ГАСЕ МОБИЛНИ ЗБОГ СУМЊИВЕ ПОТРОШЊЕ: Оператери искључују телефоне корисницима када процене да је рачун превисок

Б. ЦАРАНОВИЋ

04. 03. 2021. у 10:38

ГАСЕ МОБИЛНИ ЗБОГ СУМЊИВЕ ПОТРОШЊЕ: Оператери искључују телефоне корисницима када процене да је рачун превисок

Илустрација / Фото Depositphotos

МНОГИ корисници мобилних телефона на постпејд пакетима не знају да ће их оператер вероватно искључити са мреже, ако премаше суму из уговореног пакета. Износ или проценат веће потрошње који узрокује да усред месеца корисник буде искључен разликује се од једне до друге телефонске куће. Оператери кажу да то најчешће раде када примете да је рачун премашио суму из уговора више од три пута, па на тај начин штите кориснике од злоупотреба и потенцијално високих рачуна.

Недавно се Београђанин В. А. пожалио свом оператеру "ВИП мобајл", јер је изненада остао без телефона и то, како каже, када му је био најпотребнији.

- Супруга ми је била у болници због короне и много сам више разговарао мобилним него што бих иначе - каже наш читалац. - Имам пакет са 700 динара месечне обавезе, а онда сам изненада добио поруку у којој ме обавештавају да ми је обустављен одлазни национални саобраћај због заштите од високог рачуна, услед увећане потрошње ван пакета. Увек сам редовно измиривао телефонске обавезе, па сам био шокиран овом гестом, нарочито јер није био крај месеца. Мислио сам да је грешка, али пола сата касније сам стварно искључен.

Да би га поново вратили на мрежу, обавештен је да мора да плати износ од 2.520 динара, колики му је био рачун до тог тренутка.

Из ВИП су нам објаснили да се ради о редовној процедури чији је циљ заштита. Како кажу, та пракса се током година показала посебно корисном у случајевима крађе телефона, губитка СИМ картице, као и обављања саобраћаја у ромингу.

- Процедура заштите од повећане потрошње је део бриге о корисницима коју спроводимо од почетка пословања у Србији - кажу у овој фирми. - У случајевима у којима је потрошња пакета нетипична и постоји знатна разлика у односу на просечну, кориснику се шаље СМС обавештење о повећаној потрошњи. Ако не одреагује на ово обавештење, а у циљу заштите од повећане потрошње које није свестан и спречавања злоупотреба, услуге оператера се привремено ограничавају. Захваљујући широком портфолију производа који подразумевају пакете са неограниченим минутима и порукама, тих случајева је све мање.

У "Телекому" су толерантнији, па телефоне искључују тек када потрошња пређе 12.000 динара. Када се догура до толиког рачуна, онемогућава се даље остваривање саобраћаја које увећава задужење, док и даље може да се користи бесплатни саобраћај из пакета који је преостао.

- Законом о електронским комуникацијама дефинисана је обавеза оператера да, у складу са својим техничким могућностима, обезбеди корисницима контролу потрошње - кажу у "Телекому". - Ми смо им то омогућили, па је приликом закључења постпејд уговора, дефинисан иницијални лимит у износу од 12.000 динара, са ПДВ-ом, који се по захтеву корисника може смањити или повећати.

РЕДОВНЕ ПЛАТИШЕ

ПРЕМА искуству корисника, колико можемо да премашимо свој месечни пакет, а да нас оператер не искључи, зависи од тога какве смо платише до тада били. Кажу да блокирање разговора долази тек кад се направи рачун три пута већи од уобичајеног пакета. Друга опција је да се гаси телефон кориснику који у року од 12 сати са истим бројем прича више од пет пута у једнаким трајањима.

ПРОМЕНЉИВ ЛИМИТ

УКОЛИКО корисник у току месеца достигне месечни лимит и уследи ограничење пружања услуга, има могућност уплате аванса у износу који дефинише оператер - објашњавају у "Телекому". - Након уплате аванса, кориснику ће бити омогућено коришћење услуга које су ограничене. У супротном, коришћење услуга након ограничења услед достизања лимита, омогућује се почетком наредног месеца. Корисници се обавештавају СМС-ом када достигну 80 процената и 100 одсто лимита. У току месеца корисник може више пута поднети захтев за повећање лимита.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (0)