СТАР ЈЕ 34, А НИЈЕ КОРИШЋЕН ПОСЛЕДЊЕ ДВЕ ГОДИНЕ: Ово је миг-21 који се срушио код Лознице

Novosti online

25. 09. 2020. у 11:01

СТАР ЈЕ 34, А НИЈЕ КОРИШЋЕН ПОСЛЕДЊЕ ДВЕ ГОДИНЕ: Ово је миг-21 који се срушио код Лознице

Фото: Новости"

АВИОН који се срушио у атару села Брасина код Лознице стар је 34 године, а након ремонта 2016. и паузе од две године, нашао се поново у ваздуху у мају ове године.

Реч је о двосед "миг-21УМ" (НЛ-16, евиденцијског броја 16185) најмлађи "миг-21" којег је децембра 1986. набавила бивша Југославија. Ремонтован је 2016. године у Вазудхопловном заводу “Мома Станојловић“ и, како је раније ове године објавио портал "Танго сикс" требало је да остане у употреби до 2026.

Приликом прошлогодишњег обележавања Дана авијације, командант 204. ваздухопловне бригаде генерал Жељко Билић изјавио је за тај портал да су “МиГ-ови 21 још увек у функцији и да ће то бити до 2025. године“.

Од септембра 2015. када је због истека већ продужених ресурса и животног века приземљен последњи једносед МиГ-21бис, РВ и ПВО је користило само три двоседа од којих је један (16178) према Подрегионалном споразуму о контроли наоружања у другој половини 90-тих година био разоружан.

Услед недостатка довољног броја ловачких авиона, на преостала два МиГ-21УМ (16180 и 16185) су почетком 2016. године интегрисане инфрацрвено самонавођене ракете ваздух-ваздух Р-60МК и они су између осталог коришћени у дежурној јединици система ПВО државе, наводи "Танго сикс".

(Блиц)

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (8)

ludi milojko

25.09.2020. 20:43

@Mr Radomir Scepanovic - to nema nikakve veze. lete avioni stari 100 god. svaki avion moze da traje onoliko koliko se odrzava. ovde sa ovim kantama je problem konstrukcija. mi, siromasni, i dalje letimo na tim krsevima jer nemamo bolje. avion je ok na velikim brzinama, ali na manjim ovo je obicna konzerva.

Srbin

25.09.2020. 11:54

Нема никакве везе што је авион био стар 34 године - америчко ваздухопловствo још увијек користи 76 стратешких бомбардера Б-52, који су се престали производити још 1962. године, али су у међувремену пролазили поступке ремонта, модернизације, итд. Миг-21 о којем је ријеч, као што је у чланку и наведено, ремонтован је 2016. године и требао је да се користи наредних 10 година. Истрага треба да утврди зашто је дошло до несреће.

Markus1975

26.09.2020. 08:31

Poslednji F-4 Phantom koji je bio glavni protivnik MIG-21 u Vijetnamu i tadašnjim Izraelsko-Arapskim ratovima je proizveden 1979. godine a i dalje je u aktivnoj službi u Turskoj, Grčkoj, Japanu i J. Koreji. Toliko informacija imate i na tupavoj "Wikipediji", da sad ne češljamo ozbiljnije izvore. Svaki let nosi rizik, čak i na avionu koji je juče "došao iz fabrike".

dragan

26.09.2020. 12:57

Da se razumemo hiljade aviona u americi stoje parkirano iako su potpuno ispravni i stoje kao strateska rezerva a znate zasto ,postoji nesto sto se zove zamor materjala iako potpuno ispravan avion posle 50.000 sati letenja i vibracija koje on zdrzi u vazduhu niko vam ni proizvodjac ne moze garantovati dali ce krilo biti na avionu jos 10.000 sati ili jedan dan posle 50.000 sati letenja takav avion se sklanja u stranu to je fabricka procedura . Mig iz 1986 godine je trebao da bude izlozen u muzeju vazduhoplovstva i to je to , a ova drzava da kupi 5 novih ispravnih ali ljudski zivoti su jeftiniji od metalnih resursa .