једног дана буиде писала историја, то што е он први српски лидер  који је схватио значај развоја инфраструктуре, а то није смао пут. То значи више инвестиција у одређене делове Србије да се она гради, боља заштита животне средине, да људи могу да остану у својим местима да живе и да се земље развија - истакао је Весић.

Весић је захвалио Момировићу на досадашњем раду и истакао како "промене у влади могу да се дешавају и међу пријатељима" и додао како је данашња примопредаја пример како то треба да се ради. 

Фото: Министарство грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре

Нагласио је да Момировић остаје на веома одговорниим пословима у влади, што је заслужио својим досадашњим радом у Министарству грађевинарства. 

Весић је нагласио да никада ни једна институција не почиње од човека који долази на њено чело, и додао како сви министри од 2012. спроводе једну политику, ону коју води Алекшандар Вучић.

Момировић је истакао да се последњих година у Србији одиграва невероватан талас изградње саобраћајне и комуналне инфраструктуре и захвалио свим својим претходницима што су учествовали у томе.

Он је набројао да је за време његовог мандата завршена обилазница око Чачка, брза пруга Београд-Нови Сад, хиљаде станова за прираднике снага безбедности широм Србије, две деонице обилазнице око Београда и започети Моравски, Фрушкогорски и Дунавски коридор, обилазница око Горњег Милановца и Ужица, саобраћајница од Новог Београда до Сурчина, поменуо је да је обновљен већи број железничких пруга и велики број локалних и регионалних путева.    

Фото: Министарство грађевинарства,саобраћаја и инфраструктуре

Момировић је напоменуо да је доста новца уложено и у пројекте водног саобраћаја, попут реконструкције преводнице на Ðердапу 1, и почетка радова на проширењу лука у Новом Саду, Богојеву, Сремској Митровици и Прахову.

Он је рекао како грађевинска индустрија у последња два квартала бележи пад и да се брзо морају донети мере помоћи том сектору. 

Момировић, који прелази на дужност министра унутрашње и спољне трговине, преузео је део одговорности што пројекат експлоатације литијума у Јадру није реализован, оценивши да је то била велика развојна шанса за Србију.

- Велика рупа у активности не само овог министраства него целе владе односи се на експлоатацију литијума и повезивање свих индустрија које треба да буду део тога и које су несумњиво индустрије будућности. Желим да преузмем део одговорности зашто се то није десило - рекао је Момировић.

Момировић и Весић су истакли да су имали веома добру сарадњу у претходном периоду, док су обављали дужности у Влади Србије и Граду Београду.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ШТА ЈЕ РУСКИ ПЛАН “Н”: Украјина би могла да остане без неколико важних области уколико Москва успе (ВИДЕО)

ЊИХОВ примарни циљ је заштита руских пограничних региона, као што је Белгород, али секундарни циљеви су заузимање Харкова, Сумија и Дњепропетровска.

26. 04. 2024. у 20:00 >> 07:55

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

ОВО ЈЕ ЧОВЕК КОЈИ ЈЕ У НИШУ НЕУТРАЛИСАО ТОНУ ТЕШКУ АВИО-БОМБУ СА 430 КГ ЕКСПЛОЗИВА: То исто је радио 2011. у Крагујевцу и 2013. на Дорћолу

АКО игде постоји "вага" за мерење снаге људског духа, колико ли би на њеној скали тежила она коју има деминер Михаило Маринковић (48), из Панчева, припадник Сектора за ванредне ситуације МУП Србије? Колико би на њен тас стало његове одважности, сталожености, потпуне концентрације..., у тренутку док је, минуле недеље у Нишу, сам прилазио неексплодираној авио-бомби тешкој 1.000 килограма која носи 430 килограма експлозива, заосталој из НАТО агресије?

27. 04. 2024. у 07:00

Коментари (0)

ЛЕГЕНДА КОШАРКЕ ШОКИРАЛА ЕВРОПУ: Ево снимка на коме краде парфеме у Београду (ВИДЕО)