НАЦИОНАЛНИ САВЕТ ПОСЛЕ ШЕСТ ГОДИНА: Владино тело које решава кључне проблеме потрошача образовано почетком фебруара

Е. Б. Т.

04. 03. 2021. у 14:33

НАЦИОНАЛНИ САВЕТ ПОСЛЕ ШЕСТ ГОДИНА: Владино тело које решава кључне проблеме потрошача образовано почетком фебруара

Архива

НАЦИОНАЛНИ савет за заштиту потрошача, Владино тело предвиђено Законом из 2014. године, а које је кључно за решавање свих питања и проблема који су од изузетног значаја за грађане, формирано је тек 4. фебруара ове године.

У раду Националног савета учествују представници свих министарстава који су битни за ову област, Привредне коморе Србије, шест представника удружења за заштиту потрошача и редовни професори Економског и Правног факултета.

Младен Алфировић из НОПС-а каже да њихова организација годинама поставља питање зашто то тело не функционише и истиче да би требало што пре да почне да ради.

- Тај савет учествује у решавању свих битних питања и проблема за потрошаче на националном нивоу, међу којима су, на пример, поскупљење струје и основних животних намирница, конкуренције на тржишту... - објашњава Алфировић. - Посебно је значајно његово функционисање у области безбедности производа и хране, где постоји опасност по здравље потрошача и у таквим ситуацијама се хитно састаје. Сада смо имали случај са увозом сусама са високим садржајем пестицида или раније појаву меса непознатог порекла, а таквих афера је претходних година било много у свим сегментима.

Иако је предвиђено да и представник НОПС-а учествује у раду новоформираног Националног савета, са овом организацијом тим поводом, још нико није контактирао. Алфировић наводи да се претходни није састајао од 2014. године, односно од усвајања новог Закона о заштити потрошача. У Сектору за заштиту потрошача Министарства туризма и трговине наводе да је први Национални савет основан у новембру 2012. године.

- У току свог сазива разматрао је бројна питања, као што је био случај са афлатоксином у млечним производима и последицама поплава у Србији у мају 2014. године, бавио се сталним изазовима у овој области кроз усвајање Стратегије и Нацрта закона о заштити потрошача - кажу у надлежном сектору.

НАЈБОЉА РЕШЕЊА

У надлежном сектору Министарства трговине наводе да је учешће представника потрошача кроз њихова удружења у раду Националног савета једна од најзначајнијих користи, јер је на тај начин омогућено сагледавање проблема из различитих перспектива. Намера је, како истичу, да се и у овом сазиву актуелизују питања која муче потрошаче и да се у међусобном дијалогу различитих страна пронађу најбоља решења.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)